حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی نوکیا ۱۵۰ هنوز محصول مایکروسافت است!؟

گوشی نوکیا ۱۵۰ جزو نخستین گوشی‌هایی است که شرکت فنلاندی HMD Global آن را ارایه کرد و به نوعی می‌توان گفت که این گوشی را به موطن و زادگاه اصلی خودش بازگرداند.

شرکت HMD Global همان شرکتی است که بار دیگر نوکیا را از مایکروسافت خرید و شروع به ساخت گوشی‌های معمولی و هوشمند با نام نوکیا کرد. این در حالی است که شرکت چینی FIH نیز مجموعه کارخانجات Microsoft Mobile Oy را خریداری کرد و این کارخانجات زمانی زیر مجموعه و بخشی از دپارتمان دستگاه‌ها و خدمات نوکیا بود.

پس از همه تغییر و تحولات و مذکراتی که بیش از نیمی از سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داد به طور طبیعی انتظار می‌رفت که لوگوی Nokia نیز بر روی گوشی Nokia 150 نیز نقش ببندد که بست اما اوضاع به گونه دیگری هم پیش رفته است.

download

سایت روسی موسوم به hi-tech.mail.ru در هنگام نقد و بررسی گوشی Nokia 150 متوجه نکته‌ای شگفت‌انگیز بر روی جعبه گوشی می‌شود و درمی‌یابد با آن که نام شرکت HMD Global روی دفترچه راهنمای گوشی درج شده است اما در عین حال نوشته است که نوکیا ۱۵۰ توسط شرکت مایکروسافت و در ویتنام ساخته شده است و این در حالی است که شرکت FIH مجموعه کارخانجات Microsoft Mobile Oy را خریداری کرده است.

از سوی دیگر، لوگوی Microsoft همچنان بر روی شارژر گوشی نوکیا ۱۵۰ منقوش است و همه اینها منجر به گیج شدن خریدار و مشتری این گوشی می‌شود.

این تناقض در چاپ نام شرکت تولید کننده بر روی محصولی مانند گوشی نوکیا ۱۵۰ احتمالا به دلیل نبود هماهنگی‌های لازم میان دو شرکت FIH و Microsoft شکل گرفته است. به علاوه، این دستگاه به احتمال قبل از انجام معامله بین سه شرکت HMD-Microsoft-FIH تولید شده است و از این رو شرکت HMD می‌بایست پیش از عرضه گوشی نوکیا ۱۵۰ به وارسی دقیق این جزییات می‌پرداخت که از قرار چنین نکرده است.

download (1)

به هر تقدیر، مخاطب و کاربر محصولات نوکیا انتظار دارد که شرکت HMD که متولی اصلی نوکیا به شمار می‌آید ترتیبی اتخاذ دهد تا دیگر موردی از این دست رخ ندهد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://nokiamob.net/2017/02/10/hmds-nokia-150-still-a-product-of-microsoft/”]nokiamob[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار