حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ۹۶] در بازدید مدیرعامل شرکت پست از الکامپ اعلام شد: سرویس پیک هوشمند در ۶ استان راه‌اندازی می‌شود

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

مدیرعامل شرکت ملی پست از راه اندازی پیک هوشمند در ۶ استان در آینده نزدیک خبر داد.

ستاد خبری الکامپ- حسین مهری در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه الکامپ در سالن دولت الکترونیک گفت: سرویس “پست من “یکی از سرویس ها ارایه شده توسط شرکت پست است که به عنوان سرویس پیک هوشمند در شهر تهران راه اندازی شده و در آینده نزدیک در شهرهای کرج، قم، خرم آباد، اصفهان، مشهد و استان خوزستان نیز راه اندازی می شود.

معاون وزیر ارتباطات افزود: این سرویس در حوزه حمل بار و مرسوله پستی به صورت هوشمند فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: سرویس پیک هوشمند در تهران به وسیله اپلیکیشن موبایل این امکان را فراهم کرده که در متوسط زمان ۳ دقیقه با اعلام سفارش، پیک به مکان مورد نظر مراجعه می کند و با ارایه این سرویس هزینه های ارسال مرسوله کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه شرکت پست بخشی از زیرساخت های دولت الکترونیک را فراهم می کند، گفت : در این حوزه پروژه جی نف که هوشمند سازی مکان و آدرس استاندارد است، توسط پست در حال انجام است که این پروژه برای انجام خدمات الکترونیکی مبتنی بر مکان بسیار مهم است.

وی سامانه مدیریت یکپارچه املاک کشور( سیماک ) را یکی دیگر از پروژه های در دست اقدام پست بیان کرد و افزود : با نرم افزار دانش بنیانی که تهیه شده است ۲۸ سازمانی که به موضوع املاک مرتبط اند از طریق این سامانه با هم در ارتباط هستند.

مهری وب آگهی، کارت پستال، پست یافته و ره گیری مرسولات را از دیگرخدمات الکترونیکی پستی اعلام کرد که در حال حاضر ارایه می شود.

وی تجهیز نامه رسانان پست به اسمارت فون را در راستای ارایه سرویس بهتر به شهروندان در این حوزه عنوان کرد و تاکید داشت : با این سرویس شهروندان از سرنوشت مرسوله خود به صورت لحظه ای مطلع می شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارایه سرویس تجارت الکترونیک درغرفه پست در نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و گفت: بستر اصلی خرید های الکترونیکی مردم در پست انجام می شود البته با سامانه بازار الکترونیک و E بازار هم در حال ارایه سرویس در این حوزه هستیم.

وی در زمینه تجارت الکترونیک به رشد ۴۶٫۵ درصدی در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال ۹۵ اشاره کرد و گفت : در خرداد ماه امسال نیز نسبت به مشابه سال قبل ۲۶ درصد در این حوزه رشد داشته ایم و با توجه به آماده شده زیرساخت های این حوزه امیدواریم این رشد با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji