حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی اچ تی سی یو اولترا (HTC U Ultra): ارزش

اچ تی سی در محصولات اخیر خود علاقه زیادش به نمایشگر بزرگ را نشان داده است. در حقیقت این شرکت تایوانی سعی دارد تا مخاطبین این رده دستگاه ها را با محصولاتی مناسب و برند معتبر خود که هنوز عاشقان زیادی دارد، جذب کند. اچ تی سی یو اولترا تلاشی است که هفت ماهه به دنیا آمده و همین موضوع کمی شرایط را برایش سخت می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نقد و بررسی “رخی” که خود را در آیینه “شاه” می بیند، را بخوانیم.

اچ تی سی یو اولترا

اچ تی سی با انقلاب طراحی خود در سال ۲۰۱۳ و ارایه اچ تی سی وان (HTC One) اولین عضو سری M را معرفی کرد. حال اینکه چرا اولین شماره خانواده M را M7 نهادند و به اچ تی سی وان تعلق گرفت را خیلی پیگیر نمی شویم (!)‌. پس از ارایه ۴ نسل در این خانواده و رسیدن به اچ تی سی ۱۰ (HTC 10) حال گویا اچ تی سی دوست دارد تغییر طراحی بعدی را با تمرکز بیشتری روی برندینگ نیز برجسته کند.

اچ تی سی یو (HTC U) را می توان نگاه جدید اچ تی سی به طراحی محصولات خود دانست. نگاهی که امیدواریم در رده پرچمدار، بهینه تر از چیزی باشد که در اچ تی سی یو اولترا می بینیم. شاید بگویید اچ تی سی یو آلترا خود پرچمدار اچ تی سی است اما نظر ما این نیست و بیشتر آن را یک دستگاه بالا رده می دانیم تا پرچمدار. در ادامه بیشتر به دلیل این اظهار نظر ما پی می برید.

طراحی، لوازم جانبی و بسته بندی

اچ تی سی یو اولترا

بسته بندی ساده و آشنا که جزئیات زیبای آن جلب توجه می کند برای اچ تی سی یو اولترا در نظر گرفته شده است. لوگو HTC که به صورت عمودی روی گوشه سمت راست آن چاپ شده و حرف C رو به بالا و به صورت نقره کوب درج شده به خوبی حرف U را نیز به ما نشان می دهد. نمای کلی دستگاه با طرح نقره کوب روی درب جعبه درج شده است و زیر آن عبارت اولترا (Ultra) دیده می شود. جالب اینکه نرخ جذب (SAR) جز مشخصات روی جعبه و کنار شماره سریال و IMEI درج شده است.

پشت جعبه به عادت اچ تی سی، موارد حائز اهمیت در مشخصات سخت افزاری درج شده است. از چیپست، نمایشگر، دوربین و فناوری های صوتی که یک ردیف کامل را به خود اختصاص داده اند بگیرید تا دیگر قابلیت ها. این خوب است، برای مرور مشخصات کلی دستگاه بدون در دسترس داشتن اینترنت می تواند برای قشر زیادی از کاربران عامه مفید باشد.

اچ تی سی یو اولترا

درب جعبه را که باز کنید اچ تی سی یو اولترا (HTC U Ultra) منتظر شماست. رنگ مشکی این دستگاه برای ما ارسال شده است که اچ تی سی به آن Brilliant Black می گوید را می بینیم. نام های متفاوت برای رنگ مشکی براق که پس از جت بلک آیفون ۷ در برندهای دیگر با تعابیری همچون مروارید سیاه، سیاه آرته، مشکی فضایی و مشکی عمق دریا توسط برندهایی چون سامسونگ، نوکیا، الجی و سونی انتخاب شده است اما جالب اینکه کاربر به همه آن ها جت بلک می گوید! بگذریم.

اچ تی سی یو اولترا

یو اولترا را به همراه صفحه زیرینش بر می داریم و به نکته سنجی اچ تی سی آفرین می گوییم. طراحی سوزن سیم کارت اچ تی سی یو اولترا با لوگو اچ تی سی چیز جدیدی نیست اما نحوه قرار گرفتن آن می تواند بسیار جالب توجه باشد. در نگاه اول قاب شفاف و دستمال مخصوص تمیز کردن بدنه شیشه ای دیده می شود. شاید بگویید چرا باید چنین دستمالی وجود داشته باشد؟ به زودی پاسخ این سوال را می دهیم.

جایی که انتظار ما از اچ تی سی بیشتر بود، قرار دادن شارژر و هندزفری در جعبه است. این موارد زیر قسمتی که سینی سیم کارت قرار دارد، کنار هم رها شده اند، نه قابی و نه جعبه ای! شارژر از فناوری شارژ سریع ۳ کوالکام پشتیبانی می کند. هندزفری نیز از نوع Type C است، چرا که جک ۳٫۵ میلی متری روی این فبلت بزرگ و نتراشیده حضور ندارد! البته این حسی است که نسبت به آیفون ۷ پلاس نیز داریم پس خیلی روی این اظهار نظر حساس نشوید.

اچ تی سی یو اولترا

طراحی یو اولترا زیباست. هر چند ما اچ تی سی را به آلومینیوم و دستگاه های محکم فلزی اش می شناسیم اما نباید از یاد ببرید که اچ تی سی خود سری باترفلای را نیز داشته است که دستگاه هایی پلاستیکی و براق بوده اند. اچ تی سی یو اولترا پلاستیکی نیست و شیشه گوریلا گلس ۵ برای آن در نظر گرفته شده است. شیشه ای که در لبه ها به مقدار خیلی کم خمیده است و به بدنه آلومینیومی می رسد. رنگ خاص مشکی آن و آلومینیوم مشکی دور دستگاه یک ظاهر یکدست و یکپارجه به این فبلت بزرگ می بخشند که دوست داشتنی است.

اچ تی سی یو اولترا

اچ تی سی یو الترا زیباست به شرطی که دستمال تمیزکننده آن که در جعبه قرار داشت را همیشه در جیب خود داشته باشید و در بازه های کوتاه زمانی آن را تمیز کنید! شاید بگویید موبایل های شیشه ای زیادی وجود دارند، چرا درباره آن ها اینطور نگفته اید؟ حقیقت این است که گویا اچ تی سی هیچ تلاشی در جهت مقاومت در برابر جذب اثرانگشت یا سهولت پاک کردن اثرانگشت جذب شده نداشته است. دستگاه های دیگری مثل آنر ۸ هواوی یا گلکسی اس ۶ یا اس ۷ سامسونگ و حتی الجی جی ۶ دستگاه هایی هستند که حتی با دست می توان تا حد زیادی از چربی جذب شده روی شیشه پشتی را تمیز کرد و یا نهایتا با پارچه شلوار، پیراهن یا تی شرت تمیزشان کرد اما اچ تی سی یو اولترا اینگونه نبود و نیازمند جدیت بیشتر در پاک کردن چربی جذب شده روی قاب پشتی داشت که متاسفانه زمانی زیادی طول نمی کشد و وضعیت دوباره به حالت قبلی باز می گردد.

اچ تی سی یو اولترا

در قاب پشتی یک موضوع ناخوشایند دیگر نیز دیده می شود و آن برآمدگی زیاد دوربین اصلی است. آخرین دستگاهی که با برجستگی بیش از حد دوربین اصلی تعجب ما را برانگیخته بود، گلکسی اس ۶ و پس از آن الجی وی ۲۰ بود. در حقیقت این میزان برجستگی دوربین همیشه هراس قرار دادن دستگاه روی میز یا دیگر سطوح را در کاربر ایجاد می کند و اینجاست که قاب شفاف قرار داده شده در جعبه اچ تی سی یو اولترا به کار می آید. البته به نظر ما قرار ندادن این قاب روی فبلتی به ضخامت ۸ میلی متر منطقی تر است.

اچ تی سی یو اولترا

پنل جلوی دستگاه در همه رنگ ها مشکی است. این مشکی بودن با توجه به نمایشگر دوتایی دستگاه و البته حاشیه تصویر زیاد در همه لبه ها تصمیم منطقی به نظر می آید. شیشه گوریلا گلس ۵ برای محافظت از نمایشگر در نظر گرفته شده است که انتخاب عالی است. بالای پنل جلویی و کنار بلندگوی مکالمه که نقش بلندگوی دوم در هنگام پخش محتوای صوتی را نیز بازی می کند، یک سوراخ است. این سوراخ میکروفون چهارم اچ تی سی یو اولترا است که وظیفه ضبط سه بعدی صدا را دارد.

زیر نمایشگر یک حسگر اثرانگشت باریک می بینیم که با توجه به حاشیه تصویر زیاد زیر نمایشگر نمی توان دلیل خاصی برای اینقدر کوچک بودن و البته پایین تر از خط تراز حاشیه پایین قرار گرفتن، پیدا کرد. دکمه های چند وظیفگی و بازگشت نیز کوچکتر از حد معمول و مورد نظر هستند که عموما در پیدا کردن آن ها مشکل خواهید داشت. البته این موضوع با گذشت زمان قابل رفع شدن است.

اچ تی سی یو اولترا

دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسلی که در قاب نسبتا بزرگی جلب توجه می کند اما در نمونه که ما داشتیم کمی از وسط کادر منحرف شده بود. این موضوع در خروجی تصاویر شما تاثیر خاصی ندارد اما از نظر زیبایی باید گفت که بدچشمی می کند.

از نظر ارگونومی باید گفت اچ تی سی می توانست دستگاه بهینه تری طراحی و تولید کند. حاشیه زیاد نمایشگر موضوعی است که ما از دستگاهی با چنین نمایشگر بزرگی اصلا انتظار نداریم. همچنین با توجه به حجم باتری و جنس بدنه این دستگاه می توان گفت وزن آن می توانست کمتر هم باشد. البته اینطور فکر نکنید که اچ تی سی یو اولترا دستگاه سنگینی است، خیر اما می توانست سبک تر هم باشد.

اچ تی سی یو اولترا

همچنین عدم مقاومت در برابر آب و البته حذف جک ۳٫۵ میلی متری صدا از جمله مواردی است که در طراحی اچ تی سی یو اولترا نمی پسندیم. در مجموع می توان گفت این طراحی زیبا، شکیل، اچ تی سی وار است که البته جای پیشرفت زیادی دارد.

رابط کاربری

اچ تی سی یو اولترا

اچ تی سی مدت زیادی است که خیلی زیاد در ظاهر اندروید دست نمی برد. شما می توانید اندروید خام را تصور کنید با یک لانچر که اسمش سنس است و دست پخت اچ تی سی. این رابط کاربری برترهای نرم افزاری اچ تی سی مثل ژست های حرکتی، پردازش صوتی، ویرایش تصویر و البته دستیار هوشمند ویژه اچ تی سی به نام “همدم سنس” یا همان HTC Sense Companion همراه این دستگاه است. قابلیت شخصی سازی اچ تی سی که همان Theme ها باشند نیز اینجا وجود دارند. شما می توانید از بین تم های مختلف آن چیزی که مناسب خود می دانید انتخاب کنید. حالت Lifestyle نیز اینجا وجود دارد، همان حالتی که همراه با اچ تی سی ۱۰ رونمایی شده بود و شما می توانستید آیکون ها را به صورت المان هایی از تصویر پس زمینه پیش فرض قرار بدهید و یک نمای ساده و حرفه را رقم بزنید.

اچ تی سی یو اولترا

از صفحه قفل بگیرید تا منوها، همه چیز بوی اچ تی سی و اندروید خام را می دهند. در صفحه قفل بر خلاف دیگر رابط کاربری که عموما شما می توانید دو میانبر را در دو گوشه سمت راست و چپ پایین تصویر مشخص کنید، در سنس اچ تی سی همه آیکون های داک روی صفحه قفل نیز دیده می شود. این یعنی ۴ میانبر که خوب است.

به لیست برنامه که بروید باید با دئوکسی‌ریبونوکلئیک‌اسید اچ تی سی رو به رو شوید، آ … منظورم همان DNA اچ تی سی است! یک لیست برنامه که به صورت بالا به پایین سوایپ می شود نه چپ به راست. اینجا می توانید برنامه ها را پوشه بندی کنید، دوباره بچینید و تعداد آن ها را در هر ردیف و ستون مشخص نمایید. یک موضوع عجیب اما برای ما این بود که چرا اچ تی سی برنامه پرکاربری مثل دوربین را به صورت پیش فرض درون یک پوشه قرار داده است!

اچ تی سی یو اولترا

منوی تنطیمات سریع همانند اندروید خام است اما با این تفاوت که چند میانبر نسبتا عجیب مثل بازکردن دوربین، آغاز فیلم برداری و باز کردن ماشین حساب نیز اینجا وجود دارند. نوتیفیکیشن ها نیز به لطف اندروید ۷ بسیار خوب مدیریت می شوند.

اچ تی سی یو اولترا یک نمایشگر دوم بالای نمایشگر اصلی دارد که قرار است برای ما عملکردهای متفاوتی را ارایه کند. درباره این بخش در قسمت مربوط به نمایشگر بیشتر صحبت خواهیم کرد. از نظر رابط کاربری باید گفت نسبت به نمونه هایی که قبل تر دیده ایم، یعنی دستگاه هایی مثل الجی وی ۲۰ یا ایکس اسکرین، می توان گفت کمی بهتر عمل شده است.

در مجموع می توان گفت یک رابط کاربری سریع، زیبا و کاربر پسند است که مسلما طرفداران اچ تی سی کاملا انتظار آن را دارند.

نمایشگر

اچ تی سی یو اولترا

یک فبلت دونمایشگره چیز جدیدی نیست که تا پیش از اچ تی سی یو اولترا ندیده باشیم. الجی وی ۱۰ اولین قبلتی بود که با این قابلیت رونمایی شد و پس از آن الجی وی ۲۰ نیز همین راه را ادامه داد. پس از پایین رده الجی ایکس اسکرین می توان گفت این چهارمین دستگاهی است که نمایشگر دوم را بالای نمایشگر اصلی خود قرار داده تا بتوانید از آن استفاده های مناسبی داشته باشید، البته اگر دستتان به آن برسد!

ابتدا با نمایشگر اصلی آغاز می کنیم. یک پنل ۵٫۷ اینچی QHD که از نوع سوپر ال سی دی ۵ (Super LCD 5) است. این نسل نمایشگر قبلا در اندازه کوچکتر اما در اچ تی سی ۱۰ نیز استفاده شده بود. تجربه ما از اچ تی سی ۱۰ یک نمایشگر LCD خوب اما کمی رنگ و رو رفته است. در تجربه یو اولترا می توان یک پنل با اغراق رنگ جالب را برای شما توصیف کرد که رنگ قرمز آن کمی اشباع است اما در مجموع تجربه بصری جالبی را برای شما رقم خواهد زد.

اچ تی سی یو اولترا

عمق رنگ مشکی بسیار مناسب است که سبب کنتراست بیشتر تصویر می شود. حداکثر روشنایی نیز در سطح مطلوبی قرار دارد به گونه ای که در فضای باز هیچ مشکلی در استفاده از موبایل خود نخواهید داشت. همچنین زوایای دید باز و مناسبی در این پنل دیده می شود که عموما مورد توجه کاربران است.

دقت رنگ های بازتولید شده توسط نمایشگر خیلی ایده آل نیست اما مطمئنا آن را دوست خواهید داشت. در بخش تنظیمات نمایشگر می توانید گرمای رنگ سفید را به سلیقه خود تنظیم کنید، رنگ سفید سرد یا گرم یا جایی بین این دو حالت. همچنین برای آسیب کمتر به چشم ها می توانید از حالت شب (Night mode) پیش فرض دستگاه نیز استفاده کنید. این حالت را می توانید به صورت خودکار از غروب تا طلوع خورشید تنظیم کنید و یا از آن به صورت دستی بهره ببرید.

اچ تی سی یو اولترا

نمایشگر دوم اچ تی سی یو اولترا به صورت کلی همان کاربردهایی را دارد که در الجی وی ۱۰ و الجی وی ۲۰ دیدیم. شما می توانید در حالت قفل به میانبرهای تنظیمات سریع دسترسی داشته باشید، قرارهای تقویم خود را ببینید، یادآور ثبت کنید، موسیقی در حال پخش را کنترل کنید یا اعلانیه ها را مشاهده نمایید. همچنین می توانید مشخص کنید زمانی که نمایشگر اصلی روشن است این نمایشگر فعال باشد یا نه. این تنظیمات برای حالت خاموش نمایشگر اصلی نیز در دسترس است. هنگام که نمایشگر اصلی خاموش است، با دو بار تپ کردن روی این قسمت نمایشگر یا برداشتن دستگاه می توانید کلیات وضعیت دستگاه از جمله ساعت، تاریخ، اعلانیه ها، وضعیت آب و هوا و درصد باتری را در یک قاب ببینید. از بابت چیدمان بهتر نمایش کلی وضعیت دستگاه می توان گفت که کار اچ تی سی ار الجی بهتر بوده است.

اچ تی سی یو اولترا

هنگامی که نمایشگر اصلی روشن است مقداری به کارایی های این نمایشگر دوم افزوده می شود. نمایش ساعت به ساعت آب و هوا، میان بر برنامه ها، دسترسی سریع به مخاطبین و البته پخش موسیقی به آن اضافه می شود. الجی اما برخی برنامه های پیش فرض را با این نمایشگر به روز کرده بود و برای مثال می توانستید در برنامه دوربین، ضبط صدا و … از گزینه های مختلف که روی این نمایشگر نمایش داده می شود استفاده کنید. در این زمینه می توان گفت الجی بهتر عمل کرده است.

درباره نمایشگر دوم در مجموع نظر قبلی خود را داریم. شرکت ها می توانند با استفاده از حالت نمایشگر همیشه روشن، تا حدود زیادی کارایی این نمایشگر را دوم را که بیشتر در حالت نمایشگر خاموش به کار می آید را در دستگاه خود ایجاد کنند. به دلیل قرار گرفتن نمایشگر دوم ۲ اینچی بالای نمایشگر اصلی آن هم در فبلتی ۵٫۷ اینچی می توان گفت که دسترسی به آن اصلا راحت نیست.

دوربین

اچ تی سی یو اولترا

دوربین های ۱۲ و ۱۶ مگاپیسکلی برای دوربین اصلی و دوربین سلفی در نظر گرفته شده اند. آ … بله، درست خواندید و چیزی جا به جا نشده است، آ … کوتاه بیا، GSMArena رو ببند، درسته! در حقیقت دوربین سلفی های رزلوشن بالا این روزها خیلی طرفدار دارند. حتی موردهایی هم وجود دارد که دوربین اصلی از دوربین سلفی رزلوشن کمتری دارد. خوب است که بدانید رزلوشن کمتر دوربین اصلی به معنی کیفیت کمتر آن نیست. رزلوشن یعنی ابعاد تصویر! هر چند که فاکتور با اهمیتی برای جزئیات بیشتر و توانایی بیشتر برای جلو رفتن در تصویر (زوم) است اما کیفیت تصویر یعنی شفافیت، رنگ های دقیق، سرعت بالا در ثبت و عملکرد مناسب در شب هیچ ارتباطی به آن ندارد. (البته که رزلوشن تصویر مستقیما روی حسگر تصویر و کیفیت نهایی تصویر تاثیر دارد و عموما هر چه رزلوشن کمتر باشد، به سبب بزرگ شدن هر پیکسل روی حسگر تصویر و جذب نور بیشتر، کیفیت تصویر بالاتر می رود)

اچ تی سی یو اولترا

اینکه فکر کنید دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی اچ تی سی یو اولترا از دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی اچ تی سی ۱۰ بهتر است نیز یک اشتباه دیگر است. چرا که سخت افزار و خروجی دوربین ۵ مگاپیکسلی دارای فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال تصویر که اندازه پیکسل های ۱٫۳۴ میکرو متری دارد واقعا بهتر از این دوربین سلفی عکاسی می کند. همچنین در حالت پیش فرض دوربین سلفی اچ تی سی یو اولترا با رزلوشن ۴ مگاپیکسلی و فناوری اولترا پیکسل عکاسی می کند.

اچ تی سی یو اولترا

در مجموع برای تصاویر سلفی ثبت شده توسط اچ تی سی یو اولترا باید بگوییم تصاویر بسیار خوبی در شرایط نوری مناسب ثبت خواهد شد. جزئیات مناسب و رنگ ها شاداب است. حالت عکاسی سلفی عریض نیز اینجا وجود دارد و می توانید برای شرایطی که می خواهید محتوای بیشتری در تصویر ثبت شود از آن استفاده کنید.

اما دوربین اصلی! دوربین اصلی برجسته! اینکه ظاهر یک فرد، غذا، ابزار، دستگاه یا هر چیز دیگر چه شکلی باشد یک بخش است و عملکرد آن یه بخش دیگر. باید بگویم عملکرد دوربین اچ تی سی یو اولترا تا حد خیلی خوبی قابل قبول است. این دوربین همان مشخصات سخت افزاری را دارد که اچ تی سی ۱۰ داشت. در حقیقت می توان علمکرد مشابهی بین این دستگاه و اچ تی سی ۱۰ دید. هر چند می توان گفت عملکرد اچ تی سی ۱۰ در شب کمی بهتر از چیزی است که در یو اولترا دیدیم.

اچ تی سی یو اولترا

نکته دیگری که درباره دوربین اصلی اچ تی سی یو اولترا وجود دارد افزایش بازه سرعت شاتر در حالت تنظیمات دستی است. بازه ۱۶ تا ۱/۸۰۰۰ ثانیه توسط اچ تی سی یو اولترا می تواند ثبت شود. حداقل سرعت شاتر در اچ تی سی ۱۰ برابر ۲ ثانیه بود.

به سبب فوکوس لیزری در شرایط مختلف شاهد سرعت فوکوس مناسب از اچ تی سی یو اولترا هستیم. همچنین در کنار این فوکوس لیزری یک فلاش دوتایی دورنگ نیز وجود دارد که گرمای رنگ سفید فلاش را تنظیم می کنند.

عملکرد در شرایط نوری ضعیف به سبب تنظیم سرعت شاتر ۰٫۵ ثانیه به صورت خودکار، بسنگی مستقیم به میزان پایدار بودن شما در آن شرایط دارد. در مجموع باید گفت عملکرد دوربین اصلی اچ تی سی یو اولترا اصلی ترین فاکتوری است که به رده قیمتی آن شباهت دارد. یک دوریین خیلی خوب برای دوربین اصلی که می تواند در اکثر شرایط شما را سربلند کند.

چند نمونه از تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی اچ تی سی یو اولترا را در ادامه با هم می بینیم:

 

سخت افزار، باتری و صدا

اچ تی سی یو اولترا

اچ تی سی یو اولترا با چیپست اسنپدراگون ۸۲۱، ۴ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی پیش فرض ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود. چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ انتخاب اچ تی سی برای پر کردن جای خالی اسنپدراگون ۸۳۵ است، همانطور که الجی نیز چنین تصمیمی گرفت تا بتواند پرچمدار خود را در زمان بندی معین شده به بازار عرضه نماید. حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی پیش فرض ۶۴ گیگابایتی هر دو از مشخصات پرچمدارهای سال ۲۰۱۷ هستند. از آن جا که نامداران صنعت موبایل در پلتفرم اندروید توجه زیادی به افزایش حافظه رم نداشتند، اکسپریا ایکس زد پریمیوم، الجی جی ۶ و گلکسی اس ۸ با حافظه رم ۴ به صورت پیش فرض ارایه می شوند. حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی نیز انتخاب همه شرکت های اندرویدی برای حداقل حافظه داخلی پرچمدار ابتدای ۲۰۱۷ خود بوده است، البته الجی از این قاعده مستثنی است و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی را ترجیح داده است. این ها را گفتیم تا بدانید از نظر سخت افزاری لزوما نمی توان ایرادی به اچ تی سی یو اولترا گرفت، البته تا زمانی که به این فکر نکنید که شما قادر هستید با همین پول یک گلکسی اس ۸ یا اکسپریا ایکس زد پریمیوم تهیه کنید!

سرعت عملکرد اچ تی سی یو اولترا در بازی ها و برنامه های مختلف بسیار خوب و بدون مکث است. عملکرد چندوظیفگی نیز بدون ایراد خاصی انجام می شود. بازی ها در بهترین سطح گرافیکی اجرا می شوند و هیچ مشکلی از این بابت ها نیست. اگر به بنچمارک ها علاقه دارید، باید امتیازهای زیر را به شما نشان بدهیم:

اچ تی سی یو اولترا

اچ تی سی یو اولترا

هر چند در رده امتیازات بالا نیست اما عملکرد اچ تی سی یو اولترا در زندگی روزمره هیچ ایرادی ندارد. موردی که درباره بخش سخت افزار اچ تی سی یو اولترا باید بدانید، گرمای قابل توجه تولید شده توسط این دستگاه است. زمانی که کمی عکاسی کنید یا به دانلود بپردازید و یا دستگاه خود را هات اسپات کنید (اینترنت خود را از طریق وای فای به اشتراک بگذارید) به شکل محسوسی دما بالا می رود. این افزایش دما طبیعی نیست به مرور با گرم تر شدن هوا می تواند موضوعی حتی نگران کننده باشد. هنگامی که به قاب پشتی دستگاه نگاه می کنیم، گرما به صورت متمرکز سمت راست آن و زیر فلاش است.

باتری

اچ تی سی یو اولترا

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری برای این قول ۵٫۷+۲٫۰ اینچی با ضخامت ۸ میلی متر خیلی ایده آل به نظر نمی رسد، به خصوص زمانی که به یاد بیاورید گلکسی اس ۷ نیز همین اندازه باتری دارد! به لطف چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ شاهد پشتیانی از قابلیت شارژ سریع ۳ شرکت کوالکام هستیم. این به لطف همراه بودن شارژری به همین استاندارد از حالت بالقوه به بالفعل رسیده و خوشبختانه برای استفاده از آن نیاز به هزینه اضافی نیست. این شارژر در سه حالت ۱۲ ولت-۱٫۲۵ آمپر، ۹ ولت-۱٫۷ آمپر و ۵ ولت-۲٫۵ آمپر دستگاه شما را شارژ خواهد کرد تا ۶۸٪ باتری در مدت ۳۰ دقیقه شارژ شود. در تست ما این میزان ۶۰٪ در همین مدت زمان بود. مدت زمان ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه برای شارژ کامل از ۰ تا ۱۰۰ مدت زمان قابل قبولی است.

از نظر عمر باتری می توان گفت در یک استفاده متوسط رو به بالا، یعنی روشن بودن اینترنت روی شبکه ۴G و روشنایی خودکار در کنار استفاده ار برنامه، بعد از ناهار نیاز به شارژ مجدد دارید. در مقایسه با دیگر دستگاه با حجم باتری برابر می توان گفت عملکرد متوسط رو به پایینی دارد. با توجه به اینکه کاربر فبلت عموما استفاده زیادی از محتوا، اعم از بازی، وبگردی، تماشای ویدیو و مطالعه متون دارد می توان گفت انتظارات را برآورده نکرده است.

صدا

اچ تی سی یو اولترا

صدا بخشی است که عموما از یک دسنگاه اچ نی سی انتظار می رود در آن بدرخشد. اچ تی سی یو اولترا با ترکیب بلندگوی تکی و بلندگوی مکالمه سعی دارد تا شبیه سازی بلندگوی استریو را داشته باشد. حقیقت این است که شما تجربه صدای استریو را اصلا تجربه نمی کنید اما در کل صدای زیری که توسط بلندگوی مکالمه تولید می شود، حس خوبی را به شما می دهد. بلندی صدا در رده دستگاه هایی با بلندگوی تکی اما شفافیت آن جالب توجه تر است.

همانطور که از ابتدا نیز گفتیم، حتما می دانید که جک ۳٫۵ میلی متری دوست داشتنی در این دستگاه حدف شده است. یو اولترا با هندزفری تایپ سی (Type C) ارایه می شود. توضیح اچ تی سی برای این تصمیم، عدم ارضا کیفیت نهایی توسط هندزفری هایی که با جک ۳٫۵ میلی متری با دستگاه ارتباط بر قرار می کنند است. هندزفری اچ تی سی یو اولترا نیاز به مقداری تامین انرژی از پورت Type C دستگاه دارد و قرار است که کیفیت خیلی خوبی را ارایه نماید. حقیقت این است که نه بلندی صدا آنطوری است که شگفت زده شوید و نه کیفیت خیلی فراتر از حد انتظاری وجود دارد. ما تجربه صوتی اچ تی سی ۱۰ و اچ تی سی A9 را بیشتر ترجیح می دهیم.

اچ تی سی یو اولترا

حالت USonic که به صورت مشخص روی جعبه نیز درج شده است، با اسکن صداهای محیط اطراف سعی در ارایه کیفیت بهتری از صدا دارد. در تجربه ما این عمل خیلی تاثیرگذار نبود اما نمی توان گفت تغییرات غیر قابل احساس بودند. همچنین حضور چهار میکروفون روی دستگاه برای ضبط صدای ۳ بعدی می تواند برای برخی کاربران حائز اهمیت باشد.

جمع بندی و رقبا

اچ تی سی یو اولترا

اچ تی سی یو اولترا در مجموع یک فبلت خاص است، فبلتی که با طراحی چشم نواز و نمایشگر دوم سعی در جلب توجه دارد. با یک نگاه به مشخصات، دستگاه و طراحی می توانید به راحتی متوجه شوید که این مجموعه بی نقص یا حتی کم نقص نیست. اگر برجسب قیمتی را کنار دستگاه بگذارید، ناامیدی خاصی در چشم های شما پدیدار می شود.

اچ تی سی یو اولترا با نمایشگری چشم نواز، دوربینی بسیار خوب، صدایی با کیفیت، رابط کاربری سریع و ساده و طراجی زیبا می تواند نظر هر علاقه مند به فبلتی را جلب کند. این ها همه بستگی مستقیمی به رده قیمتی دارد. با رده قیمتی ۷۵۰ دلار شما رقبایی همچون آیفون ۷ پلاس، گلکسی اس ۸، الجی جی ۶ و اکسپریا ایکس زد پریمیوم را بخرید. هم چنین یکی از رقبای بسیار شبیه به اچ تی سی یو اولترا یعنی الجی وی ۲۰ با دو دوربین در پشت، طراحی فلزی و رابط کاربری که بهره بیشتری از نمایشگر دوم می برد، حتی با قیمتی کمتر در دسترس است. اگر هم بخواهیم به موبایل های چینی نگاهی داشته باشیم، هواوی پی ۱۰ پلاس، شیائومی می ۵ اس پلاس، لیکو می مکس ۲ و دیگر دستگاه در رده قیمتی های متنوع در دسترس خواهند بود.

اچ تی سی یو اولترا

در نهایت اگر علاقه مند به اچ تی سی هستید، یک فبلت دوست دارید و زیاد درگیر مسائل مالی نیستید، می توانید اچ تی سی یو اولترا بخرید. نظر شما درباره اچ تی سی یو اولترا (HTC U Ultra)‌ چیست؟ طبق روال ترنجی، فردا صبح ساعت ۱۰ می توانید تمام سول های خود را در پست پرسش و پاسخ اچ تی سی یو اولترا مستقیما از ما بپرسید.

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aghil

اقا سینا ممنون بابت بررسی .بشخصه نظرم اینکه گوشی با باطری ضعیف ارزش خرید نداره .
بی صبرانه منتظر بررسی s8 v s8plus هستم.

lili2015

از طراحی مخصوصا پشت گوشی و حاشیه های جلوی گوشی خوشم نیومد.دوربین بیرون زده و باتری ضعیف و قیمت بالای این محصول ضعف دیگشه.

REZA

خسته نباشید خوندنش خیلی بود نوشتنش هم معلومه چقد زحمت داشت و البته فقط نوشتن نبود خیلی کارا دیگه هم بود،خودم یکی دو قسمتش و پریدم و نخوندم!

خلاصه اینکه بنظرم طراحی شیشه ای اگه تو همین گوشیا بالارده باشه خوبه ولی بخواد به عنوان پرچمدار هم اینجور معرفی بشه اصلا خوب نیست،گوشی فلزی اصلا چیز دیگس.این گوشیم گوشیه که زیباست خیلی.

طرفدارای خاص خودش و داره
راستی این قسمت”از صفحه قفل بگیرید تا منوها، همه چیز بوی اچ تی سی و اندروید خام را می دهند”یعنی انتظار داشتید بوی چیز دیگه ای هم بده؟!?

بازم خسته نباشید بررسی خوبی بود مثل همیشه

sajjad1

ممنون به خاطر بررسی
گوشی خوبی به نظر میاد فقط ایرادش همون باتریه به نظرم میتونست بهتر باشه (البته باتریش تو تست gsmarena نسبتا خوب بوده )

Quality

آقای عطایی ممنون بابت بررسی خوبتون خیلی وقت بود بررسی از ترنجی نخونده بودم 🙁

فقط یک موردی دیدم توی متن که نوشتین اپل جت بلک زد شرکت های دیگه مثل سامسونگ، نوکیا، الجی و سونی هم رفتن مشکی براق زدن با اسم های دیگه!
سامسونگ رو کامل قبول دارم کلا کارش همینه!
نوکیا و الجی رو دقیق نمیدونم
ولی سونی که قبل از اپل رنگ مشکی با یک اسم خاص زده بود! رنگ مشکی معدنی در XZ که قبل از آیفون ۷ معرفی شد و مشکی براق هم سونی فراوون داشته!
حالا هم که توی XZ Premium رنگ deepsea black زده بخاطر حالت رنگش هست که خیلی براقه و یک هاله مشکی داره و سونی یا اولین بوده یا جزو اولین شرکت هایی بوده که از همچین اسم گذاری هایی واسه رنگ ها استفاده کرده و به هیچ وجه تقلیدی نکرده

فقط خواستم اینو توضیح بدم

در ضمن امیدوارم ترنجی وضعش بهتر بشه و شاهد بررسی های بیشتر توسط شما باشیم 🙂

MahdiMYH

عزیز من چیزی که نمیدونی نگو
اگه به معرفی باشه قبل اینکه اصلا سونی xzمعرفی بشه و حتی قبل از بقیه برندا s7 با رنگ مشکی عقیق تولید میکرد
??

Yas

برامدگى دوربین واقعا تو ذوق میزنه با بیل
من بین این و اچتى سى ١٠ مسلما ١٠ رو انتخاب میکنم ، نتنها بخاطر قیمت کلا ١٠ یه چیز دیگس
درضمن قیمت ١٠الان نسبت ب این فوق العادست

MOAZEZ

گوشی بدی نیست ولی امسال ساله XZ PREMIUM هست

dzlg

واقعا برام سواله که آیا انقدر سخته که در نوشتن بررسی یک محصول ، طرفداری افراطی رو در نظر نگرفت ، یا حداقل اگه قصد رد شدن از خوبی های یک محصول یا کوبیدن نقاط ضعفش رو دارین ، اطلاعات سخت افزاری که فکر میکنم ساده ترین مورد باشه تو تهیه بررسی رو رعایت کنید؟؟ قابل توجه دوستانی که این بررسی رو میخونن ،HTC 10 در موقع عرضه اولیه یعنی حدودا یک سال پیش با نرم افزار ۱٫۵۳ یا بعضی جا ها ۱٫۳۰ ، نرم افزار دوبین سرعت شاتر رو روی ۲ ثانیه محدود کرده بود ، ولی با آپدیت ۱٫۸۰ که پیشرفت عظیمی رو برای الگوریتم پردازش تصویر این گوشی پدید آورد و در بعضی بررسی های دوربین در سایت های معروف فناوری مثل PhoneArena یا AndroidCentral ، نتیجه ای بهتر از حتیS7 که نمیدونم چرا ، ولی امروزه به صورت کلیشه ای و خودکار ، بهترین دوربین بین گوشی های هوشمند محسوب میشه ، بدست آورد ، امکان انتخاب سرعت شاتر روی ۸ و ۱۶ ثانیه هم فراهم شد . همه این ها به کنار ، سنسور استفاده شده توی U Ultra مثل ۱۰ نیست ، شباهت دوربین Ultra و ۱۰ در قسمت اپتیک و گشادگی دیافراگم هست نه سنسور ، سنسور استفاده شده در U Ultra، همون سنسور استفاده شده توی Pixel یا Xiaomi M5s هست ، البته لازم به ذکره که یکی بودن سنسور ، بدیهتا دلیل به یکی بودن کیفیت عکاسی نداره ، همون طور که پیکسل ، کیلومتر ها بهتر از Mi5s عکس میندازه ، و به این خاطر هست که در بعضی شرایط ۱۰ بهتر از U Utra عکس میگیره ، چون هنوز کاملا HTC بهینه سازی لازم رو روی این سنسور و الگورتیم پردازش تصویرش انجام نداده ، ولی همین الان هم کیفیت عکس ها ، چندان تفاوتی با ۱۰ یا پیکسل ندارن ، نکته دیگه ، اینکه درسته که هر کسی سلیقه ای داره و بعضا ممکنه به خاطر سابقه بد HTC تا قبل از ۱۰ در دروبین ها ، فرض بشه که کیفیت دوربین خوبی نداره یا در بهترین حالت ، ضعیف تر از گوشی هایی مثل آیفون ۷ یا S7 هست ، اما دوستان عزیز ، فکر میکنم در دنیا ، افرادی هستن که بیشتر از ما ها در امر عکاسی سابقه و تبهر داشته باشن ، یکی از این منابع که اگه موثق ترینشون نباشه قطعا یکی از اوناست ، آزمایشگاه های DXO هست ، و این منبع دوربین ۱۰ رو بهتر از S7 در بخش عکاسی (نه فیلمبرداری ) معرفی کرده با امتیاز ۸۸ ،و در همین مقیاس آیفون ۷ که خیلیا به صورت پیشفرض اون رو بهترین گوشی برای عکاسی در نظر میگیرن ، ۸۶ گرفته ، پس یه کم اگه پیش فرض ها یا طرفداری هامون رو بذاریم کنار بد نباشه ، و یه نکته دیگه ، در تست GSMArean که باز کامل ترین تست باتری رو داره در بین سایت های بررسی ، امیتیاز stanby 81 ساعت رو گرفته و زیر نمراتش هم هست ، ممکنه استفاده هز کاربری فرق داشته باشه ولی در یه تست استاندارد ، چه طور ممکنه که ترنجی یا به طور به خصوص آقای عطایی بفرمایند که قبل از ظهر نیاز به شارژ دوباره خواهید کرد؟
فکر میکنم واقعا نمیشه در میون سایت های ایرانی ، بررسی رو پیدا کرد که بی طرف انجام بشه واقعا دلم برای سایت مرحوم نارنجی تنگ شده

dzlg

دل پر که چه عرض کنم ، بیشتر از این ناراحتم که چرا رسانه ها ، نه تنها در ایران ، در این چند سال اخیر انقدر جانب دارانه بررسی میکنن ، نه تنها در مورد HTC ، تقریبا در مورد هر برندی به جز سامسونگ و اپل ، نه این که این دو برند ، گوشی های بی کیفیت یا بدی رو تولید کنن ، ولی خب یه جوری عنوان میشه که بهترین هستن به صورت پیش فرض و بس ، در مورد دوربین هم بنده عرض نکردم که حرف بدی زدین شما ، فقط از این مورد که یه حرف تکراری تو همه سایت ها دهن به دهن میشن که واقعا بعضا به دور از واقعیت هست آزرده خاطر شدم + یه سری مشخصات سخت افزاری رو سعی کردم تصحیح کنم

JAVAD

من دوسش دارم و با توجه به تجربه خوب و مثبتی که از اچ تی سی دارم یکی از گزینه هام هست. تنها ایرادی که میتونم بهش بگیرم باتری نسبتا ضعیف نسبت به ابعاد و صفحه نمایش ، دوم اینکه بنظرم دکمه هوم و سنسور اثر انگشت زیادی پایین قرار گرفتن میتونستن به صفحه نمایش نزدیک تر باشن ( در واقع وسط فاصله نمایشگر تا حاشیه پایین ) ایراد دیگه ای از نظر من نداره و تمام نیازهام رو میتونه بر اورده کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)