حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تشخیص چهره آیفون ۸ حتی در بدترین شرایط هم کار می‌کند

گزارشات تازه نشان می‌دهند که اپل می‌خواهد انقلابی را در سیستم تشخیص چهره ایجاد کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در مواردی که از طریق هوم‌پاد لو رفته بودند، موارد زیادی مربوط به سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ بودند. دیگر مشخص شده که اپل و یا حتی سامسونگ اولین برندهایی نیستند که از اسکنر اثر انگشت ادقام شده با صفحه نمایش استفاده می‌کنند چرا که شارپ با گوشی Aquos S2 این عنوان را مال خود کرده است. سامسونگ از همان محل همیشگی اسکنر استفاده کرده و اپل هم به این امید که تشخیص چهره جایگزین خوبی باشد، در حال توسعه و بهبود قابلیت‌هایش است. اما سوال اصلی اینجاست که آیا شرکت‌هایی که با Apple Pay همکاری می‌کنند به اندازه اپل به این سیستم جدید اعتماد دارند؟

هفته گذشته، تعدادی کد بسیار مهم، پیدا شدند که نشان می‌دهند سیستمی به نام “Pearl” می‌تواند چهره شما را حتی زمانی که گوشی روی میز یا سطحی قرار گرفته، شناسایی کند. این بدان معناست که کاربران آیفون بعدی نیازی به بوداشتن گوشی از روی میز برای شناسایی چهره‌شان ندارند و نیازی نیست که دربین جلو دقیقا مقابل چشم کاربر قرار گیرد. حتی کلمه “Resting” که به معنی استراحت‌کردن می‌باشد نیز در کدها یافت شده است.

اوایل امسال، مینگ چی کو که تحلیلگر شرکت KGI می‌باشد، خبر از وجود دوربینی انقلابی در جلوی دستگاه داده بود و اشاره کرده بود که سیستم تشخیص چهره در آن قرار خواهد گرفت. همان زمان بود که اپل تن به خرید کمپانی اسرائیلی به نام “RealFace” داد. گفته شده دقت تشخیص چهره این گوشی آن‌قدر دقیق است که حتی دوقلوها را تشخیص می‌دهد.

مینگ چی کو که در تحلیل و پیش‌بینی اقدامات اپل پرآوازه است، گفته که در تولد ۱۰ سالگی آیفون، اسکنر اثر انگشت جای خود را به سیستم تشخیص چهره می‌دهد. همچنین با تکیه بر دوربین جلوی انقلابی آیفون ۸، عمق میدان در تصاویر سلفی بهبود خواهد یافت و افکتی به نام “بوکه (bokeh)” به رابط کاربری اضافه خواهد شد.

نظر شما در مورد قابلیت‌های آیفون ۸ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...