حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۸ یعنی آیفون ۷ با باتری آیفون ۷ پلاس

به رغم این که هنوز ماه‌ها تا معرفی و راه‌اندازی گوشی هوشمند آیفون ۸ فاصله داریم، انگار روز به روز بر حجم شایعه‌ها و حرف و حدیث‌های موجود در پیرامون این گوشی بیشتر می‌شود و از جمله تازه‌ترین آنها موردی بود که می‌گفت شرکت اپل در نظر دارد تا حسگر عنبیه چشم را به منظور افزودن لایه امنیتی بیشتر به این گوشی اضافه کند.

اکنون به لطف پیش بینی‌های مینگ ـ چی کوو که کارشناس و تحلیل‌گر فن‌آوری است مورد عالی دیگری پیش روی ما است که هیچ بعید است انتشار آن جنجال بسیاری  درباره عمر باتری گوشی آیفون ۸ به راه اندازد.

در قصه پر افت و خیز گوشی‌های هوشمند موضوع از این قرار است که هر چه اندازه و ابعاد گوشی بزرگ‌تر باشد لاجرم باید باتری با گنجایش بالاتری برایش در نظر گفت تا گوشی کاربر بتواند مدت زمان طولانی‌تری شارژ باتری داشته باشد. با این همه، آن گونه که کوو می‌گوید آیفون ۸ از نظر ابعاد فیزیکی مانند آیفون ۷ است اما باتری موجود در درون آن به لحاظ ظرفیت مانند باتری گوشی آیفون ۷ پلاس است. شایعه قبلی می‌گفت که باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی در دل آیفون ۸ جا خواهد گرفت اما اکنون با این تفاصیل و با توجه به این قرار است مانند باتری آیفون ۷ پلاس باشد بنابراین باتری آیفون هشت ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعت خواهد بود.

اکنون سوال این است که اپل چه گونه می‌خواهد به چنین تفکر و ایده‌ای جامه عمل بپوشاند؟ پاسخ این پرسش را به طور قطع باید در صفحه نمایش و مادر بورد آن سراغ گرفت. قبل از هر چیز باید گفت که انتظار می‌رود گوشی آیفون ۸ صفحه نمایشی در حول و حوش ۵٫۱ یا ۵٫۲ اینچی داشته باشد و چون چنین صفحه نمایشی از صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی بزرگ‌تر است (یعنی همان صفحه نمایشی که اکنون در آیفون ۷ کار گذاشته شده است) ماهیت صفحه نمایش لبه به لبه یا همان بدون حاشیه به اپل این اجازه را می‌دهد تا صفحه نمایش بزرگ‌تری را برای آیفون ۸ انتخاب کند و در همین حال از پاره‌ای از مختصات و مشخصات آیفون ۷ نیز بهره بگیرد.

افزون بر هم این‌ها، کوو همچنین گزارش داده که اپل به احتمال زیاد از مادر بورد جدید استفاده خواهد کرد و به عبارت دقیق‌تر دست به دامان مادر بورد از نوع PCB خواهد شد که حالتی بستر مانند دارد. با این کار آیفون اساسا اندازه بسیاری از عناصر داخلی دستگاه را کوچک‌تر خواهد گرفت تا بتواند به باتری با گنجایش بیشتری دست پیدا کند.

مهم‌تر از همه این موارد، نباید از نوع پنل نمایش آن غافل شد چون قرار است در آیفون ۸ شاهد بروز OLED باشیم. از آن جا که پنل‌های OLED تنها از نور پس زمینه برای نمایش پیکسل‌ها استفاده می‌کند (منظور مناطقی از صفحه نمایش است که سیاه نیستند) بنابراین به طور مشخص نیازمند نیروی برق کمتری در مقایسه با LCD رایج است. با استناد به این فن‌آوری صرفه‌جویانه است که کوو می‌گوید عمر باتری گوشی آیفون ۸ متناسب با ابعاد مشابه آیفون ۷ و صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی آن است که در نتیجه منجر به بهبود عمر باتری می‌شود و به جای باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی به باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی نیاز پیدا می‌کند.

در انتها باز باید این نکته مهم را تکرار کرد که همه این فرضیه‌ها زمانی مصداق می‌یابند که از سوی شرکت اپل صحت آنها تایید شود اما کوو در گذشته ثابت کرده است که محاسبات و ایده‌هایش درست از آب درآمده‌اند. حال اگر اظهارات اخیر او نیز ثابت شوند، باید در انتظار تحولی عظیم در آیفون ۸ باشیم که همان عمر بیشتر باتری است که هرچند ممکن است مهم و هیجان‌انگیز در نظر نیاید اما اهمیتش کمتر از صفحه نمایش بدون حاشیه و یا حتی شارژ بی‌سیم نیست چون به هر تقدیر عمر باتری یکی از جوانبی است که همیشه در نقد و بررسی هر گوشی هوشمندی لحاظ می‌شود و از جمله عوامل ایجاد شیفتگی و علاقه به گوشی تلفن است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/The-iPhone-8-will-be-similar-in-size-to-the-7-but-have-the-battery-capacity-of-the-7-Plus_id90959″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

یعنی ممکنه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار