حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کهکشان بعدی سامسونگ: بررسی آخرین شایعات در مورد گلکسی اس ۸ ، اس ۸ پلاس و اس ۸ اج

شایعات بسیاری در مورد کهکشان بعدی سامسونگ در چند ماه اخیر منتشر شد که هر یک نشان از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید این پرچم‌دار کره‌ای داشت. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، احتمالاً سامسونگ قصد دارد تا پرچم‌داران خود با نام‌های S8 Plus ،Galaxy S8 و S8 edge را در ماه فوریه سال جاری معرفی کند. در این پست قصد داریم تا آخرین شایعات در مورد گلکسی اس ۸ را بررسی کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بازار داغ شایعات پیرامون محصولات بعدی سامسونگ همچنان خبرهای جدیدی از پرچم‌داران آتی این کمپانی را منتشر می‌کند. همان‌طور که گفته شد، احتمالاً سامسونگ قصد دارد تا در ماه آینده از سه پرچم‌دار جدید خود پرده‌برداری کند. خبرهای بسیار زیادی در ماه گذشته مبنی بر ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید پرچم‌داران سامسونگ منتشر شده است. از دوربین دوگانه سامسونگ گلکسی اس ۸ گرفته تا سنسور اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش و نمایشگر لبه به لبه همگی احتمالاتی هستند که انتظارات از این پرم داران را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

یکی از داغ‌ترین شایعات در مورد محصولات بعدی سامسونگ، اضافه شدن گلکسی S8 Plus است.اخبار منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد تا محصولی جدید با نام اس پلاس را وارد خط تولید خود کند. با توجه اخبار ضد و نقیضی که در مورد ویژگی‌ها و امکانات جدید S8 Plus ،Galaxy S8 و S8 edge به گوش می‌رسد تصمیم گرفتیم تا  ۸ ویژگی بسیار جذابی که انتظار می‌رود سامسونگ در محصولات آتی خود قرار دهد را معرفی کنیم.

۱- صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با حداقل حاشیه

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا تغییرات بزرگی را در سیستم طراحی محصولات خود ایجاد کند. اگرچه بسیاری از کاربران بر این باورند که پرچم‌دار بعدی سامسونگ دارای یک صفحه‌نمایش کاملاً تخت و یکپارچه و بدون حاشیه است اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده از طراحی جدید سامسونگ گلکسی اس ۸ نشان می‌دهد که کمپانی کره‌ای قصد دارد تا یک نمایشگر لبه به لبه با کمترین حاشیه را بر روی پرچم‌دار آتی خود قرار دهد. بر همین اساس احتمالاً حاشیه‌های کناری صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ به حداقل رسیده تا طراحان فضای بیشتری را برای نمایشگر این اسمارت‌فون اختصاص دهند.

گلکسی اس ۸


۲- سنسور اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش

پیشرفت تکنولوژی در زمینه امنیت اطلاعات سبب شده تا وجود سنسور تشخیص اثر انگشت در تلفن‌های همراه هوشمند بیش از پیش اهمیت پیدا کند. در چند سال گذشته روند طراحی، تولید و قرارگیری این سنسورها در تلفن‌های همراه دستخوش تغییر و تحولات بسیار زیادی شده است. اکنون مشاهده می‌کنیم که سامسونگ قصد دارد تا حسگر اثر انگشت را با صفحه‌نمایش پرچم‌دار خود یکپارچه کرده تا ظاهری جدید را برای محصولات بعدی خود به ارمغان آورد. به‌احتمال زیاد کمپانی نام‌آشنای کوالکام در ساخت این سنسور به کمک سامسونگ شتابد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در مورد حسگر اثر انگشت جدید کمپانی کوالکام، این سنسور می‌تواند در هر نقطه از گوشی قرار گیرد و به لطف بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته Qualcomm قادر است تا اثر انگشت کاربر را از طریق شیشه، پلاستیک و فلز شناسایی کند. سار شرکت‌های تولیدکننده حسگر اثر انگشت مانند CrucialTek و Synaptics در تلاش هستند تا با توسعه تکنولوژی خود، به محصولی مشابه سنسور اثر انگشت کوالکام دست یابند.

گلکسی اس ۸


۳- نمایشگر حساس به فشار

نخستین بار کمپانی اپل بود که با استفاده از تکنولوژی لمس سه‌بعدی (۳D Touch) توانست تا صفحه‌نمایش هایی حساس به فشار را تولید کند. اکنون سامسونگ در نظر دارد تا همانند اپل سطح تولید نمایشگرهای خود را ارتقا داده و صفحه‌نمایشی حساس به فشار انگشت تولید کند. مجهز شدن صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ به لمس سه‌بعدی می‌تواند جذابیت این محصول را دوچندان کند. شاید یکی از دلایل اصلی وجود این جذابیت در اس ۸، عدم بهره‌گیری محصولات پیشین سامسونگ از تکنولوژی لمس سه‌بعدی باشد. اگر طبق شایعات، پرچم‌دار بعدی سامسونگ به این تکنولوژی مجهز شود، کاربران گلکسی اس ۸ نخستین کسانی خواهند بود که لمس سه‌بعدی را با پرچم‌داران این شرکت تجربه می‌کنند.

گلکسی اس ۸


۴- همراهی قلم معروفی سامسونگ موسوم به S-Pen با گلکسی اس ۸

سامسونگ عنوان کرده که احتمال عرضه گلکسی اس ۸ با یک قلم هوشمند موسوم به S-Pen بسیار زیاد است. همان‌طور که انتظار می‌رود گلکسی اس ۸ پلاس با یک نمایشگر ۶٫۲ اینچی عرضه شود، همراهی قلم هوشمند S-Pen با گلکسی اس ۸ نیز به نوبه خود جالب توجه است. به گفته کارشناسان سامسونگ، این قلم به‌صورت جداگانه و تحت عنوان یک وسیله جانبی به فروش خواهد رسید. شاید علت فروش جداگانه قلم هوشمند S-Pen این نکته باشد که سامسونگ محلی برای قرارگیری قلم در قاب گوشی تعبیه نکرده تا ضخامت اس ۸ بیش از پیش کاهش یابد.

گلکسی اس ۸


۵- بلندگوهای استریو

شایعات جدید پیرامون سامسونگ Galaxy S8 و Galaxy S8 edge خبر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های صوتی جدیدی در این دو پرچم‌دار دارند بر همین اساس به‌احتمال زیاد شاهد حضور بلندگوهای استریو گلکسی اس ۸ و اس ۸ اج باشیم. به گفته کارشناسان، کمپانی Harman وظیفه طرحی تولید این بلندگوها را بر عهده گرفته است. شاید درامد ۸ میلیارد دلاری سامسونگ از فروش محصولات صوتی سبب شده تا سطح کیفی بلندگوهای پرچم‌داران این کمپانی ارتقا یابد. به‌هرحال می‌توان از بلندگوهای استریو در گلکسی اس ۸ به‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این پرچم‌دار یاد نمود.

گلکسی اس ۸


۶- قابلیت فوکوس خودکار در دوربین سلفی

شاید بتوان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۸ را به‌عنوان جایگزینی مناسب برای دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی اس ۷ دانست. در ماه‌های گذشته شاهد انتشار خبرهایی در مورد بهره‌گیری سامسونگ از لنز دوگانه در دوربین سلفی گلکسی اس ۸ بودیم. اکنون با انتشار اخبار جدید در مورد دوربین این پرچم‌دار می‌توان گفت که به‌احتمال زیاد سامسونگ از یک فلش LED و قابلیت فوکوس خودکار در دوربین سلفی این اسمارت‌فون بهره خواهد گرفت. وجود فلش LED می‌تواند تصاویر روشن‌تری از لحظات شاد کاربران را به ثبت رساند. همچنین فوکوس خودکار سبب شده تا تصاویر تهیه‌شده توسط دوربین سلفی، جلوه‌ای تازه به خود گیرند.

گلکسی اس ۸


۷- تجربه‌ای جدید از تلفن همراه با Desktop Experience

آسیاب سنگین شایعات نشان می‌دهد که سامسونگ علاوه بر به‌کارگیری قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید در پرچم‌داران خود، در حال بهره‌گیری از سیستم Desktop Experience برای ایجاد تجربه‌ای تازه از کار کردن با گوشی است. بنا بر گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان، کاربران با استفاده Desktop Experience قادر خواهند بود تا تلفن همراه هوشمند خود را به نمایشگرهای خارجی متصل کرده و از آن به‌عنوان یک کامپیوتر رومیزی استفاده کنند. از طرفی دیگر با استفاده از این سیستم می‌توان انواع لوازم جانبی مانند موس و کیبورد را به گوشی متصل کرد تا بدین ترتیب یک کامپیوتر هوشمند همواره در جیب کاربران باشد! تجربه جدید کاربران از سیستم Desktop Experience سبب خواهد شد تا گلکسی اس ۸ تنها یک گوشی هوشمند نباشد بلکه تجربه‌ای بی‌نظیر از کاربردهای فراوان تکنولوژی در زندگی روزمره باشد.

گلکسی اس ۸


۸- رم ۸ گیگابایتی، چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ و پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵

سامسونگ با ارائه سخت‌افزار خارق‌العاده گلکسی اس ۸ قصد دارد تا تمامی بحث‌ها و جنجال‌ها را در مورد پرچم‌دار آتی خود خاتمه دهد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سامسونگ قصد دارد تا گلکسی اس ۸ را در ۲ مدل با پردازنده‌های متفاوت عرضه کند. گلکسی اس ۸ با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ تنها وارد بازار آمریکا خواهد شد و مدل دوم با پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ در بازار جهانی عرضه می‌شود. پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ متشکل از ۸ هسته پردازشی قدرتمند است که ۴ هسته آن با معماری M2 و فرکانس ۲٫۵GHz و همچنین ۴ هسته دیگر با معماری Cortex A53 و فرکانس ۱٫۷GHz است. شاید انتخاب اگزینوس ۸۸۹۵ برای گلکسی اس ۸ در مدل‌های جهانی از سوی سامسونگ بهترین گزینه برای رقابت با چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ گلکسی اس ۸ در بازار آمریکا باشد. اگرچه هر دو این پردازنده‌ها دارای قدرت پردازشی خارق‌العاده‌ای هستند اما طبق سنت همیشگی، همواره یکی از این دو پردازنده کمی بهینه‌تر از دیگری عمل خواهد کرد!

علاوه بر پردازنده، بر اساس شایعات منتشر شده احتمالاً گلکسی اس ۸ به یک رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهد شد. کمپانی ASUS نخستین شرکتی بود که در نمایشگاه CES 2017 پرچم‌داری با رم ۸ گیگابایتی معرفی نمود. ZenFone 3 AR پرچم‌دار جدید کمپانی ASUS و نخستین تلفن همراه هوشمندی است که در این نمایشگاه با رم ۸ گیگابایتی عرضه شد. احساس می‌شود سامسونگ قصد دارد برای رقابت با ASUS، پرچم‌دار بعدی خود را به رم ۸ گیگابایتی مجهز کند.

گلکسی اس ۸


نمایشگاه CES هر سال با معرفی محصولات و پرچم‌داران جدید همراه است که هر یک به نوبه خود دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. به نظر شما عدم حضور سامسونگ در بخش تلفن‌های همراه هوشمند در این نمایشگاه می‌تواند با عرضه گلکسی اس ۸ جبران شود؟ گلکسی اس ۸ در نهایت به کدام یک از ویژگی‌های بالا مجهز خواهد شد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/TheNextGalaxy-Here-are-8-rumored-features-of-the-Samsung-Galaxy-S8-S8-edge-and-S8-Plus_id89676″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rwgni

خدا کنه همین طراحی باشه بدون نقص
چ شووووود

mega08

لمس ۳بعدی .ببیخودترین چیزی بود که تا الان دیدم. کاربرد خاصی نداره. خداکنه الکی اینجور سیستمارو اضافه نکنه
۸گیگابایت رم. چه خبره دیگه مگه جنگه. الان با ۲گیگابایت ب راحتی میشه کارای روزمرتو انجام بدی بدون لگ حتی بای هم بکنی.
۳گیگابایتم که ب راحتی مالتی تسکینگش جواب میده. ۴ گیگم که دیگه کاملا سیستمت آزاده .
۸ گیگگگگگگ چرا آخه . !!

ss

مگه میخوای پول اضافه بدی که ۸ گیگ رم بده ؟
هرچی رم بیشتر باشه بهتره تو سرعتو مولتی تسکینگ خیلی اثر میزاره مصرف کمتری هم داره
اگه ۸ گیگی نزاره بعضی ها میگن این که با اس۷ فرقی نداره ۸ گیگ بزاره میان میگن بازی با اعداد واقعت فازتون چیه ؟ بدتون میاد رم گوشیتون زیاد باشه؟

si47ash

از همه مهم‌تر قلم عزیز S Pen :))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید