حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازار خودروی‌ کارکرده در خارج از کشور (قسمت اول)

بازار خودروی دست‌دوم همواره بازار داغ و جذابی بوده است.وسوسه‌ی خرید کالا با هزینه‌ی کمتر از مدل نو،ذهن بشر را درگیر کرده است.خودرو به عنوان یکی از اساسی ترین کالای کاربردی در کنار هواپیما بیشترین درصد معاملات در مدل های کارکرده را دارد.قصد ما در این سری مقالات بررسی خودرو هایی است که می توان با مبالغی در خارج از کشور بصورت دست دوم تهیه کرد.اولین قسمت خرید خودرو تا سقف ۱۰۰۰ پوند(معادل چهار میلیون و نهصد هزار تومان) در کشور انگلستان است.با ما همراه باشید.

انگلستان داغ ترین بازار خودرو های دست‌دوم را در بین بازار های اروپایی دارد.تنوع خوب خودروها و وجود شرکت‌های خدمات‌دهنده در این حوزه باعث رونق بازار شده است.مدل‌های متعددی وجود دارند که میتوان تا سقف ۱۰۰۰ پوند خریداری کرد که در دو مقاله به آنها می‌پردازیم.

انتخاب ۱:رنو کلیو مدل ۲۰۰۴

قیمت:۷۰۰ پوند(سه میلیون و چهارصد هزار تومان)

رنو کلیو شباهت‌های بسیاری به رنو تندر در ایران دارد.با این تفاوت که هاچبک است و ظاهرش هم بهتر.با ۷۰۰ پوند می توانید یک نمونه‌ی سالم را در انگلستان پیدا کنید.مصرف سوخت پایینی دارد و استهلاکش کم است.ابعاد مناسبی هم دارد و شاید بهترین انتخاب باشد.امکانات رفاهی چندانی ندارد اما باید بدانیم مدل ۲۰۰۴ است و یک خودروی اقتصادی.نمونه ی این خودرو در ایران نیست اما بسیار شبیه و مرتبط به رنو تندر است که الان قیمت مدل گیربکس دستی آن در بازار ۳۸ میلیون تومان است و مدل دست دوم حداقل ۱۱ میلیون قیمت دارد.

انتخاب دوم:فورد کا مدل۲۰۰۷

قیمت:۷۰۰ پوند(سه میلیون و چهارصد هزار تومان)

یکی از پرفروش ترین های فورد در اروپا هم گزینه‌ی شماست.فورد کا.مزایای فراوانی دارد،مصرف سوخت پایین که در کشورهای اروپایی مهم است.استهلاک کم و ابعاد مناسب.اما درست همین ابعاد کوچک کار دستتان می دهد و جای زیادی را برای سرنشینان فراهم نمی‌کند.پس نسبت به کلیو فضای کمتری دارد و احتمالا ظاهری نا معقول تر ! در ایران وجود پررنگی ندارد و  در مناطق آزاد یافت می‌شود.قیمت آن در قشم حداقل ۱۲ میلیون تومان است.

انتخاب سوم:سئات ایبیزا مدل ۲۰۰۴

قیمت:۷۹۰ پوند (سه میلیون و هشتصد و هفتاد هزار تومان)

 

سئات واژه ی آشنایی برای بازار دست دوم انگلستان است.خوش فروش و کاربردی است.مدل ایبیزا از این خودروساز اسپانیایی یک هاچبک با کیفیت است.در مقایسه با فورد کا مصرف سوخت بالاتری دارد و نسبت به رنو کلیو قطعات گران تر.اما ابعادش مناسب است و انتخاب بدی نیست.در ایران از این مدل خبری نیست اما به تازگی سئات وارد بازار ایران شده است.

انتخاب چهارم:پژو ۲۰۶ مدل ۲۰۰۴

قیمت ۹۰۰ پوند(چهار میلیون و چهارصد هزار تومان)

 

نام آشناترین خودروی لیست برای ما همین پژو ۲۰۶ است.سال ها در خیابان ها حضور پررنگی داشته است.در انگلستان هم خوشنام است و جوان پسند.قیمت بالایی ندارد و نمونه ی دو درب آن هم وجود دارد.هنوز در ایران تولید می شود و قیمت آن از ۳۲ تا ۳۷ میلیون تومان در نمونه ی نو است.حداقل قیمت مدل کارکرده هم ۱۰ میلیون تومان است که البته شرایط مناسبی نخواهد داشت.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAWAN

یعنی نابود باد خودروسازی دزد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین جعفری