حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به بازی The Elder scrolls online

همانند بیشتر بازی‌های Mmorpg، بازی Teso نیز در زمان ورود به بازار در سال ۲۰۱۴ از مشکلات بسیار زیادی مانند باگ های زیاد کرش کردن و … رنج می‌برد ولی Zenimax در طی این سال‌ها تمام تلاش خود را برای بهبود این بازی کرده و هم اکنون Teso تقریبا بی نقص شده است. حال این سوال به وجود می‌آید، آیا The Elder scrolls online ارزش بازی کردن را دارد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.در این بازی شما یک ماجراجوی بدون روح هستید که توسط خدمتکاران شاهزاده Molag-kena Dedric به قتل رسیده‌اید و به شما فرصت دوباره‌ای برای زندگی داده می‌شود و باید هر سه اتحادیه این دنیا را برای جنگیدن با molag kena با یکدیگر متحد کنید. در آغاز باید کاراکتر خود را بسازید و از بین کلاس‌های مختلف این بازی یکی را انتخاب نمایید. می‌توانید ۸ کاراکتر بسازید و ۲ کاراکتر دیگر را نیز در صورت خرید اسلات می‌توانید بسازید.

در زمینه ی لول نیز هر کاراکتری را که می‌سازید باید لول ۱ تا ۵۰ را با آن کاراکتر سپری کنید و پس از آن برای شما Champion point آزاد می‌شود که برای تمامی کاراکترهای شما به اشتراک گذاشته می‌شود و حداکثر Cp مورد استفاده در این پچ ۶۳۰ می‌باشد. فعالیت هایی که در این بازی می‌توان انجام داد بسیار گسترده است که تعدادی از آن‌ها را نام می‌بریم.

Cyrodil: منطقه بسیار عظیمی که در آن برای اتحادیه خود مبارزه می‌کنید و با کشتن دشمنان یا تصرف‌کردن قلعه‌ها امتیازی به نام Alliance point می‌گیرید که با آن می‌توانید وسایلی مثل منجنیق بگیرید و برای تصرف قلعه‌های دشمن از آن استفاده کنید. همچنین در این منطقه می‌توانید گروه تشکیل دهید، بعضی ترجیح می‎دهند با گروه های بزرگ به این میدان وارد شوند و بعضی دیگر نیز با تعداد کمی از دوستان خود وارد این میدان می‌شوند.

Dungeon: در این بازی دو سطح سختی در Dungeon ها دارید یکی Normal که در سطح آسانی قرار دارند و می‌توانید پس از لول ۱۰ وارد آن ها شوید و از آن ها لذت ببرید و حالت دیگر که Veteran نام دارد بسیار سخت‌تر از حالت Normal است و شما را به چالشی جدید دعوت می‌کنند. هر dungeon چند آرمور مخصوص خود را دراپ می‌کند که امکانات خاص خود را دارد و این آرمور ها هم در سطح Normal هم Veteran دراپ می‌شوند اما در حالت Veteran باس آخر هر دانجن یک قسمت از آرمور دو تیکه مخصوص خود را دراپ می‌کند که قدرت‌های مخصوصی دارد و بسیار کارامد هستند. دانجن‌ها را در گروه‌های ۴ نفری انجام می‌دهید و  البته نگران نباشید، اگر گروهی ندارید شما توسط جستجوگر گروه در این بازی به راختی می‌توانید یک گروه پیدا کنید.

Terial:در تریال شما و گروه ۱۲ نفریتان مبارزه های سختی را یش رو دارید مخصوصا در سطح Veteran بازی که بسیار دشوار است و نیازمند کار گروهی زیادی است و در آخر نیز جوایز ارزنده ای برای شما به همراه دارد.

Quest: در این بازی شما میتوانید quest های مختلف بازی را انجام دهید که بسیار متنوع و جذاب هستند و هر یک با دیگری فرق دارند و با انجام‌دادن آن ها مقدار زیادی Exp و مقداری Gold و آرمور های مختلف دریافت می‌کنید.

و البته لازم به ذکر است فعالیت‌های زیاد دیگری نیز در این بازی وجود دارد مانند دویل کردن با دیگر پلیرها، حمع آوری چوب، سنگ، گیاه، غذا، ماهی‌گیری، دزدی‌کردن از دیگران و بسیاری از فعالیت‌های متوع دیگر در pvp و pve.

حال به نکات مثبت و منفی این بازی می‌پردازیم:

نکات مثبت: دنیایی زنده – pve بسیار جداب – pvp بسیار مهیج – pay2win نبودن این بازی که بسیار مهم است و در این بازی به هیچ عنوان نمی‌توانید با پول واقعی موفقیتی کسب کنید – صداگذاری بسیار عالی – community بسیار دوستانه

نکات منفی: هنوز نیز باگ هایی در این بازی وجود دارد – بالانس نبودن بعضی کاراکتر ها در pvp که البته تا حدی در آخرین پچ رفع شده است

صحبت آخر

حال باید واقع‌بین بود؛ سبک Mmorpg بسیار وقت‌گیر می‌باشد و هیچ‌کس نمی‌تواند چند بازی مختلف از این سبک را در یک زمان بازی کند پس چه چیزی این بازی را نسبت به دیگر بازی‌ها متمایز می‌کند؟

یکی از تفاوت های بزرگ این بازی با دیگر رقبای خود دنیای اسرار آمیز آن است که به شخصه در هیچ کدام از mmorpgهای دیگر به این وضوح ندیده بودم. اگر این سبک را بازی کرده باشید بیشتر اوقات شاهد دنیایی خشک و بی روح هستید و وقتی میخواهید کوست انجام دهید همیشه پیش یک Npc می‌روید و یک نوشته روی مانیتور شما باز می‌شود و آن را قبول می‌کنید، به منطقه مورد نظر می‌روید و وظیفه خود را انجام می‌دهید ولی در این بازی تمامی Npcها صداگذاری شده‌اند و باید در مورد بسیاری از اتفاق‌ها تصمیم گیری کنید به عنوان مثال باید تصمیم بگیرید که چه کسی باید کشته شود و چه کسی باید زنده بماند و این قبیل کوست ها بیشتر شبیه به کوست های یک بازی Single player هستند تا یک Mmorpg و همینطور شما در هر کجای این سرزمین که پا می‌گذارید شاهد اتفاقی به خصوص و منحصر به فرد هستید. همه Npcها به اطراف حرکت میکنند، گاردهایی که منتظرند تا شما یک خطا انجام دهید و شما را جریمه کنند یا بکشند و در بعضی مواقع شاهد هستید که Npcها با یکدیگر درباره اتفاقاتی که در این دنیا می‌اافتد حرف می‌زنند؛ مثلا ممکن است در راه خود جارچی را مشاهده کنید که به همه هشدار میدهد که این شهر مورد حمله راهزنان قرار گرفته و از رفتن به آن شهر خودداری کنند و تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند که شما به دنیای این بازی‌ اهمیت بدهید و دنیایی زنده را احساس کنید.

دیدگاه شما درمورد Teso چیست ؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
میلاد تیرمومنین