حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارپ از گوشی هوشمند بدون حاشیه جدید خود با نام Aquos S2 در پکن پرده برداشت

کمپانی شارپ جزو اولین شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه نبوده است اما قطع به یقین یکی از نخستین کمپانی‌هایی محسوب می‌شود که توانست گوشی هوشمندی را با نمایشگری بدون حاشیه تولید کند. همچنین این شرکت ژاپنی یکی از تولیدکننده‌های بزرگ نمایشگر در دنیا نیز محسوب شده و در این زمینه یدی طولانی دارد. حال شارپ گوشی جدید خود با نام Aquos S2 در پکن رونمایی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اگر یادتان باشد این کمپانی ژاپنی در سال 2015 گوشی هوشمند بدون حاشیه Aquos Crystal 2 را روانه بازار کرد که جزو اولین پرچمداران بدون حاشیه محسوب می‌شد. همچنین این گوشی هوشمند باعث شد تا انتظارات ما از این شرکت بیش از پیش بالا رود. حال پرچمدار 2017 شارپ آمده است تا برای باری دیگر این شرکت را سرافراز کند.

صفحه‌نمایش Aquos S2 که یکی از نقاط قوت این دستگاه به حساب می‌آید، کاملا بدون حاشیه بوده و ظاهری جذاب به آن بخشیده است. با این حال در قسمت پایینی نمایشگر شاهد مقداری حاشیه هستیم که در آن حسگر اثر انگشت و لوگوی شارپ به چشم می‌خورد. نکته عجیب درباره Aquos S2 این است که با توجه به حاشیه پایین، دوربین سلفی آن در قسمت بالا و بر روی صفحه‌نمایش قرار گرفته است. با اینکه محل قرار گیری دوربین سلفی، این گوشی را از دیگر پرچمداران متمایز می‌کند اما از نظر عملکرد چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد، چرا که تجربه استفاده کامل از نمایشگر را برای کاربران از بین می‌برد. از ویژگی‌های دیگر صفحه‌نمایش این دستگاه می‌توان به رزولوشن 4K و سایز 5.5 اینچی آن اشاره کرد.

شارپ Aquos S2 اولین گوشی هوشمندی است که به پردازنده اسنپدراگون 630 مجهز شده است. این پردازنده 14 نانومتری از هشت هسته پردازشی Cortex-A53 بهره برده است که چهار هسته آن با فرکانس پایه 2.2 گیگاهرتزی برای مصارف سنگین و چهار هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز برای کارهای روزمره طراحی شده‌اند. همچنین این چیپست برای پردازش‌های گرافیکی به پردازنده گرافیکی Adreno 508 و همچنین مودم X12 LTE مجهز شده و از بلوتوث نسخه 5، فناوری Quick Charge نسخه 4 و USB-C 3.1 نیز پشتیبانی می‌کند.

با این حال نسخه قوی‌تری از این دستگاه نیز عرضه خواهد شد. تفاوت میان این دو نسخه تنها به پردازنده، حافظه ذخیره‌سازی و حافظه رم محدود می‌شود، به طوری که نسخه قوی‌تر با پردازنده اسنپدراگون 660 عرضه خواهد شد. همچنین این نسخه به 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده که در مقایسه با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نسخه Lite، قدرتمندتر خواهد بود.

از این مشخصات که بگذریم در قسمت پشتی این دستگاه شاهد قرارگیری یک دوربین دوگانه به صورت عمودی هستیم. این دوربین دوگانه به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده است که می‌توان با آن به عکاسی پرتره و بوکه پرداخت. دوربین سلفی این دستگاه نیز 8 مگاپیکسل بوده و عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

این گوشی هوشمند براساس نوع پردازنده، میزان حافظه رم و حافظه داخلی با قیمتی معادل 370 و 520 دلار در تاریخ 14 اوت به صورت جهانی عرضه خواهد.

نظر شما درباره گوشی هوشمند جدید شارپ چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sadeghh

طراحی این گوشی افتضاحه واقعا (به نظر بنده البته)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا