حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ ۹۶] عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در همایش اقتصاد فناوری اطلاعات: روند تغییرات دنیا به سمت مدل آشوب در حرکت است

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در همایش اقتصاد فناوری اطلاعات که در نمایشگاه الکامپ برگزار شد، درباره جایگاه رشد اقتصادی ایران گفت: باید از اقتصاد منبع محور به اقتصاد نوآور محور جهش کنیم.

ستاد خبری الکامپ- خسرو سلجوقی ادامه داد: با حجم بزرگی از جمعیت دانش آموخته فاقد مهارت مواجهیم و باید راهکاری بیندیشیم تا با استفاده از این جمعیت، از اقتصاد منبع محور به اقتصاد نوآور محور برسیم.

وی ادامه داد: کره جنوبی با ۴٫۱ درصد بالاترین میزان سهم R&D (تحقیق و توسعه) در تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد.

سلجوقی با اشاره به روند تغییرات دنیا گفت: در حالی که ۵۰ هزار سال طول کشید تا دانش بشری ۲ برابر شود با شبکه‌های اجتماعی هر ۱۲ ساعت دانش بشری ۲ برابر شده است.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه روند تغییرات دنیا از مدل ساده به سمت مدل آشوب می‌رود، ادامه داد: با توجه به این تغییرات باید درجا تصمیم بگیریم و زمان برای فکر نکردن نداریم.

وی ادامه داد: برآورد اشتغال در دنیا در سال ۲۰۴۵ حدود ۹۳ درصد سهم خدمات، ۴ درصد سهم صنعت و ۳ درصد سهم کشاورزی است.

سلجوقی با بیان این که مدل رفتارهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در اثر فناوری تغییر کرده است، گفت: بر همین اساس رفتار مصرف دیتا از متن به ویدئو سوق یافته است.

وی تاکید کرد: منظور از دانش بنیان این نیست که شرکت‌ها در تابلو و اساسنامه، دانش بنیان باشند بلکه باید در شرکت R&D وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه فناوری دارای مشکلاتی هستیم، گفت: اگرچه در حوزه IT در زمینه بهره‌وری جلو هستیم اما باز هم جای کار وجود دارد. اکنون بهره‌وری نیروی کار در حوزه ICT به ۴ درصد رسیده که نسبت به حوزه‌های دیگر بالاست اما چون این بهره‌وری مبتنی بر استفاده از نیروهای نخبه نیست و بیشتر بر واردات استوار است در ظاهر چندان مشخص نیست.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji