حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه آیفون‌های جدید تا سال ۲۰۱۹ به صفحه نمایش OLED مجهز می‌شوند

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون، حتما بخوانید، موبایل

تا به امروز نقل محفل همه شایعه‌ها فهرستی بود که اپل برای سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته است اما اکنون و در این لحظه قصه از این قرار است که سه نوع گوشی آیفون در سال جاری میلادی از شرکت اپل از راه خواهند رسید که عبارتند از آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و گوشی ویژه دهمین سالگرد آیفون یا همان آیفون ۸٫

گوشی آیفون ۸ بنا است تا رده بالاترین گوشی‌ اپل باشد و به استناد گفته‌ها مکرر تنها تلفن همراه ساخت اپل است که از صفحه نمایش OLED بهره‌مند خواهد شد و البته آن گونه که منابع خبری ذکر کرده‌اند استفاده از صفحه نمایش OLED تنها به گوشی آیفون ۸ محدود نمی‌شود بلکه همه دستگاه‌های اپل تا سال ۲۰۱۹ به OLED مجهز خواهند شد.

در گزارشی دیگر، روزنامه The Bell چاپ کره جنوبی گفته است که شرکت Interflex که از تامین کنندگان قطعات برای اپل است سرگرم ساخت نوعی تخته مدار چاپی منعطف است (FPCBs) که ۸۶۶ میلیون دلار قیمت خواهد داشت. در ادامه این گزارش آمده است که اپل انتظار دارد در سال ۲۰۱۷ ۶۰ میلیون دستگاه مجهز به OLED به فروش برساند که به عبارتی نزدیک به ۴۰ درصد همه میزان فروش‌ گوشی‌های آیفون خواهد بود و از آن جا که قرار است صفحه نمایش OLED جزء لاینفک اپل تا سال ۲۰۱۹ شود اپل روی دو برابر شدن مبلغ پیش گفته حساب باز کرده است.

از این جای قصه به بعد ماجرا اندکی تکراری می‌شود چون پای مینگ ـ چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسایل شرکت اپل، به میان می‌آید که پیشتر از این و با حالتی خوش بینانه اظهار کرده بود که اپل تا سال آینده میلادی به طور کامل به سمت استفاده از OLED پیش خواهد رفت. این تغییر وضعیت به احتمال فراوان اثرش را در گوشی آیفون ۸ خواهد گذاشت و نمودش در قیمت بالای این گوشی پدیدار خواهد شد. ضمن این که باید گوشزد کرد که گزارش‌هایی نیز از بهای ۱۰۰۰ دلاری آیفون ۸ سخن در بین آورده بودند.

با این همه، درست نیست که تمامی نوع‌آوری‌های اپل را در تغییر رویکرد در استفاده از صفحه نمایش متفاوت خلاصه کرد چون از سوی دیگر این شرکت دست در کار به کارگیری قابلیت‌هایی تازه‌ای مانند شارژ بی‌سیم، حس‌گر عنبیه چشم، صفحه دوسو خمیده و دیگر موارد نیز دارد.

درست است که قیمت تمام شده همه این ویژگی‌ها فراتر از حد انتظار می‌شود اما این نکته را هم باید مد نظر داشت که اپل همه اعتبار خویش را به پای آیفون ۸ گذاشته است و نمی‌خواهد این گوشی را در کفه ترازوی برابر با گوشی‌های پیشین خود ببیند. اما مشتری در حال حاضر بیش از هر چیز چشم به راه گوشی‌های آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس این شرکت دارد و هر چند هنوز چیز زیادی از این دو گوشی نمی‌دانیم ولی به نظر نمی‌آید که گوشی‌های آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس تمایز چندانی با هم داشته باشند همچنانی که آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس نداشتند.

روی هم رفته، اگر آن چه گزارش‌ها می‌گویند درست باشد حتی پیش از آن که آینده مشخص کند که چه در راه است زمان وداع با آیفون‌های مدل قدیمی و با صفحه نمایش LCD همین حالا فرارسیده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/All-new-iPhones-could-have-OLED-screens-by-2019_id91746″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

خوبه بلاخره ب مزایای oled پی برد. هرچند. بعد oled رتینا بهترین بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار