حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عجیب اما شدنی؛ نصب نوقا روی لومیا!

این روزها اگر دیدید که توسعه‌ دهندگان با گوشی‌های نوکیا و مایکروسافت چه کارهای عجیب و غریبی می‌کنند به هیچ وجه تعجب کنید چون این نوع کارها تمامی ندارد.

همین چند ماه پیش بود که چند جوان مبتکر و خلاق توانستند نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید را روی گوشی لومیا ۵۲۰ پیاده و اجرا کنند. امروز هم چند نفر دیگر از قرار اندروید ۷٫۰ نوقا را در این گوشی و لومیا ۵۲۵ بالا آورده‌اند.

سیستم عاملی که روی گوشی لومیا ۵۲۵ کار می‌کند عبارت از Resurrection Remix 5.8.0 ROM مبتنی بر Android 7.1 است که تازه‌ترین نسخه‌ای است که به طور مستقیم از گوگل گرفته شده است منتها پاره‌ای اصلاحات و تغییرات در آن انجام شده و قابلیت‌های اضافی پیدا کرده است.

سیستم ROM امکان نصب نوقا را با همه ویژگی‌هایی که کاربر از گوشی اندرویدی میان رده انتظار دارد فراهم می‌کند.

اجرای سیستم عامل اندروید نوقا بر روی گوشی لومیا ممکن است مانند زمانی که در پرچمدار سامسونگ اجرا می‌شود رضایت‌بخش نباشد اما اگر فکرش را بکنید، می‌بینید گوشی موبایلی که مربوط به چهار سال پیش است دارد با سیستم عامل امروزی که تازه مال خودش هم نیست کار می‌کند.

جالب‌تر این که موتور پردازشگر یا همان سی‌پی‌یو این گوشی لومیا قدیمی است اما با چنین ویژگی به روزی کار می‌کند!

به هر شکل، توسعه دهنده یا توسعه دهندگان این کار هیچ توضیحی درباره روش کارشان ارایه نداده‌اند ولی هیچ بعید نیست که در آینده رازشان فاش شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2016/12/15/lumia-520-525-can-now-run-unofficially-android-7-0-nougat/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عارف کمانی

سخت افزار این تلفن با نوکیا x یکیه و توسعه دهنده رام آندروید ۷.۱ برای ۵۲۰ از درایور های این تلفن استفاده کرده. قبلا هم امکان استفاده از اندروید روی تلفن لومیا ۵۲۰ میسر شده بود مخصوصا بعد از لو رفتن کد های مخفی بوت ویندوز

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار