حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت پتنتی برای ساخت دوربین ترنسپرنتی تصویب کرد

دوربین ترنسپرنتی (شفاف) از جمله دوربین‌هایی است که ظاهرا کار ساخت آن اگر ناممکن نباشد اما بسیار دشوار است. با این همه، شرکت مایکروسافت پتنتی برای ساخت دوربین ترنسپرنتی تصویب و عزم خود را برای تولید چنین دوربینی جزم کرده است.

پتنت مزبور در حقیقت تنها برای دوربین ترنسپرنتی خانگی است. به این ترتیب که با این فن‌آوری از لنز و حسگرها محافظت می‌شود تا از برخورد نورهای اضافی و پراکنده به حسگر جلوگیری شود و تداخلی در تصویر ثبت شده پیش نیاید اما مایکروسافت در فکر مونتاژ بخش عمده‌ای از این دوربین است.

مساله این جا است که حسگرهای دوربین مورد بحث مایکروسافت فقط در ضبط اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش کاربرد دارد. یعنی مشابه همانی است که در فن‌آوری تشخیص چهره Windows Hello یا در دوربین‌های تک لنزی غیر بازتابی Kinect به کار رفته است.

transparent-camera-housing

پنتت ردموندی‌ها برای ساخت دوربینی خانگی است که در برابر نور مریی و نور مادون قرمز مات شفافیت از خود نشان می‌دهد و باعث می‌شود تا لنز دوربین در هنگام استفاده مانند هدست هولولنز و نسل ماقبل آن کمتر مورد مزاحمت نورهای ناخواسته قرار بگیرد.

همچنان که از نمودار این پتنت برمی‌آید، این دوربین بیشتر متکی بر استفاده از چشم است و حسگر آن مخصوص دوربین‌های تک لنزی غیر بازتابی محیطی است.

چنین ابداعی تنها یکی از چندین پتنت هولولنزهای اخیر است که منجر به ایجاد و ساخت هدستی شده که مایکروسافت برای به نتیجه رساندن آن گروه توسعه و تحقیقات تشکیل داد. امید این است که ثمره و محصول این کار منجر به رقم خوردن نسخه جدید از هدست‌های بصری یا دیداری در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://mspoweruser.com/microsoft-granted-patent-transparent-camera/”]mspoweruser[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار