حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آی‌اواس ۱۰ بر روی ۷۶ درصد از دستگاه‌های اپل فعال است

تنها نکته‌ای که دستگاه‌های ساخت شرکت اپل را یک سر و گردن از رقبای اندرویدی خود بالاتر نگه می‌دارد به روزرسانی‌های سیستم عامل است که همیشه برای این دستگاه‌ها ارایه می‌شود.

همین که گوشی آیفون جدیدی از راه می‌رسد، مدل‌های قدیمی آیفون، آیپد و آیپاد که در دنیا کار می‌کنند همگی پیامی دریافت می‌کنند با این مضمون که به روزرسانی سیستم عاملی جدیدی برای آنها منتشر شده است اما یک نکته ناراحت کننده دارد و آن است که زمانی که به روزرسانی دانلود شد دیگر راه برگشتی وجود ندارد و کاربر چاره‌ای به جز تسلیم شدن و نصب آن پیش پای خود نمی‌بیند. جدیدترین بیلد سیستم عامل آی‌اواس معمولا در بیشتر دستگاه‌ها نصب می‌شود و به این ترتیب هم کار توسعه دهندگان و هم کاربران به نحوی راحت‌تر می‌شود که البته نه همیشه بلکه بیشتر اوقات.

update-pie

آی‌اواس ۱۰ تقریبا چهار ماه است انتشار پیدا کرده و اکنون آمار و ارقام رسمی شرکت اپل می‌گوید که این سیستم عامل بر روی ۷۶ درصد دستگاه‌های واجد شرایط نصب شده است. در این میان، ۱۸ درصد ترجیح داده‌اند که همچنان با آی‌اواس ۹ سر کنند و تنها ۶ درصد هنوز که هنوز است با نسخه‌های قدیمی‌تر این نرم‌افزار کار می‌کنند.

این که به روزرسانی‌ها زود به زود و سریع انتشار پیدا می‌کنند معمولا خبر خوبی است و به این معنا است که کاربران می‌توانند به راحتی از تمامی قابلیت‌های ارایه شده توسط شرکت‌های سازنده و توسعه دهندگان نرم‌افزارها استفاده ببرند. با این حال، در مورد آی‌اواس ۱۰ باید گفت که دارندگان آیفون ۶ اس ممکن است اندکی از به روزرسانی خود احساس پشیمانی کنند چراکه سیستم عامل جدید تا حدود زیادی از شارژ باتری آنها می‌کاهد.

راست‌اش هنوز مشخص نیست که آیا مشکل از سخت‌افزار است یا از نرم‌افزار اما مشکل از زمان آغاز انتشار این به روزرسانی شروع شده و طبیعی است که بسیاری از کاربران و منتقدان به کار اپل بر سر دوراهی ادامه کار با محصولات این شرکت قرار بگیرند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Official-numbers-are-out-iOS-10-is-on-76-of-active-Apple-devices_id89700″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erfan520

تنها نکته‌ای که دستگاه‌های ساخت شرکت اپل را یک سر و گردن از رقبای اندرویدی خود بالاتر نگه می‌دارد به روزرسانی‌های سیستم عامل است که همیشه برای این دستگاه‌ها ارایه می‌شود.!!!!!!!!!!

یعنی این تنها نکته ی برتری محصولات اپل به بقیه شرکت هاست ؟!
پس کیفیت ساخت و طراحی عالی و ….. همه و همه هیچ ؟؟؟؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار