حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

این بدافزار روسی از میکروفون و دوربین گوشی شما سوءاستفاده می‌‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپلیکیشن، اخبار

به تازگی یک بدافزار روسی، گوشی های هوشمند اندرویدی را تحت تاثیر قرار داده است. این اپلیکیشن خطرناک قادر است پیامک های شما را بخواند، تماس ها را گوش دهد و حتی صدای شما را از طریق میکروفون دستگاه ضبط کند! با ترنجی همراه باشید تا ببینیم این بدافزار جدید چه نام دارد و چگونه کاربران را گرفتار کرده است.

بدافزار روسی جدید تنها گوشی های اندرویدی را هدف قرار می‌دهد

جنگ اوکراین باعث افزایش حملات کامپیوتری در سراسر جهان شده است. بسیاری از هکرها، از جمله هکرهای روسی و چینی، از این موقعیت برای انتشار بدافزارها و سرقت اطلاعات کاربران سوء استفاده می‌کنند. در این زمینه، محققان امنیتی Lab52 computer، بدافزار جدیدی را کشف کرده اند که سیستم عامل اندروید را هدف قرار می‌دهد. این ویروس که در روسیه توسعه یافته است، از طریق فایل های APK به ظاهر بی ضرر در سطح اینترنت منتشر شده است.

این نرم افزار در کد برنامه ای به نام «Process Manager» پنهان شده است. این اپلیکیشن پس از نصب، شروع به جمع اوری و سرقت اطلاعات قربانیان می‌‌کند. این بدافزار روسی، مانند بسیاری از برنامه های رایج اندرویدی، پیش از شروع به کار درخواست دسترسی به برخی مجوز ها دارد‌. البته این مجوز ها بسیار غیرمعمول و زیاد هستند. برای مثال، بد افزار مذکور برای دسترسی به GPS، اطلاعات وای فای، تماس ها، پیامک ها و مخاطبین شما درخواست مجوز می‌‌کند. مهمتر از همه، این ویروس به خود این امکان را می دهد که میکروفون تلفن شما را فعال کند یا بدون اطلاع شما با استفاده از دوربین های سلفی و عقب عکس بگیرد. به طور خلاصه باید بگوییم که در صورت نصب این بدافزار، امنیت شما به شدت در معرض خطر خواهد بود!

بد افزار جدیدی در پلی استور کشف شد

وب‌سایت GizChina با بررسی آیپی سرور این برنامه، متوجه شده که تمام اطلاعات به مکانی در روسیه فرستاده می‌شوند. Process Manager برای جلوگیری از حذف توسط کاربر، آیکون خود را از لیست برنامه ها پاک می‌کند. در حالی که هنوز بر روی گوشی هوشمند اندرویدی شما نصب بوده و در حال سرقت اطلاعات است. بسیاری از بدافزار ها از این روش استفاده می‌کنند تا توسط کاربر فراموش شده و بتوانند برای مدت ها بی سر و صدا به سرقت اطلاعات قربانیان بپردازند.

آیا تا به حال با مورد مشابهی مواجه شده اید؟ با توجه به ناپدید شدن آیکون این نوع بدافزار ها، چگونه باید آنان را حذف کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چگونه باید آنان را حذف کرد!!؟؟؟

بهتره بجای آموزش حذف برنامه های روی گوشی از قسمت apps در تنظیمات گوشی که یه بچه ۵/۶ساله هم بلده، آموزش بدید این برنامه های مخرب رو چگونه حذف کرد!!
پ‌ن: برای حذف این برنامه ها که آیکونی در منوی گوشی ندارند بهترین روشش روت کردن گوشی و نصب برنامه root uninstaller pro هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی