حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ ۹۶] رییس سازمان فناوری اطلاعات در الکامپ اعلام کرد: نمایشگاه جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود (همراه با ویدیو اختصاصی)

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: از تابستان سال آینده نمایشگاه جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات که ترکیبی از نمایشگاه الکامپ و تلکام است برپا می‌شود.

ستاد خبری نمایشگاه الکامپ- نصرالله جهانگرد در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه الکام از نهایی شدن مذاکره با وزارت صنعت برای ادغام دو نمایشگاه حوزه ICT خبر داد و گفت: مجریان برگزاری الکامپ و تلکام به همراه شرکت سهامی نمایشگاهها باید سازوکار این همکاری را به عنوان تصمیم حاکمیتی فراهم کنند.

وی همچنین از رونمایی از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات و فاز مقدماتی دولت موبایل در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته جاری خبر داد و تاکید کرد: پروژه دولت موبایل در راستای ارئه خدمات دولت الکترونیکی بر بستر موبایل اجرایی می‌شود.

جهانگرد درباره اخرین وضعیت پیاده سازی طرح موتورجستجوی بومی در کشور مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات گفت: ٨ موتور جستجوی بومی در کشور راه اندازی شده که ٢ موتور تحت حمایت وزارت ارتباطات فعالیت کرده و بالغ بر ۴ میلیارد صفحه فارسی در وب را پشتیبانی می کنند.

وی درباره شبکه ملی اطلاعات با اشاره به اینکه راه اندازی این شبکه با مصوب شورای عالی فضای مجازی و بر اساس شاخص‌ها و اصول تصویب شده در این شورا بوده است، افزود: تاکنون دو گزارش از شبکه ملی اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی ارایه شده است که گزارش فاز سوم این شبکه نیز در نوبت ارایه به آن شورا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام ارتباطات کشور هم اکنون در بستر شبکه ملی اطلاعات است، گفت: هرچه دز حوزه ارتباطات کشور وجود دارد چیزی غیر از شبکه ملی اطلاعات نیست و ارتباطات دیتا و تلفن همه در بستر شبکه ملی اطلاعات برقرار است و تنها موردی که در این حوزه وجود دارد مربوط به بحث تبادل ترانزیت دیتا با اپراتورها در تهران است که مباحث اقتصادی در آن مطرح است.

وی با بیان اینکه تبادل داده در شبکه‌های اجتماعی خارجی هم در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی انواع راهکارهای حمایتی نظیر امکان پرداخت و سرویس های صوتی ارایه می‌شود و شبکه‌های اجتماعی خارجی نیز الزام دارند که هاست خود را به داخل ایران منتقل کنند.

جهانگرد با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیکی در ۲ بخش انجام شده است گفت : بخش نخست در شورای اجرایی فناوری اطلاعات با تدوین استانداردها و برنامه‌های نرم‌افزاری مادر، حوزه آدرس دهی و مبادله دیتای دولت و نحوه تعامل بین دستگاه‌ها انجام شده است.

وی فعالیت در دستگاه‌ها را بخش دوم توسعه دولت الکترونیکی عنوان کرد و تاکید داشت: در این حوزه ۸ پروژه آماده معرفی شده‌اند که در روز های آینده در همین نمایشگاه اعلام می شود که مهمترین آنها ارایه سرویس دولت الکترونیکی، در بستر موبایل است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات از همکاری با سازمان امور استخدامی در این حوزه خبر داد و افزود : با همکاری سازمان امور استخدامی کشور ، سند رسمی خدمات در ۱۰۸ دستگاه دولتی تدوین شده و با اینکار خدمات ارایه شده توسط این دستگاه‌ها احصا شده است.

وی به احصای بیش از دو هزار مجوز صادره توسط دستگاه‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: با بررسی انجام شده این دستگاه‌ها در پنج مرحله نخست نمایش و عرضه، دوم مبادله دیتا، سوم دریافت و پرداخت، چهارم یکپارچه سازی و پنجم بوروکراسی، قرار دارند.

معاون وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به رونق استارتاپ‌ها در نمایشگاه الکامپ امسال و دگردیسی این حوزه با حضور فعال جوانان درجهت تولید محتوای بومی گفت: هم اکنون ١۴٠ هزار اپلیکیشن در کشور تولید شده و امیدواریم به رقم یک میلیون اپلیکیشن بومی برسیم.

همچنین در آخر از شما ‌دعوت‌ می‌کنیم تا ویدیو اختصاصی ترنجی که توسط آقای عارف کمانی ، سردبیر محترم ترنجی از رییس سازمان فناوری اطلاعات درخصوص اینترنت اشیا و اقدامات جمهوری اسلامی در این خصوص گرفته شده است را تماشا کنید.

[aparat id=”xGesl”]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji