حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر اثر انگشت روی نمایشگر به زودی به برندهای زیادی از جمله، هواوی و اوپو خواهد آمد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | موبایل

حسگر اثر انگشت سریع ترین و پرمصرف ترین راه حل امینیتی برای فرار از دست کلمه عبور است! هر چند راه حل های ایمن تری از جمله اسکنر عینبیه چشم نیز برای مشکلات امنیتی وجود دارد اما به دلیل محدودیت های کاربری آن مثل استفاده از عینک، لنز، شرایط نوری شدید یا ضعیف نمی توان خیلی به آن اعتماد کرد. یکی از مواردی که درباره حسگر اثرانگشت خیلی ذهن تولیدکننده ها و کاربران را درگیر کرده است، محل قرار گیری آن می باشد. اینکه این حسگر به دلیل فضایی که اشغال می کند، بهتر است کجا قرار بگیرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نوید تغییرات دوست داشتنی در این بخش را برای سال آینده به شما بدهیم.

در مدل های مختلف از جمله آیفون ها، پرچمدارهای سامسونگ، الجی، سونی و دیگر تولیدکننده ای چینی محل های مختلفی برای قرار گرفتن حسگر اثرانگشت در نظر گرفته شده است. قاب جلویی، لبه کناری و قاب پشتی از جمله این جایگاه هاست. به سلیقه ما و البته قشر زیادی از کاربران، حسگر اثرانگشت در قاب جلویی بهترین راه حل برای قرار گرفتن این حسگر است اما فضایی که اشغال می کند دیگر برای پرچمدارهای ۲۰۱۷ خیلی دست و پاگیر و ارزشمند است. گلکسی اس ۸ یکی از نمونه های این موضوع است.

می دانیم که قرار بر ارایه گلکسی اس ۸ با حسگر اثر انگشت روی نمایشگر بوده اما به دلیل عدم عرضه و تولید با بازده بالا این نوع حسگر انگشت در لحظه های آخر تصمیم به انتقال این حسگر به پشت دستگاه تغییر یافت. حال خبرهایی از فراهم شده امکان قرار گرفتن حسگر اثرانگشت روی نمایشگر به گوش می رسد که خبر خوبی است. شرکتی به نام CrucialTec’s با ارایه راه حلی به نام DFS که مخفف display fingerprint solution به معنی راه حل حسگر اثر انگشت روی نمایشگر خبر از آینده ای پر از حسگر اثر انگشت های نامرئی و روی نمایشگر می دهد.

حسگر اثر انگشت گلکسی اس 8

یکی از مشکلات اپل برای آیفون بعدی و سامسونگ برای گلکسی اس ۸ نیز تامین با بازده بالا این نوع حسگر اثر انگشت است. اگر چنین راه حلی ارایه شود که در مقیاس بالا و با هزینه ای منطقی بتوان از حسگر اثرانگشت روی نمایشگر بهره برد، مسلما همه تولیدکننده ها از آن استقبال خواهند کرد.

CrucialTec’s می گوید حسگر اثرانگشت روی نمایشگر آن ها به این صورت عمل می کند که در بخشی از نمایشگر حساسیت لمس را بالا برده تا بتواند اثرانگشت شما را اسکن کند. چنین راه حلی بازده بالایی دارد و حتی با صفحه لمسی های تولید شده در حال حاضر نیز می تواند همخوانی داشته باشد. این راه حل از سال ۲۰۱۲ آغاز شده و تا کنون پیشرفت های خوبی را تجربه کرده است. در نمایشگاه MWC امسال انتظار می رود که موبایل های هوشمند توسعه داده شده با این فناوری را ببینیم.

نظر شما چیست؟ چه راه حل امنیتی را می پسندید؟ حسگر اثرانگشت در کدام بخش موبایل باید قرار بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)