حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ۹۶] عضو هیات مدیره سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای در الکامپ اعلام کرد: دعوت کمیته فنی فناوری اطلاعات برای مشارکت در تدوین استانداردهای جهانی

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

عضو هیات مدیره سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای و عضو کمیته فنی فناوری اطلاعات (ISIRI/ITTC) گفت: این کمیته در نمایشگاه الکامپ فعال بوده و در حال رایزنی با صاحب‌نظران و متخصصان جهت عضویت در کمیته‌های فرعی است.

ستاد خبری الکامپ- سید علی آذر کار عضو هیات مدیره سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای و عضو کمیته فنی فناوری اطلاعات (ISIRI/ITTC) گفت: برای هم‌تراز شدن با دنیا در حوزه استانداردهای فناوری اطلاعات، کمیته فنی فناوری اطلاعات زیرمجموعه کمیته ملی استانداردهای ایزو تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ساختار کمیته فنی فناوری اطلاعات متناظر با کمیته فنی مشترک فناوری اطلاعات (JTC1) سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) و سازمان بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) است و دبیرخانه در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تشکیله شده است.

آذرکار با بیان این که این کمیته ابزاری برای تدوین استاندرادهای بین المللی همگام با استاندارهای روز جهان است افزود: JTC1 متشکل از یک ساختار اصلی است و در هر کشوری هم بنا به نسبت و توانایی آن کشور در حوزه فناوری اطلاعات، شکل گرفته و توسعه می‌یابد. در ایران هم ساختار اصلی آن در سال ۸۸ بنا نهاده و در سال ۹۲ فعال شد و سرانجام در سال ۹۵ دبیرخانه آن رسما به سازمان نصر کشور واگذار شد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای ادامه داد: کار اصلی کمیته فنی فناوری اطلاعات این است که با ایجاد کمیته‌های فرعی منتاظر با ساختار جهانی، متخصصان را در هر بخش جذب کند تا در تدوین استانداردهای جهانی مشارکت داشته باشند.

عضو کمیته فنی فناوری اطلاعات درباره منافع تشکیل این کمیته در کشور گفت: در درجه اول متخصصان داخلی با متخصصان خارجی هم‌گام شده و یک زبان مشترک فنی و به روز در کشور جاری می‌شود. نفع دیگر آن هم این است که متخصصان ما با روندها و فناوری‌های روز جهان آشنا شده و استاندارد آنها را در می‌یابند و این موضوع به رشد سریع‌تر و استانداردتر بازار کمک می‌کند.

وی با بیان این که در حوزه تدوین استانداردهای جهانی تاکنون نظاره‌گر بودیم گفت: با مشارکت در تدوین استانداردها، توان و تجربه متخصصان داخلی نیز افزایش می‌یابد.

آذرکار درباره فعالیت‌های کمیته فنی فناوری اطلاعات در نمایشگاه الکامپ گفت: این کمیته در نمایشگاه بیست و سوم بسیار فعال است و با سازمان‌ها و متخصصان در حال رایزنی برای مشارکت در کمیته‌های فرعی هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com