حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چینی‌ها به آیفون پشت کردند!

برای نخستین بار در پنج سال گذشته گوشی آیفون ساخت اپل از صدر پرفروش‌ترین گوشی‌ بازارهای این کشور نزول کرد.

افزایش فروش گوشی‌های آیفون در کشور هند به یک باره به یکی از الویت‌های اصلی شرکت اپل تبدیل شد و این امر به دلیل آن است که چینی‌ها دیگر روی خوش به گوشی‌های آیفون نشان نمی‌دهند و فروش این گوشی در چین با سیر نزولی مواجه شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint) شرکت اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با پنج سال گذشته فروش خوبی در زمینه گوشی هوشمند در کشور چین نداشته است. هم‌اکنون چینی‌ها رو به خرید گوشی اندرویدی ساخت کشور خودشان با نام Oppo R9 آورده‌اند که شرکتی با نام Oppo آن را تولید و عرضه می‌کند به طوری که این گوشی در سال ۲۰۱۶ در کشور چین ۱۷ میلیون دستگاه فروش کرده است و این رقم برای گوشی آیفون ۶ اس ۱۲ میلیون دستگاه بوده است.

آن چه اکنون کار شرکت اپل را در زمینه گوشی هوشمند با دشواری رویارو کرده این است که این شرکت معمولا علاقه‌ای به ارسال گوشی‌های خود به صورت گسترده در سراسر دنیا نشان نمی‌دهد. این در حالی است که اپل در سال گذشته با شش درصد رشد تعداد گوشی‌های عرضه شده خود را در چین به ۴۶۵ میلیون دستگاه رساند. شرکت اوپو اما عرضه گوشی‌های خود را ۱۰۹ درصد افزایش داد و پس از این شرکت به ترتیب  ویوو با ۷۸ درصد و هووآوی با ۲۱ درصد قرار دارند.

اپل در زمینه عرضه و توزیع گوشی‌های خود در سال گذشته میلادی کاهش ۲۱ درصدی داشته است که این تازه با در نظر گرفتن رقابت شرکتی مثل شیائومی محاسبه شده است. خوب است بدانید که شیائومی که آن را به عنوان “اپل چین” می‌شناسند در سال ۲۰۱۶ توانست توزیع و عرضه گوشی‌های خود را تا ۲۲ درصد افزایش دهد.

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت می‌گوید که ناکامی اپل در عرضه گوشی‌های خود در سرتاسر بازار کشوری مثل چین احتمالا از تمایل مردم برای خرید گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه آب می‌خورد.

نیل شا، مدیر بخش تحقیقات کانترپوینت، خاطرنشان می‌کند:

«شاید گوشی آینده اپل که قرار است دارای قابلیت‌های جدیدی باشد بتواند دوباره اپل را در چین به اوج برساند.»

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/For-the-first-time-in-five-years-the-iPhone-wasnt-the-top-selling-smartphone-in-China_id90470″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار