حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت BenQ از مانیتور خمیده‌ی HDR خود با نام EX3501R پرده برداشت

کمپانی BenQ که در زمینه تولید مانیتورهای گیمینگ ید طولانی دارد، به تازگی مانیتور جدید خود را با نام EX3501R و ویژگی‌هایی منحصر به فرد معرفی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این مانیتور که در در میان مانیتورهای بالارده این شرکت جای می‌گیرد به نمایشگری التراواید با نسبت تصویر ۲۱:۹ و رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ مجهز شده است. از جمله ویژگی‌های تصویر این نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از محتوای HDR10 و نرخ بروزرسانی تصاویر ۱۰۰Hz اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که این مانیتور از فناوری FreeSync بهره برده و از ۴۸ تا ۱۰۰ هرتز را به طور کامل پوشش می‌دهد. نکته جالب توجه این است که EX3501R از حالت‌های ۲۴، ۲۵ و ۳۰ هرتزی برای محتوای ویدیویی پشتیبانی کرده و باعث می‌شود تا از تماشای فیلم در آن بیش از هر مانیتور دیگری لذت ببرید.

به طور جزئی این مانیتور از یک نمایشگر ۳۵ اینچی خمیده با شعاع انحنای ۱۸۰۰R، نسبت کنتراست ۱:۲۵۰۰ و زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای استفاده می‌کند که در نوع خود بی‌نظیراست. همچنین زمان پاسخگویی این مانیتور ۴ms بوده که با توجه استفاده این دستگاه از فناوری کمپانی AMD یعنی FreeSync، آن را به انتخابی مناسب برای گیمرها تبدیل می‌کند.

همچنین این مانیتور رنج وسیعی از اتصالات را در اختیار شما قرار می‌دهد، برای مثال EX3501R از یک پورت USB-C به همراه دو پورت HDMI ورژن ۲٫۰، یک USB 3.1 و خروجی جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری بهره برده تا در این زمینه احساس کمبود نکنید.

هرچند ویژگی HDR (دامنه دینامیکی بالا) در این مانیتور همانند تلویزیون‌ها و دیگر مانیتورها با این ویژگی نبوده و به صورت نرم‌افزاری با پشتیبانی از متحوای HDR آن را شبیه سازی می‌کند، اما چیزی از ارزش‌های این مانیتور بالارده کم نمی‌شود چرا که این ویژگی هنوز به طور کامل در بین مانیتورها جا نیفتاده و تعداد معدودی از آن بهره می‌برند.

نظر شما درباره مانیتور بالارده جدید کمپانی BenQ چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا