حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه با خرید یک سرور مجازی، خدمات میزبانی وب ارائه کنیم

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

این روزها کمتر کسی است که از اینترنت استفاده نکند. پیر و جوان هم ندارد. افزایش تعداد کاربران اینترنت باعث راه اندازی وب‌سایت‌های بیشتری شده است. کسب‌وکارها و بنگاه‌های اقتصادی هم دیگر متوجه شده‌اند که باید در دنیای آنلاین حضور داشته باشند تا برندشان را معرفی کنند؛ در غیر این صورت از رقیبان فعال خود شکست می‌خورند.

آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که خدمات میزبانی وب ارائه کنید و در این راه موفق شوید؟ ارائه خدمات میزبانی وب می‌تواند ایده خوبی برای کسب درآمد باشد.

اصولا دو گزینه برای شروع در پیش دارید:

۱. استفاده از سرویس‌های نمایندگی میزبانی وب (Reseller)

۲. تهیه سرور مجازی (VPS) یا سرور اختصاصی  (Dedicate)

اگر شما نمایندگی‌ هاست را از شرکت‎های بزرگ میزبانی وب تهیه کنید، دغدغه‌های بسیاری از جمله نصب و راه اندازی سرور، نصب و تنظیم کنترل پنل، نگهداری و بهینه‌سازی سرور، فراهم نمودن امنیت سرور و … همگی بر عهده آن شرکت است و تنها وظیفه شما ایجاد و مدیریت کاربرانتان است. البته باید این نکته را در نظر بگیرید وقتی شما از سرویس نمایندگی میزبانی وب استفاده می‌کنید، باید در چارچوب قوانینی که شرکت اصلی برایتان تعیین کرده است عمل کنید و محدودیت‌هایی در مدیریت برخی از امورهاست خواهید داشت.

از سوی دیگر اگر اقدام به تهیه سرور مجازی تهیه نمایید، کلیه امور فنی و مدیریت سرور با خود شما خواهد بود و با اختیار بیشتری می‌توانید آن طور که مایلید به کاربرانتان سرویس بدهید. برای مدیریت سرور مجازی باید دانش فنی آن کار را داشته باشید.

چرا از سرور مجازی استفاده کنید؟

اولین سؤالی که برایتان پیش می‌آید این است که چرا در میان انواع سرویس‌های میزبانی وب، اصرار داریم در این زمینه فعالیت کنید. سرور مجازی تنها مختص کسانی نیست که می‌خواهند خدمات میزبانی وب راه بی اندازند بلکه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای صاحبان وب‌سایت‌های مختلف و البته پربازدید است.

سرویس‌های مختلفی در میزبانی وب وجود دارد که به سرویس میزبانی وب اشتراکی، مجازی و اختصاصی می‌توان اشاره کرد. در این میان ارزان‌ترین نوع، سرویس اشتراکی است اما این سرویس طبیعتاً معایب زیادی دارد. بهترین نوع میزبانی سرور هم همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، سرور اختصاصی است؛ این سرور هم هزینه زیادی برایتان دارد.

VPS را می‌توان به‌نوعی نقطه تلاقی سرویس اشتراکی و اختصاصی دانست.  VPS از سرور اشتراکی گران‌تر اما بهتر است و سطح بالاتری از منابع را در اختیارتان می‌گذارد.

در میزبانی سرورهای اشتراکی همواره خطراتی مانند احتمال انتشار بدافزارها و انواع مشکلات امنیتی وجود دارد. در این نوع میزبانی اگر یکی از وب‌سایت‌ها دچار مشکل شود، دیگر وب‌سایت‌های سرور هم درگیر خواهند شد. بسیاری از کاربران مایل‌اند هزینه بیشتری بپردازند تا به این مشکلات دچار نشوند. DownTime متعدد و بارگذاری صفحات با سرعت‌پایین هم از دیگر مشکلات رایج در سرورهای اشتراکی هستند.

وب‌سایت‌های فروشگاهی را در نظر بگیرید که ترافیک بازدیدکننده در آن‌ها بالاست؛ سرعت‌پایین در بارگذاری صفحات ممکن است باعث خروج کاربران و مشتریان شود. ازاین‌رو سرورهای اشتراکی برای وب‌سایت‌های پرترافیک اصلاً انتخاب مناسبی نیست.

سرور اختصاصی همان‌طور که اشاره کردیم هزینه زیادی دارد و اغلب کسب‌وکارهای کوچک توانایی پرداخت این هزینه را ندارند. همین تفاوت‌ها باعث می‌شود بسیاری از صاحبان مشاغل به سرور خصوصی مجازی (VPS) روی‌آورند تا از مزایای هر دو سرور اختصاصی و اشتراکی بهره‌مند شوند. اغلب مزایا و توانمندی‌های سرور اختصاصی را می‌توان با هزینه‌ای کمتر (کمی بیشتر از سرور اشتراکی) در سرور مجازی مشاهده کرد.

سرور مجازی گزینه مناسب حرفه‌ای‌ها

اگر تازه‌کار هستید و می‌خواهید به‌صورت محدود به چند سایت کوچک خدمات میزبانی وب ارائه کنید، سرویس نمایندگی‌هاست، انتخاب بهتری برای شما است. اما اگر کاربر حرفه‌ای تری هستید و چند سایت قوی دارید، یک سرور با امکانات بالا تهیه کنید و آن به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و به دیگران اجاره دهید.

اغلب شرکت‌هایی که تازه‌وارد این کسب‌وکار شده‌اند؛ ترجیح می‌دهند یک سرور بزرگ بخرند و آن را به سرورهای کوچک مجازی تقسیم کرده و به مشتریانشان اجاره دهند.

مشتریان شما در سرویس VPS روی هرکدام از این سرورهای مجازی به‌صورت مجزا فعالیت می‌کنند و سیستم‌عامل خاص خودشان را دارند. در این سرویس برخلاف آنچه در سرور اشتراکی وجود دارد، فعالیت‌های مشتریان شما باهم هیچ تداخلی پیدا نمی‌کند. ترافیک سایت‌های مختلفی که روی این سرورها میزبانی می‌شوند به یکدیگر مربوط نمی‌شود. همچنین مشکل امنیتی که ممکن است برای هرکدام از این سرورها اتفاق بیفتد، به دیگر سرورها و وب‌سایت‌ها انتقال نمی‌یابد.

دیگر لازم نیست مشتریان شما درباره وضعیت فعالیت و مصرف منابع دیگر مشتریان نگران باشند. هرکدام از این سرورهای مجازی کوچک که به کسی اختصاص داده‌اید، تنها همان وب‌سایت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دسترسی، مدیریت حساب‌ها و خاموش/روشن کردن این سرورها در VPS آسان و بی‌دردسر است. اگر نرم‌افزار نامناسب یا بدافزار امنیتی روی هرکدام از این سرورهای مجازی نصب شود، نمی‌تواند به دیگر سرورها یا سرور اصلی ارائه‌دهنده VPS آسیب بزند.

سرور مجازی هاست ایران ضمن در اختیار قراردادن منابع اختصاصی، سطح بالاتری از عملکرد و امنیت را برای وب‌سایت‌ها فراهم می‌کنند. این سرورها برای سایت‌های پربازدید و یا سایت‌هایی که میزان بالایی از منابع را مصرف می‌کنند و یا نیازمند تنظیماتی خارج از استانداردهای سرویس‌های اشتراکی هستند، بهترین انتخاب است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....