حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کُری‌های باج‌افزار چُس فیلی!

باج‌افزارها معمولا کامپیوتر کاربر را قفل می‌کنند تا این که باج خود را بگیرند و به همین خاطر به بدافزار هم معروف هستند.

به تازگی سر و کله باج‌افزار جدیدی پیدا شده که به کاربر اجازه می‌دهد که به فایل‌های کامپیوتر خود دسترسی داشته باشد منتها به این شرط که چند نفر دیگر را آلوده و مبتلا کند. اگر هم کاربر گوشش به شرط و شروط و تهدیدها بدهکار نبود، وادارش می‌کند تا یک بیت‌کوین (نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه یا پول حکومتی) یعنی مبلغی نزدیک به ۷۸۰ دلار بپردازد.

این باج‌افزار که “زمان چُس فیل” (Popcorn Time) نام دارد فایل‌های کاربر را با سامانه رمزگذاری موسوم به AES-256 قفل می‌کند و به هیچ رقم کوتاه نمی‌آید مگر این که کاربر یا پول را پرداخت کند و یا این باج‌افزار را برای دو نفر دیگر بفرستد و آنها را نیز گرفتار کند. وقتی کاربران دیگر نیز اسیر دام این باج‌افزار شدند آن وقت است که کلید رمزنگاری رایگان را دریافت می‌کند.

۳۲۲۲۵-۷۳۸e09ed_510_400

به علاوه، باج‌افزار “زمان چُس فیل” ادعا می‌کند که اهل کشور سوریه است و پول باجیرا که از این راه می‌گیرد برای خرید مواد غذایی، دارو و تهیه سرپناه برای آوارگان سوری خرج می‌کند.

کاربران گرفتار به این باج‌افزار هفت روز مهلت دارند تا یا آن را گسترش دهند و یا مبلغ باج را قبل از این که فایل‌هایشان برای همیشه رمزگذاری شوند بپردازند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.nextpowerup.com/news/32225/ransomware-lets-you-unlock-your-files-by-infecting-others/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lili2015

چس فیل خخخخخخ

AmirHossein_Bozorgi

Popcorn-Time در اصل یک برنامه شبیه Netflex که رایگانه و از Torrent های YIFY استفاده میکنه، که نسخه اصلیش در سال ۲۰۱۴ توسط FBI متوقف شد و بعد اون سایت های زیادی چون که Open Source بود کپی کردن و مشابه ش رو درست کردن، الان هم تیم اصلیش دارن روی یک برنامه با Source Code مشابه به اسم “Butter Project” کار میکنن.
تنها سایت رسمی popcorn time در حال حاضر popcorntime.sh و نسخه انجمن popcorntimece.ch که امن هستند. بقیه سایتها مثل popcrontime.ws و popcorntime.to آلوده اند که به ترتیب باج افزار و trojan اند.

ببخشید اگر اطلاعات کاملا درست نبوند ولی چیزیه که خیلی وقته توی GitHub و Reddit راجبش بحث میشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار