حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصمیم مهم مایکروسافت؛ احتمال مسدود شدن روزرسانی‌های ویندوز ۷ و ۸٫۱ برای نسل هفتم پردازنده‌ها

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، اخبار، حتما بخوانید، مایکروسافت

سال گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که فقط از نسل هفتم سی پی یوهای شرکت اینتل و ای ام دی و نیز پردازنده‌های سازگار به طور رسمی برای استفاده با سیستم عامل ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند.

این تصمیم پس از تغییر خط مشی مایکروسافت در حمایت از نسل ششم پردازنده‌های موسوم به Skylake برای ویندوز ۷ و ۸٫۱ کامپیوتر اتخاذ شد که اکنون به ترتیب شامل به روزرسانی‌های امنیتی ضروری تا سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ می‌شود.

افزون بر همه این‌ها، در حالی که همچنان این احتمال وجود داشت که بتوان ویندوز ۷ و ۸٫۱ را روی کامپیوتر با پردازنده‌های Intel و AMD به کار گرفت (البته به شرطی که کاربر درایورهای خود را با پردازنده‌های جدید بهینه‌سازی نکرده باشد) موضوعی که به تازگی از سوی مایکروسافت اعلام شده این است که به روزرسانی ویندوز به زودی برای چنین سیستم‌هایی مسدود خواهد شد.

در حقیقت، این شرکت تشریح کرده است که این دسته از کاربران با این پیام خطا مواجه خواهند شد که می‌گوید: «کامپیوتر شما از پردازنده‌ای استفاده می‌کند که مورد حمایت این نسخه از ویندوز نیست و شما قادر به دریافت به روزرسانی‌ها نخواهید بود.»

این خطار به این دلیل رخ می‌دهد که نسل‌های جدید پردازنده‌ها نیازمند نسخه جدید ویندوز هستند و برای مثال ویندوز ۱۰ تنها نسخه ویندوز است که از پردازنده‌های زیر پشتیبانی می‌کند و با آن‌ها سازگاری دارد:

Intel seventh (7th)-generation processors

AMD “Bristol Ridge”

Qualcomm “۸۹۹۶″

به دلیل اعمال چنین رویه‌ای، دستگاه‌های مجهز به ویندوزهای ۸٫۱ و ۷ که دارای پردازنده نسل هفتم یا قدیمی‌تر هستند ممکن است دیگر قادر به دریافت به روزرسانی‌ها از طریق Windows Update یا Microsoft Update نباشند.

با این حال، هنوز معلوم نیست که شرکت مایکروسافت هم‌‌اکنون شروع به اعمال و اجرای این خط مشی کرده باشد اما پر واضح است که ویندوز ۱۰ به زودی تنها سیستم عاملی خواهد بود که در کامپیوتر با پردازنده نسل هفتم سازگار می‌شود. در این صورت، نه تنها بهتر است تا کاربر تسلیم این تصمیم شود بلکه تضمینی خواهد بود برای دریافت همه به روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ از قبیل به روزرسانی خالقان (Creators) که راهکاری برای برطرف شدن همه مشکلات امنیتی خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار