حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیانیه آریا اسرافیلیان، دبیر بخش جایزه توسعه دهندگان TGC، برای رفع ابهامات بازی های برتر

آریا اسرافیلیان درباره مسابقه جایزه توسعه دهندگان: ناشران بین‌المللی در TGC بازی‌هایی با هنر و فرهنگ ایرانی را انتخاب کردند

آریا اسرافیلیان دبیر بخش جایزه توسعه دهندگان نمایشگاه TGC با اعلام این خبر گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای کمک‌های بلاعوضی به برندگان جوایز توسعه نمایشگاه خواهد کرد که ۵۰ میلیون تومان برای بازی‌هایی که جوایز اصلی را می‌برند، خواهد بود که به  بهترین بازی موبایلی و بهترین بازی کامپیوتری  تعلق می‌گیرد. علاوه‌ براین ۲۰ میلیون تومان هم به بازی‌هایی تعلق خواهد گرفت که توانسته باشند مقام بهترین بازی‌های خلاقانه را در بخش موبایل و پی‌سی به طور مجزا کسب کرده باشند.

وی افزود: نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که این مبلغی که دوستان برنده می‌شوند روی آن نظارت خواهد شد و به آن‌ها جهت سرمایه‌گذاری مشاوره‌هایی داده می شود تا بهتراز مبالغ دریافتیجهت توسعه بازی‌ها استفاده شود و من فکر می کنم اگر این رویه به بهترین شکل اجرایی شود می توان انتظار داشت تا مبالغ دریافتی در سال های آینده بیشتر شود که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

دبیر بخش جایزه توسعه دهندگان نمایشگاه TGC در پاسخ به این سوال که چقدر این رویداد‌ها می تواند در صنعت گیم ایران اثرگذار باشد گفت: این رویدادها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و به نظر من ساخت بازی موضوعی نیست که ما بخواهیم خود را حبس کنیم و بگوییم ما فقط برای کشور خود و مارکت‌های ایرانی، بازی تولید می‌کنیم و در هیچ جای دنیا این رویه مرسوم نیست و تولیدکنندگان علاقه دارند تا محصولات خود را به همه دنیا معرفی کنند که برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌تواند به این آرزو جامه عمل بپوشاند.

اسرافیلیان افزود: شاید در ظاهر این نمایشگاه در دو روز برگزار شود؛ اما تا چندین ماه بازخورد خواهد داشت و به نظر من این رویداد در آینده نیز نقل محافل در سراسر دنیا خواهد بود.

وی درباره برگزیدگان جایزه توسعه دهندگان نمایشگاه TGC نیز اظهار کرد: استفاده از هویت، فرهنگ و هنر ایرانی در این بازی‌ها کاملا مشخص است و این مسئله نشان می‌دهد که دنیا در انتظار بازی های نو و با ایده‌های نو است. تمام داوران جایزه خارجی بودند و این که اینقدر به هویت ایرانی اقبال نشان داده اند پیام روشنی به بسیاری از افراد است.

دبیر جوایز توسعه دهندگان نمایشگاه TGC ادامه داد: پیش از این بازی‌های داخلی یک نماد ایرانی را در خود می‌گنجاندند و نام محصول ایرانی را با خود به یدک می‌کشیدند، اما حالا رویه متفاوت است و شرکت کنندگان در این رقابت محصولات خود را از پایه با فرهنگ ایرانی در آمیخته‌اند و گیمر با جو بازی احساس آشنایی می کند و فرهنگ ایرانی به زیبایی در آن‌ها دیده می‌شود.

نظر شما درمورد این بیانیه چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...