حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اطلاعات به سرقت رفته از شبکه HBO، هفت برابر گسترده تر از اطلاعات فاش شده از حمله سایبری به سونی است

همان طور که می‌دانید چند سال پیش شرکت سونی قربانی یک حمله سایبری مخرب بود که در نهایت منجر به انتشار یکی از فیلم‌های جدید این کمپانی و همچنین کل شبکه ایمیل آن شد. این موضوع برای کمپانی عظیمی همچون سونی فاجعه بار بود. حال این بار هکرها به سراغ شبکه‌ی HBO رفته‌اند که طبق گزارشات، اطلاعات به سرقت رفته از این شبکه محبوب دست کم هفت برابر سونی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بنا به ادعای هکرها، آن ها توانسته‌اند بیش از ۱٫۵ ترابایت از اطلاعات این شبکه تلویزیونی را به سرقت ببرند که رقم قابل توجهی است. در این حمله که احتمالا به دلیل نقص امنیتی در سرورهای این شبکه رخ داده، فیلمنامه قسمت‌های پخش نشده از فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) به همراه دو قسمت از سریال‌های Ballers و Room 104 بر روی اینترنت و فضای مجازی انتشار یافته است.

با اینکه کمپانی HBO هنوز از جزئیات این فاجعه سخن نگفته اما به طور کلی اذعان کرده که این اتفاق رخ داده است:

“شبکه HBO به تازگی یک حادثه سایبری را تجربه کرده‌ که منجر به افشا برخی از اطلاعات محرمانه آن شده است. پس از این اتفاق ما بلافاصله شروع به بررسی این حادثه کرده و در حال همکاری با مراجع قانونی و دیگر سازمان‌های امنیت سایبری هستیم.”

با این حال برخی معتقدند تا عدم همکاری HBO با هکرها موجب انتشار فیلم‌های ویدیویی و اطلاعات بیشتری در آینده شود. از سوی دیگر ریچارد پلپلر مدیرعامل شرکت HBO امروز به خبرنگاران گفته است که سیستم ایمیل این شرکت در خطر نیفتاده است و افزوده:

“بررسی قانونی در حال انجام است.”

 

هرچند این اولین باری نیست که سریال بازی تاج و تخت در این شبکه مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد، چرا که در سال ۲۰۱۵ چهار قسمت نخست از فصل پنجم این سریال توسط هکرها به سرقت رفته و زود تر از موعود بر روی اینترنت و شبکه‌های مجازی منتشر شد. همچنین در سال ۲۰۱۶ نیز شبکه HBO Nordic که مخصوص کشورهای شمالی اروپاست به اشتباه یکی از قسمت‌های فصل ششم این سریال را پخش کرد.

به نظر شما، آیا در آینده شاهد انتشار زود هنگام قسمت‌های پخش نشده این سریال توسط هکرها خواهیم بود؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا