حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیات بیشتری درباره تبلت سرفیس مینی مایکروسافت منتشر شد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | مایکروسافت

تبلت کنسل شده سرفیس مینی که قرار بود همزمان با سرفیس پرو 3 در کنفرانس ماه می 2014 (بهار 93) معرفی شود بعدها لو رفت و حالا اطلاعات جدیدی درباره آن منتشر شده است. این اطلاعات توسط Evleaks منتشر شده است و بد نیست که نگاهی به آن داشته باشیم.

تصویر بالا در اکانت توییتر ایوان بلاس منتشر شده و لیست مشخصات کامل تبلت کنسل شده سرفیس مینی (Surface mini) را نشان می دهد. به هر حال این مشخصات سخت افزاری برای 3 سال و چند ماه پیش در نظر گرفته شده است و نمی توان به آن خرده گرفت، به خصوص از این جهت که سیستم عامل در نظر گرفته شده برای این تبلت 7.5 اینچی، ویندوز RT بوده است.

یکی از دلایل مشخص و قابل حدس برای لغو شدن این پروژه را می توان همان سیستم عامل آن دانست. اگر به یاد داشته باشید مایکروسافت همزمان با ارایه سرفیس پرو 3 (Surface Pro 3) به کلی تبلت های سری RT را کنار گذاشت. این تصمیم صحیحی بود چرا که هیچ کاربری رضایت به پرداخت هزینه برای یک دستگاه ناقص و عجیب نمی داد.

سرفیس مینی شاید با پشتیبانی از قلم و اندازه قابل حمل خود سعی در تبدیل شدن به یک جایگزین مناسب برای یادداشت برداری داشت. حتی مدیر بخش سرفیس آقای Panos Panay گفته بود که آینده یادداشت برداری با این تبلت متحول خواهد شد. معرفی این تبلت هفته ای پیش از عرضه توسط ساتیا نادلا و استفان الوپ لغو شد!

یکی دیگر از دلایل لغو تولید و عرضه این تبلت را می توان تغییر استراتژی مایکروسافت به سوی تولید موبایل های ویندوزفونی با اندازه نمایشگر بزرگ دانست. نظر شما چیست؟ یک تبلت ویندوز 7.5 اینچی با سیستم عامل ویندوز RT می توانست تبدیل به یک ستاره برای تغییر جریان بازار شود؟ تجربه ای با این سیستم عامل داشته اید؟ به نظر شما هنوز تبلت های ویندوزی می توانند راهی به موفقیت پیدا کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

بهتر ک کنسل شد

Mortazavi

بهترین تصمیم لغو معرفی بود اما ای کاش سورفیس فون با پردازنده اینتل معرفی میشد و میتونست یه انتخاب عالی برای مهندسین نرم افزار باشه که الان اکثرشون 930 یا 940xl دارند.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)