حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با تمام ویژگی‌های جدید LG V30 آشنا شوید!

گوشی هوشمند ال‌جی وی 30 (LG V30) ساعاتی پیش در رویداد ایفا 2017 معرفی شد؛ این اسمارت‌فون قرار است پرچمدار ال‌جی در نیمه دوم سال 2017 میلادی باشد. پیشرفت در صفحه‌نمایش، طراحی زیبا و بدنه‌ای باکیفیت به همراه ویژگی‌های جدید صوتی و نوآوری‌هایی در زمینه عکسبرداری و فیلمبرداری برخی از بهبودهای این گوشی نسبت به نسل قبلی خود به شمار می‌روند. حال قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های LG V30 آشنا کنیم. با ترنجی همراه باشید.

1- صفحه نمایش 6 اینچی OLED به همراه نوار شناور

LG V30 دارای صفحه‌نمایش 6 اینچی OLED با فناوری فول‌ویژن می‌باشد که مانند اسمارت‌فون‌های سامسونگ به صورت اج طراحی شده است. این صفحه‌نمایش از رزولوشن +Quad HD به همراه فرمت HDR10 و گستره‌رنگی وسیع‌تری نسبت به نسل قبلی خود بهره می‌برد. صفحه نمایش و پنل پشت LG V30 با پوشش محافظ گوریلا گلس 5 همراه شده‌ و کناره‌های این گوشی هوشمند نیز با فلز آمیخته شده‌اند. نوار شناور ویژگی جدیدی در این گوشی می‌باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. ویژگی Alway on Display که پیشتر نیز در گوشی‌های این شرکت وجود داشته، با امکانات جدیدی بروزرسانی گردیده است.

صفحه‌نمایش دوم به نوعی به یکی از شاخصه‌های اصلی اسمارت‌فون‌های سری V کمپانی LG تبدیل شده بود اما با نگاهی ساده به LG V30 می‌توان دریافت که این صفحه نمایش دوم حذف شده است. در واقع ال‌جی تصمیم گرفته به جای صفحه‌نمایش دوم از نوار شناور “Floating Bar” استفاده کند که به صورت نیمه شفاف در بخش‌های کناری گوشی قرار می‌گیرد. این ویژگی عملکردی شبیه به قابلیت Samsung Edge در گوشی‌های سامسونگ دارد. با یک ضربه کوچک به لبه صفحه‌نمایش این نوار شناور نمایان می‌شود و می‌توان به مخاطبان، برنامه‌ها، کنترل موسیقی، ثبت اسکرین‌شات/گیف و بسیاری از قابلیت‌های دیگر دسترسی پیدا کرد.

 

2- گشوده‌ترین اپرچر در میان گوشی‌های هوشمند، F/1.6 !

ال‌جی V30 دارای دوربین دوگانه‌ای می‌باشد که از یک دوربین عادی و یک دوربین بسیار عریض تشکیل شده است. هر دو این دوربین‌ها بسیار پیشرفته هستند اما دوربین عادی نکته‌ای بسیار خاص را درون خود پنهان کرده است. این دوربین به گشودگی اپرچر F/1.6 تجهیز شده است، این بیشترین میزان گشودگی دیافراگمی است که از گذشته تا کنون یک تلفن همراه دارا می‌باشد. این قابلیت به LG V30 امکان عکسبرداری و فیلمبرداری بسیار واضح در شب و حتی نور بسیار کم را می‌دهد.

ال‌‌جی دوربین عریض این گوشی را نیز به نحوی بسیار خوب بهبود داده، در واقع زاویه دید دوربین این گوشی به واسطه تغییر از 135 درجه به 120 درجه بسیار بیشتر شده و اکنون محیط بیشتری را می‌تواند در سلطه خود داشته باشد.

3- ویژگی جدیدی به نام Cine Video

LG V30 همراه با ویژگی “Point and Zoom” عرضه می‌شود. این ویژگی با فوکوس بر روی نقطه خاصی از صفحه نمایش به کاربر اجازه می‌دهد تا به نرمی بر روی آن زوم کند. این ویژگی دارای 15 فیلتر مختلف نیز می‌باشد، Cine Log هم ویرایش ویدئوهای تولید شده را در نرم‌افزارهایی مانند ادوبی پریمایر مهیا می‌کند. یک نرم‌افزار ساده اما کاربردی هم در این گوشی وجود دارد که موسوم به Video Studio می‌باشد.

 

4- تراشه Quad DAC و ویژگی Receiver as a Mic

LG V30 گوشی هوشمندی می‌باشد که به طور ویژه برای طرفداران موسیقی طراحی گردیده است! این گوشی هوشمند دارای یک Hi-Fi Quad DAC به صورت 32bit می‌باشد تا اعوجاج حاصل از امواج صدا را به کمترین حالت ممکن برساند. حالت‌های از پیش تنظیم‌شده صدا نیز در کنار حالات کاملا شخصی‌سازی شده وجود دارند. کاربر می‌تواند کنترل بسیار کاملی را بر روی صدا از طریق اکوالایزر پیشرفته LG V30 داشته باشد. ال‌جی برای هر چه بهتر کردن صدای V30، با کمپانی دانمارکی B&O نیز همکاری کرده و حاصل این همکاری یک جفت هدفون بسیار با کیفیت می‌باشد که به همراه LG V30 در بازارهای منتخب فروخته خواهد شد.

این گوشی هوشمند از فرمت MQA نیز پشتیبانی می‌کند می‌باشد، یک استاندارد جدید برای پخش فایل‌های صوتی با کیفیت Hi-Fi و حجم کاهش یافته! برای ضبط اصوات نیز ال‌جی یک earpiece را به عنوان میکروفون این گوشی تعبیه کرده است. این قطعه از مواد بسیار باکیفیتی ساخته شده بنابراین می‌تواند صداها را با جزئیات بالایی ثبت کند. طبق گفته ال‌جی، با LG V30 می‌توان حتی صداهایی با بلندی 142 دسی‌بل را نیز ثبت کرد!

 

5- اسنپدراگون 835 !

ال‌جی وی 30 با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 835 و 4 گیگابایت رم همراه شده است. البته امروزه تقریباً تمام پرچمداران اندرویدی که معرفی می‌شوند با این تراشه راهی بازار می‌شوند اما این پردازنده همچنان یک تراشه بسیار قدرتمند می‌باشد. به هر حال باز هم تعبیه این تراشه تغییری مثبت نسبت به تراشه Snapdragon 821 در گوشی هوشمند LG G6 تلقی می‌شود. بزرگترین مزیت پردازنده اسنپدراگون 835 بهره‌گیری از فناوری ساخت 10 نانومتری می‌باشد که در کنار افزایش عملکرد، کاهش محسوس مصرف انرژی و بهتر شدن عمر باتری را در بر دارد.

 

6- حافظه ذخیره‌سازی داخلی 64 گیگابایت در حالت پایه به همراه پشتیبانی از میکرو اس‌دی

خوشبختانه LG V30 در کمترین حالت با حافظه داخلی 64 گیگابایت عرضه می‌شود و در کنار این پشتیبانی از میکرو اس‌دی تا 2 ترابایت نیز فراهم شده که این گوشی هوشمند را به انتخابی عالی برای ذخیره فایل‌های حجیم بدل می‌کند.

 

7- باز کردن قفل گوشی از طریق شناسایی چهره و صدا

علاوه بر حسگر اثر انگشت در پشت گوشی، LG V30 می‌تواند از طریق شناسایی چهره نیز اقدام به بازکردن قفل گوشی کند. البته ممکن است این قابلیت زمانی که نور کم باشد و یا کاربر در حال حرکت باشد با مقداری مشکل مواجه شود. در کنار این قابلیت، امکان بازکردن قفل گوشی از طریق شناسایی صدای کاربر نیز وجود دارد. خوشبختانه خود کاربر می‌تواند کلمه کلیدی را که برای بازکردن قفل گوشی به کار می‌برد را امتحان کند و محدود به کلمات از پیش‌ تعیین‌شده‌ای مانند Okay و یا Google نیست!

 

8- باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی و کوئیک‌ شارژ

قطعا یک باتری 3300 میلی‌آمپری برای یک گوشی با صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن +Quad HD کافی نخواهد بود اما با پردازنده اسنپدراگون 835 و بهینه‌سازی‌های انجام شده می‌توان انتظار عمر باتری خوبی را از LG V30 داشت. در کنار این ال‌جی فناوری Quick Charge 3.0 را نیز فراموش نکرده و در پرچمدار خود گنجانده است. با این قابلیت می‌توان انتظار شارژ از صفر تا 50 درصد را تنها در 30 دقیقه داشت. پشتیبانی از شارژ سریع وایرلس نیز وجود دارد و LG V30 می‌تواند در 55 دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژ گردد.

9- بدنه‌ای مقاوم و محافظ در برابر آب با استاندارد IP68

LG V30 اسمارت‌فونی بسیار زیبا و در عین حال جان سخت است، این گوشی هوشمند با فریم فلزی و فناوری H-Beam ساخته شده و می‌تواند در شرایط سخت نیز کاربر را یاری کند. ال‌جی وی‌30 با استاندارد IP68 می‌تواند در برابر آب نیز به خوبی دوام آورد. طبق این استاندارد LG V30 تا نیم ساعت می‌تواند در عمق یک و نیم متری در برابر آب مقاومت کند.

 

10- قیمت و زمان عرضه

ال‌جی وی 30 گران است، در این شکی نیست و البته انتظار دیگری هم نمی‌رود، LG V30 یک پرچمدار می‌باشد و احتمالا قیمت آن در حدود 700 دلار خواهد بود. تاریخ عرضه آن نیز در کره از 21 سپتامبر شروع می‎‌شود و احتمالا در اروپا و آمریکا در اوایل اکتبر عرضه خواهد شد.

 

دیدگاه شما چیست؟ آیا پرچمدار جدید ال‌جی می‌تواند موفق شود؟

 

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

ال جی تو این گوشی واقعا سنگ تموم گذاشت

Peiman

چیزی که نفهمیدم اینکه بالاخره این گوشی تو دوتا مدل فلت و اج عرضه میشه یا فقط یه مدل داره؟؟؟؟؟؟؟؟

Big S

اج نداره!!!!?

siavash-t

چرا گوشی ها هر روز دارند بزرگتر می شوند؟ مثلا هیچ شرکتی نمی تونه یه گوشی با امکانات زیاد رو در ابعاد ۵ اینچی درست کنه؟ اینطوری هم مصرف باتری بهتری وجود داره، هم اینکه دست های کاربران به باد نمی ره!

siavash-t

الان تو این حرفم چه چیز بدی بود که به یه نفر برخورده و منفی داده؟!

siavash-t

خب ایشالا انقدر گوشی ها بزرگ بشن که جای تبلت ۸ اینچی و یا بزرگتر استفاده کنید! خوبه؟!

Mortazavi

یه فبلت کامل.
به نظرم غیر از قلم این گوشی تو همه موارد بهتر از نوت8 هست خیلیم زیبا تر و 200 دلار هم ارزونتر.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com