حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امکان حذف اپلیکیشن‌های سیستمی در MIUI 9 فراهم می‌شود!

طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است، شیائومی قصد دارد امکان حذف اپلیکیشن‌های سیستمی را در MIUI 9 فراهم کند. در ادامه با ما همراه باشید. 

بیشتر گوشی‌های اندرویدی امروزی که با رابط‌های کاربری شخصی سازی شده توسط سازنده به بازار ارائه می‌شوند، معمولا اپلیکیشن‌های پیشفرضی را همراه خود دارند که ممکن است به آن‌ها احتیاجی نداشته باشید. این برنامه‌ها که در اصطلاح به آن‌ها bloatware گفته می‌شود، گاهی میتوان آن‌ها را حذف و یا مخفی کرد. اما اگر این اپلیکیشن‌ها برنامه‌های سیستمی مانند ماشین حساب، یادداشت یا تقویم باشند چطور؟ حذف کردن این اپلیکیشن‌ها البته اگر بتوانید این کار را بکنید ممکن است باعث بوجود آمدن مشکلاتی در رابط کاربری یا نحوه‌ی فعالیت سیستم عامل شود. امام اکنون شیائومی می‌خواهد در MIUI 9 این روند را تغییر دهد.

یکی از مدیران MIUI در کنفرانس Global Tech 2016 در شهر بیجینگ اذعان داشت که MIUI 9 به کاربران این امکان را خواهد داد که اپیکیشن‌های سیستمی را بدون بوجود آمدن مشکلی در عملکرد سیستم‌عامل حذف کنند. یکی از مزایای این ویژگی این است که شما می‌توانید فقط اپلیکیشن‌هایی را که می‌خواهید استفاده کنید، نگه دارید. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید از برنامه‌ی Google Keep به جای برنامه‌ی یادداشت پیشفرض رام استفاده کنید، میتوانید براحتی گوگل کیپ را جایگزین کرده و برنامه‌ی نوت پیشفرض را حذف کنید.

miui-product-director

اطلاعات دیگری که در این همایش بدست ما رسید این است که بزودی اپلیکیشن‌های بیشتری از MIUI برای کاربران سایر رابط‌های کاربری منتشر خواهد شد. هم اکنون برنامه ی ماشین حساب MIUI برای کاربران غیر MIUI منتشر شده است که با توجه به انتشار پچ رام MIUI 8 می‌توان حدس زد که بزودی اپلیکیشن‌های بیشتری از این رام محبوب برای دستگاه‌‌های اندرویدی دیگر منتشر شود.

MIUI یکی از پیشرفته‌ترین رابط‌های کاربری در بحث شخصی سازی است که دسترسی‌های چند جانبه و متعددی را برای کاربر فراهم آورده و آن‌ها را از نصب اپلیکیشن‌های متفرقه بر روی گوشی بی‌نیاز می‌کند. حذف اپلیکیشن‌های سیستمی نیز می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای افرادی باشد که در نظرشان این برنامه‌ها مانع فعالیت آزادنه کاربر و راحتی او می‌شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://goo.gl/o8GWJM”]Gizmochina[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali jj

اگه بشه که عععععالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مازیار کیانی
An uncharted realm, with a lost gift soul deep down