حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل آیفون‌های 2018 را به سنسورهایی فراتر از 12 مگاپیکسل تجهیز خواهد کرد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، اسمارت‌فون، شایعات

با توجه به گزارشات منتشر شده، انتظار می‌رود اپل تعداد مگاپیکسل را در آیفون‌های 2018 خود افزایش دهد. این احتمال بسیار زیاد است، چرا که کمپانی لارگان که یکی از شرکت‌های تولید کننده لنز ماژول‌های فراتر از 12 مگاپیکسل به حساب می‌آید، خط تولید تازه‌ای را در تایوان تاسیس کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نکته جالب توجه این است که لارگان ادعا می‌کند تنها  شرکت تولید کننده‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند با رزولوشن فراتر از 12 مگاپیکسل محسوب می‌شود که می‌تواند ماژول‌های مورد نیاز اپل را در مقادیر زیاد تولید کند. همچنین این کمپانی قادر خواهد بود 600 میلیون واحد لنز را به صورت ماهانه در کارخانه جدید تولید کند که شش برابر تولید کنونی شرکت است. با این حال خطوط مونتاژ اضافی از ماه آینده شروع به کار خواهند کرد و تولیدات جدید نیز به تدریج فعال می‌شوند. لین ان پینگ، مدیر عامل لارگان در این خصوص اظهار داشته است:

“کارخانه جدید قادر است ماژول‌هایی با لنزهای متعدد، دوربین‌هایی با دیافراگم بزرگتر برای افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده و لنزهایی که از ویژگی اسکن 3 بعدی چهره پشتیبانی می‌کنند را تولید کند.”

در حال حاضر دوربین آیفون 7 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی بهره برده است که در نسخه بزرگتر آن یعنی آیفون 7 پلاس به دو سنسور 12 مگاپیکسلی می‌رسد. ما انتظار داریم آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را نیز با همین سنسور مشاهده کنیم. همچنین دوربین دوگانه آیفون 8/ادیشن/X هم احتمالا این تعداد مگاپیکسل را حفظ کرده و تنها به قابلیت‌های جدید تجهیز شود.

اگر این گزارشات صحت داشته باشد می‌توان شاهد سنسوری فراتر از 12 در آیفون‌های 2018 بود. با این حال هنوز آیفون‌های 2017 به صورت رسمی معرفی نشده‌اند و باید دید که تا سال آینده چه چیزی رخ خواهد داد.

آیا اپل با تجهیز کردن آیفون‌های 2018 به سنسوری فراتر از 12 مگاپیکسل خواهد توانست استانداردی جدید را در صنعت دوربین گوشی‌های هوشمند تعریف کند؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

سنسور قبلی که بصورت استاندارد درآمده بود؛ این هم بعید نیست.

Peiman

همه هم میرن همون سایز انتخاب میکننمیکنن و بدین صورت استاندارد جدیدی آغاز میشه

ahmad

بعضی جاها افزایش مگاپیکسل یعنی افزایش نویز البته تا جایی که من میدونم خدا کنه اگه درست باشه بتونه نویز رو کنترل کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا