حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باکس آفیس: واندر وومن غوغا به پا کرد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | سینما، مطالب ترنجی

در هفته گذشته، واندور وومن لرزه ای بر جدول باکس آفیس وارد کرد و کاپیتان زیرشلواری اکران شد.

۱-واندر وومن

«واندر وومن» (Wonder Woman‌)، جدیدترین محصول دنیای سینمایی دی‌سی در آخرهفته افتتاحیه‌اش ۱۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دشت کرد. فیلم‌های بلاک‌باستری زیادی توسط زنان کارگردانی نشده‌اند، اما «واندر وومن»‌ با این افتتاحیه موفق شد جای رکورددار قبلی بهترین افتتاحیه‌ی فیلمی از یک کارگردان زن که متعلق به افتتاحیه‌ی ۸۵ میلیون دلاری «پنجاه طیف گری» (Fifty Shades of Grey)، ساخته‌ی خانم سم تیلور-جانسون بود را بگیرد. «واندر وومن» همچنین با این افتتاحیه در رده‌ی ششم بهترین افتتاحیه‌‌های فیلم‌های ابرقهرمانی غیردنباله‌ای و جایگاه ششم بهترین افتتاحیه‌های تاریخ ماه ژوئن قرار گرفت. خلاصه «واندر وومن» ثابت کرد که یک فیلم بلاک‌باستری از یک کارگردان زن و درباره‌ی یک قهرمان زن می‌تواند افتتاحیه‌ای بهتر از فیلم‌هایی نظیر «لوگان»، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان»، «نگهبانان کهکشان»، «دکتر استرنج» و «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» داشته باشد.

۲-دزدان دریایی کارائیب ۵

در زمینه‌ی اخبار فروش فیلم‌های قدیمی بگذارید از «دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) شروع کنیم که در دومین هفته‌ی اکرانش با افت فروش شدید ۶۵ درصدی مواجه شد و ۲۲ میلیون دلار کسب کرد. این یعنی فیلم ماجرایی جانی دپ بعد از ۱۰ روزی که از اکرانش می‌گذرد ۱۱۴/۶ میلیون دلار به جیب زده است. با این وضعیت تحلیلگران فروش خانگی نهایی ۱۵۵ تا ۱۶۵ میلیون دلاری «کاراییب ۵» را پیش‌بینی می‌کنند که خیلی خیلی پایین‌تر از مجموع درآمد ۲۴۰ میلیون دلاری «سوار بر امواج ناشناخته» (On the Stranger Tides) خواهد بود، چه برسد به درآمد ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون دلاری سه فیلم اول. اما شاید عملکرد خانگی فیلم هیچ اهمیتی برای دیزنی نداشته باشد.

۳-کاپیتان زیرشلواری

از زن شگفت‌انگیز که بگذریم، به «کاپیتان زیرشلواری» (Captain Underpants)، دیگر تازه‌اکران این هفته می‌رسیم. جدیدترین انیمیشن استودیوی دریم‌ورکس کارش را با کسب ۲۳ و نیم میلیون دلار آغاز کرد. رقمی که جزو یکی از ضعیف‌ترین افتتاحیه‌های این استودیو قرار می‌گیرد. در واقع «کاپیتان زیرشلواری» در بین ۳۵ فیلمی که این استودیو ساخته، در جایگاه بیست و ششم جای می‌گیرد. ظاهرا با وجود منبع اقتباس معروف فیلم و نقدهای خوبش، «واندر وومن» آن‌قدر روی بورس بوده است که جایی برای دیگر ابرقهرمان این روزهای سینما نبوده است. با این حال خبر خوب برای این کمدی کودکانه‌ی بامزه این است که فیلم‌های دریم ورکس معمولا حضور طولانی‌مدتی در جدول دارند. از بیست و شش‌تا اکران‌های جمعه تا یکشنبه‌ی این استودیو («شرک ۲»، «ماداگاسکار»، «سنباد»، «پنگوئن‌های ماداگاسکار»، «توربو»، «ظهور نگهبانان»، «اسپریت» و «پاندای کونگ‌فوکار ۲» حساب نمی‌شوند)، یک سوم فیلم‌های آنها چهار برابر افتتاحیه‌شان فروخته‌اند و یک ششم‌شان هم پنج برابر افتتاحیه‌شان به جیب زده‌اند. با اینکه «ماشین‌ها ۳» (Cars 3)‌ و «من نفرت‌انگیز ۳» (Despicable Me 3) به زودی اکران می‌شوند، اما تحلیلگران نسبتا به آینده‌ی «کاپیتان زیرشلواری» امیدوار هستند.

۴-گارد ساحلی

در این میان «گارد ساحلی» (Baywatch) مبلغ ۸ و نیم میلیون دلار دیگر در دومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و به درآمد ۱۰ روزه‌ی ۴۱ میلیون و ۷۲۴ هزار دلار دست پیدا کرد. اگر بودجه‌ی این فیلم به جای ۷۰ میلیون، ۴۰ میلیون دلار بود، درآمد ۴۱ میلیون دلاری‌ این کمدی بزرگ‌سالانه چندان بد به نظر نمی‌رسید. اما وضعیت جدیدترین فیلم دواین جانسون و زک افرون در آمریکای شمالی با وجود فروش نهایی ۵۵ تا ۶۰ میلیونی‌اش، تعریفی ندارد. «گارد ساحلی» این هفته در ۳۱ بازار خارجی روی پرده رفت و ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به دست آورد و مجموع درآمد خارجی‌اش را به ۲۵ و نیم میلیون رساند. این یعنی «گارد ساحلی» تاکنون ۶۷/۲ میلیون دلار در سرتاسر دنیا فروخته است. فیلم شرایط خوبی ندارد، اما حداقل با فاجعه‌ای در حد و اندازه‌ی «شاه آرتور» هم سروکار نداریم.

۵-نگهبانان کهکشان ۲

 «نگهبانان کهکشان: جلد ۲» (Guardians of Galaxy Vol. 2)، دیگر محصول دیزنی هم ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در پنجمین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و به مجموع درآمد خانگی جدید ۳۵۵ و نیم میلیون دلار دست یافت. ساخته‌ی جیمز گان ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هم از کشورهای خارجی کسب کرد و به مجموع درآمد جهانی ۸۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید. در حال حاضر تحلیلگران درآمد خانگی ۳۷۵ و جهانی ۸۵۰ میلیونی این فیلم را پیش‌بینی می‌کنند. این رقم به اندازه‌‌‌ی رقمِ فوق‌العاده بزرگی که تحلیلگران چند ماه پیش انتظار داشتند نیست، اما نه تنها خیلی بیشتر از قسمت اول «نگهبانان» است، بلکه خیلی بیشتر از تمام فیلم‌های ابرقهرمانی که فاقد بتمن/اسپایدرمن/آیرن‌من هستند هم است. حالا باید صبر کرد و دید «واندر وومن» چقدر به آن نزدیک می‌شود.

۶-بیگانه: کانوننت

«بیگانه: کاوننت» یک هزار و ۱۱۲تا از سالن‌هایش را در سومین هفته‌ی اکرانش از دست داد، با ۶۲ درصد افت فروش مواجه شد و ۴ میلیون دلار دیگر فروخت. این یعنی ساخته‌ی ریدلی اسکات ۱۷ روز بعد از آغاز اکرانش ۶۷ میلیون و ۲۱۹ هزار دلار فروخته است. این فیلم که با بودجه‌ی ۹۷ میلیون دلار ساخته شده تا حالا ۱۰۰ میلیون دلار از کشورهای خارجی کسب کرده، پس نمی‌توان کاملا آن را شکست‌خورده حساب کرد و حتی اگر بتواند عملکرد خوبی در چین داشته باشد، شاید بتواند به موفقیتی نسبی دست پیدا کند. در حال حاضر رسیدن به فروشی بالای ۲۴۵ میلیون دلار برای این فیلم حکم یک پیروزی قابل‌قبول را دارد.

۷-همه چیز، همه چیز

حالا که حرف از پیروزی‌های نسبی شد، بگذارید از «همه‌چیز، همه‌چیز» (Everything, Eveything) بگویم که ۳ میلیون و ۳۲۰‌ هزارتای دیگر در سومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و مجموع درآمدش را به ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رساند. این درام عاشقانه با ۱۰ میلیون بودجه ساخته شده است.

 ۸-Diary of a Wimpy Kid: The Long Haul

۹-ربوده شدگان

 ۱۰-King Arthur: Legend of the Sword

 نظر شما در مورد باکس آفیس این هفته چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...