حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی می ۶ معرفی شد؛ دوربین دوگانه و اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در کنار ۶ گیگابایت رم!

شرکت شیائومی را می‌توان به جرات یکی از بهترین شرکت های سازنده ی تلفن های همراه در دنیا خطاب نمود. این شرکت با عرضه ی تلفن های همراه پرقدرت با قیمت پایین نسبت به سایر شرکت ها بین کاربران محبوب شده است. ساعاتی پیش پرچمدار جدید شیائومی با نام می ۶ معرفی شد که از مشخصات قابل توجه در کنار قیمت مناسب بهره‌مند است. در ادامه با ترنجی همراه شوید…

ساعاتی پیش پرچمدار جدید شرکت شیائومی با نام می ۶ توسط مدیرعامل این شرکت معرفی شد. این دستگاه به یک صفحه نمایش ۵٫۱۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰x1920 (فول اچ‌دی) و پردازنده ای ۸ هسته ای با چیپ ست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و سرعت کلاک ۲٫۴۵ گیگاهرتز به همراه پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۵۴۰ مجهز شده است. همچنین این دستگاه به ۶ گیگابایت رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی داخلی مجهز شده است که کاملا سخت افزاری مناسب به‌نظر می‌رسد. می ۶ از یک باتری ۳۳۵۰ میلی آمپرساعتی بهره می‎برد که با توجه به مصرف کم اسنپ‌دراگون ۸۳۵ (۲۵ درصد کمتر نسبت به ۸۲۰) احتمالا به راحتی تا دو روز کاری دوام خواهد آورد و به‌نظر ظرفیت مناسبی برای باتری این دستگاه از سوی شرکت شیائومی در نظر گرفته شده است.

می ۶  به یک دوربین دوگانه مجهز است که یکی از لنز ها از نوع عریض و دومی نیز تله فوتو است که در نهایت امکان زوم دو برابر روی سوژه مورد نظر را بدون افت کیفیت برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین دوربین این دستگاه به لرزشگیر چهار محوره مجهز شده است.

شیائومی در می ۶ جک ۳٫۵ میلی متری هدفون را حذف کرده است و بلندگو های این دستگاه را نیز در پنل جلویی قرار داده است. همچنین اسپیکر های این دستگاه از نوع استریو است که این مورد را می‌توان یک تغییر مثبت قلمداد کرد. شرکت شیائومی در طراحی صفحه نمایش این دستگاه از شیشه ی سه بعدی منحنی استفاده کرده است که ظاهر پنل جلو را بسیار زیبا می‌سازد. شیشه ی سه بعدی به همراه فریم فلزی با ضخامت ۷٫۴۵ میلی متری باعث می‌شود در دست گرفتن می ۶ حس خوبی را به کاربران القا کند.

می ۶ به‌صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید نسخه‌ی ۷٫۱٫۱ به همراه آخرین نسخه از رابط کاربری مخصوص شیائومی یعنی MIUI مجهز شده است. رابط کاربری مخصوص شیائومی به علت امکانات و شخصی سازی های فراوان خود طرفداران زیادی را در سطح دنیا به خود جذب کرده است. لازم به ذکر است که دستگاه یاد شده از پورت یو اس بی تایپ سی استفاده می‌کند که با استفاده از این درگاه، بستری امن و پرسرعت برای انتقال اطلاعات فراهم می‌شود.

شیائومی می ۶ در رنگ‌های مشکی، آبی، سفید و دونسخه ی متفاوت سرامیکی و نقره‌ای (نسخه ی سرامیکی دارای نوار های طلا ۱۸ عیار در قسمت نوار دور دوربین است) معرفی شده است. قیمت گذاری می ۶ از ۳۶۳ دلار آمریکا (برای نسخه های ۶۴ گیگابایتی)شروع می‌شود و به ۴۲۱ دلار آمریکا (برای نسخه های ۱۲۸ گیگابایتی) و همچنین ۴۳۶ دلار (در نسخه ی سرامیکی) می‌رسد.

زمان عرضه ی رسمی این دستگاه توسط شرکت شیائومی روز ۲۸ ماه جاری اعلام شده است که از روز اعلام شده به بعد می ۶ در وب سایت شرکت شیائومی و ۷۲ فروشگاه رسمی این شرکت در کشور چین به فروش خواهد رسید. هنوز زمانی برای عرضه ی این دستگاه در سایر نقاط جهان اعلام نشده است و ممکن است شیائومی این دستگاه را به‌صورت جهانی عرضه نکند!

نظر شما در مورد تلفن های همراه شرکت شیائومی چیست؟ به نظر شما آیا می ۶ می‌تواند رکورد موفقیت های قبلی شیائومی را بشکند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Big S

سخت افزار خوبی داره.ولی قیافه اصلا نداره(ب نظر من)حاشیه رو باید کمتر میکردن.پشت گوشیم جالب نیست ب نظرم

Samuel_09339434229

آره درسته عالیه ، اما باید ظاهری زیباتر در این تلفن همراه قدرتمند به کار میبرد شیائومی ، البته امیدوارم که ایندفعه رابط کاربری زیبایی داشته باشه و…

Samuel_09339434229

درود ، آفرین شیائومی ، اگه همین جور پیش بره دور از انتظار نیست که در جایگاهی بسیار بسیار بزرگ قرار بگیره در صنعت بزرگ تلفن همراه! مانند شرکت های بزرگ و موفق سامسونگ و اپل … شیائومی میتونس طراحی زیباتری در این محصول عالی به کار ببره ، امیدوارم که رابط کاربری واقعا زیبا داشته باشه ، توجه کرده باشید حتی شرکت شناخته شده تر چینی مانند هوآوی محصولات دوست داشتنی و عالی دارن اما رابط کاربری جالبی ندارن ! به نظر خودم و خیلی ها و واقعیت ای کاش به بهترین و بهینه ترین صفحه نمایش (AMOLED) روی بیارن در تمام محصولاتشون تمام شرکت های مطرح چینی که سامسونگ بهترینش رو (super (AMOLED در بین تمام انواع دیگر صفحه نمایش ها میسازد به شکل اختصاصیش

Mortazavi

گوشی عالی ایه.
با امکانات اس۸ قیمتش نصف اونه.
طراحیشم فوق‌العاده س و امضای شیائومی هست و خوشحالم مثل شرکت های اصیل امضا طراحیشو عوض نکرده.
کاش مثل سونی و الجی از صفحه کوانتوم دات استفاده می کرد که خیلی بهتر از آمولد و آی پی اس معمولیه.
رزولوشن دوربینش، اندازه سنسور و دیافراگمش چند؟
چرا چیزی ننوشتی ترنجی جون؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر