حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باکس آفیس: واندر وومن همچنان در صدر

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | سینما

در هفته ای که گذشت، فیلم  جدید مومیایی اکران شد و در فروش واندر وومن غرق شد.

١-واندر وومن

«واندر وومن» (Wonder Woman‌)، جدیدترین محصول دنیای سینمایی دی‌سی در آخرهفته افتتاحیه‌اش ۱۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دشت کرد. فیلم‌های بلاک‌باستری زیادی توسط زنان کارگردانی نشده‌اند، اما «واندر وومن»‌ با این افتتاحیه موفق شد جای رکورددار قبلی بهترین افتتاحیه‌ی فیلمی از یک کارگردان زن که متعلق به افتتاحیه‌ی ۸۵ میلیون دلاری «پنجاه طیف گری» (Fifty Shades of Grey)، ساخته‌ی خانم سم تیلور-جانسون بود را بگیرد. «واندر وومن» همچنین با این افتتاحیه در رده‌ی ششم بهترین افتتاحیه‌‌های فیلم‌های ابرقهرمانی غیردنباله‌ای و جایگاه ششم بهترین افتتاحیه‌های تاریخ ماه ژوئن قرار گرفت. خلاصه «واندر وومن» ثابت کرد که یک فیلم بلاک‌باستری از یک کارگردان زن و درباره‌ی یک قهرمان زن می‌تواند افتتاحیه‌ای بهتر از فیلم‌هایی نظیر «لوگان»، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان»، «نگهبانان کهکشان»، «دکتر استرنج» و «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» داشته باشد، اما نکته جالب این است که واندر وومن در هفته دوم با افت فروشی ۵٠٪‏ مواجه شد.

۲-مومیایی

این فیلم که ریبوت نسخه قدیمی به همین نام است، این هفته اکران خود را آغاز کرد و در برابر فروش واندر وومن کم آورد. مومیایی با بازی تام کروز به عنوان ستاره اول فیلم، فیلمبرداری شده و رده دوم جدول باکس آفیس این هفته را به خود اختصاص داده است. روزنامه لس آنجلس تایمز از فیلم راضی نبوده و گفته است:

“مومیایی” خیلی شلوغ پلوغ است. فیلم به عنوان ریبوت فروتنانه‌ی مجموعهِ ترسناک بوریس کارلوف که به سال ۱۹۳۲ برمی‌گردد، به حدی کارهای مختلف بسیار زیادی انجام می‌دهد و دلایل مختلف بسیار زیادی برای ساخته شدن دارد (حالا نویسندگان پرتعدادش بماند) که وقوعِ چنین آشفتگی روایی نتیجه‌ی غیرقابل‌اجتنابی است». جیمز براردینلی از ریل‌ویوز که یک و نیم ستاره به فیلم داده می‌آورد: «وقتی یونیورسال “مومیایی” را در سال ۱۹۹۹ بازسازی کرد، با تصمیم درستی لحن فیلم را به‌طرز رادیکالی از وحشتِ اتمسفریک فیلم اول به چیزی در حال و هوای ماجراجویانه‌ی “مهاجمان صندوقچه‌ی گم‌شده” تغییر داد. حالا فیلمسازان برای سومین فیلم مهم “مومیایی” وارد مسیر متفاوت دیگری شده‌اند. این نسخه عمدا یا غیرعمدا شکستِ غول‌پیکر “ون هلسینگ” در سال ۲۰۰۴ را به یاد می‌آورد. فیلمی که از لحاظ روانی غیرمنسجم و پر از اتفاقات مضحک و بدمزه است و ثابت می‌کند این مومیایی باید مُرده و مدفون باقی می‌ماند… راستش را بخواهید “مومیایی” در حد شکست “ون هلسینگ”، تلاش قبلی یونیورسال برای احیای هیولاهای کلاسیکش که به‌طرز فک‌اندازی افتضاح بود بد نیست، اما اینجا هم با گندکارهای مشابه‌ای طرف هستیم: سناریوی بد، کارگردانی سرهم‌بندی شده و بازی‌ های نچسب.

۳-کاپیتان زیر شلواری

این انیمیشن عملکرد متوسطی را داشته و تا اکنون حدود ۴۴ میلیون دلار فروش کرده است.

۴-دزدان دریایی کارائیب ۵

فروش کلی: ۱۳۶ میلیون دلار                                   فروش هفته: ۱۰٫۷ میلیون دلار

۵- نگهبانان کهکشان ۲

فروش کلی: ۳۶۶٫۳ میلیون دلار                                   فروش هفته: ۶٫۲ میلیون دلار

 ۶-شب هنگام می آید

دومین تازه اکران این هفته “شب هنگام می آید” است. اگر به دنبال وحشتی آخرالزمانی می گردید، این فیلم برای شماست. فروش اولیه فیلم هم بد نبوده اما می توانست بهتر باشد.

فروش کلی: ۶ میلیون دلار

 ۷-گارد ساحلی

فروش کلی: ۵۱ میلیون دلار                                   فروش هفته: ۴٫۶ میلیون دلار

۸-Megan Leavey

۹-Alien: Covenant

۱۰-همه چیز، همه چیز

نظر شما در مورد باکس آفیس این هفته چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...