حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه تصویری: سامسونگ گلکسی اس ۸ در مقابل الجی جی ۶

نوشته

7 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، ال‌جی، سامسونگ

همانطوری که می‌دانید امسال دو رقیب کره‌ای به سراغ محصولاتی رفتند که حاشیه صفحه‌نمایش بسیار اندکی دارد و اسمارت فون هایی کاملا متفاوتی را رقم زده است. البته بین این دو دستگاه یعنی گلکسی اس ۸ و الجی جی ۶ تفاوت بنیادی وجود دارد و آن هم لبه دار بودن صفحه‌نمایش در اس ۸ است. جدا از برند می‌خواهیم در ادامه مطلب طراحی این دو دستگاه را در کنار هم قرار بدهیم و ببینیم شما کدام یک از این دو دستگاه را بهتر می‌دانید و در ادامه همراه باشید.

قسمت اول مقایسه این دو دستگاه مربوط به صفحه‌نمایش است. الجی از یک صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ استفاده می‌کند. حاشیه اطرف بسیار کم شده است و از بالا و پایین دستگاه بسیار خاص به نظر می‌رسد. در مقابل سامسونگ از یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ استفاده کرده است. نسبت صفحه‌نمایش کاملا مشهود خواهد بود و معلوم نیست در طولانی مدت کدام نسبت برای کاربر راحت تر خواهد بود اما در هر صورت این را باید در نظر بگیریم که صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ لبه دار است و همین مورد می‌تواند برای رنج خاصی از کاربران اذیت کننده تلقی شود!

در قسمت سخت افزار درست است که هنوز هیچ نرم افزاری به صورت کامل پردازش اسنپدراگون ۸۲۱ را به چالش نکشیده است اما این دلیلی محکم برای استفاده از آن بر روی یک پرچمدار ۲۰۱۷ نیست که الجی این کار را کرده است. اسنپ ۸۲۱ یک پردازنده با فناوری ۱۴nm دارد . اگر زیاد اهل سخت‌افزار نیستید همین را اشاره کنیم که عدد کمتر نشان‌دهنده به روز تر بودن و مصرف انرژی کمتر خواهد بود. سامسونگ برای گلکسی اس ۸ به سراغ پردازنده‌های ۱۰nm رفته و دستگاه خودش را در دو نسخه اسنپدراگون ۸۳۵ و Exynos 8895 معرفی کرد. هر دو دستگاه دارای ۴ گیگابایت رم بوده در صورتی که الجی با حافظه اصلی ۳۲ در پایه و سامسونگ ۶۴ در پایه عرضه خواهد شد.

در مورد باتری باید اشاره کنیم که الجی خود را از باتری ۳,۳۰۰mAh تامین می‌کند در صورتی که اس ۸ به سراغ ۳,۰۰۰mAh رفته است. نکته نهایی در مورد دوربین این دو دستگاه خواهد بود. الجی به شما دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی می‌دهد که به خوبی می‌تواند میان این دو سوییچ کنید. تفاوت اصلی این دو دوربین زاویه دید خواهد بود. اما سامسونگ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی همانند سال گذشته استفاده کرده است که با فناوری دوال پیکسل تصاویر خوبی را به روی خروجی خواهد بود.

این مشخصات بر روی کاغذ است اما عامل اصلی تجربه شخصی کاربر خواهد بود که در بررسی نهایی به آن اشاره خواهیم کرد.

   

نظر شما چیست؟

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

به عنوان یه بی طرف الجی جی۶ طراحی بهتری داره ولی اس۸ کمی بروزتره

Yas

انتخاب شکل و طراحى هر گوشى کاملا سلیقه اى هست و من خودم اس٨رو مى پسندم

Mohamad

قطعا بین ۲ تا ارزش خرید اس ۸ رو خیلی بیشتر از جی ۶ میدونم اونم بیشتر بخاطر بروز بودن پردازنده وطراحیه جدیدتر و زیباتر اس ۸ هست وقتی جی ۶ رو نگاه کنی یه گوشی میبینیم مثل تمام گوشی های دیگه که سالهاس توبازارمیبینیمشون البته درسته ال جی امسال به این طراحی رو اورده اما شرکتهای دیگه سالهاس اینجور طراحی دارن
اما اس ۸ کلا خیلی چیزا بیشتر از جی ۶ داره که تو خرید تاثیر گذاره

mega08

g6 چقد پهنه!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....