حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوش مصنوعی مایکروسافت تصویر را در قالب کلمه برای کاربران نابینا توصیف می‌کند

هوش مصنوعی شاید در زمینه مصارف عمومی از قبیل استفاده به مثابه دستیار دیجیتالی زیاد پیشرفت چشمگیری به شمار نیاید اما برای کاربرانی که دچار نوعی ناتوانی  هستند دارای قابلیت‌هایی است که امروزه به خوبی جای خود را باز کرده‌اند.

برای مثال، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی گونه‌ای قابلیت در دست توسعه و تهیه است با نام alt-text که به وسیله آن نر‌م‌افزارهای آفیس مانند ورد و پاورپوینت به طور خودکار تصاویر را برای افراد نابینا در قالب کلمه بیان می‌کند.

در این شیوه، هنگام ارایه فایل‌ها برای کاربران نابینا، ابراز کامپیوتری به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا اطلاعات موجود در تصویر را که شامل کلمه نیز می‌شود به شکل صوتی ترجمه کند.

شرکت مایکروسافت در حال انجام این کار بزرگ با کمک شناخت بر اساس مشاهده کامپیوتر است که از شبکه‌های عصبی مجهز به فنون یادگیری برای درک و توصیف بهتر محتوای تصاویر کمک می‌گیرد.

گروه آفیس ۳۶۵ در مطلبی با این موضوع می‌نویسد:

«این طرح به شکل خودکار و در قالب alt-text انجام می‌شود تا زمانی که کاربر تصویری فوتوگرافیک کارگذاری می‌کند با اطمینان کامل شناسایی شود. با استفاده از یاگیری ماشین، این سرویس به گونه‌ای تکامل می‌یابد تا تعداد کاربران بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.»

فیسبوک نیز اعلام کرده است قابلیتی مشابه را در ماه آوریل گذشته به شکل توضیح عکس به کارگیری کرده است و هم‌اکنون قسمت عمده صنعت فن‌آوری در حال استفاده از فنون هوش مصنوعی برای بهبود دسترسی و بیان بهتر عکس و ویدئو به صورت داده‌های شنیداری هستند.

این قابلیت در قالب آفیس و پاورپوینت نصب شده در کامپیوتر سال آینده برای مشترکان آفیس ۳۶۵ عرضه می‌شود. مایکروسافت همچنین می‌گوید که قصد انتشار الگوهایی را دارد که مخصوص نرم‌افزارهای آفیس است و طوری ساختاردهی شده‌اند که به راحتی بتوان با صفحه کلید و برنامه صفحه‌خوان و نیز استفاده از فونت و رنگ نوشته مطالب را در حالت کم‌بینایی و کوررنگی مطالعه کرد.

مایکروسافت همچنین برای کسانی که تمایل دارند تا داکیومنت‌های خود را شخصی‌سازی کنند نوعی چک کننده برای نرم‌افزارهای آْفیس در کامپیوتر منتشر کرده است که فایل را مورد بازنگری قرار می‌دهد و هر مشکلی را که کاربر معلول برای رسیدن به اطلاعات پیش رو داشته باشد برطرف می‌کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.theverge.com/2016/12/2/13825590/microsoft-office-apps-ai-word-powerpoint-accessibility”]theverge[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shayan68

سلام خسته نباشید.ادامه لیگ چی شد دور دومش شروع نشده چند روزیه اصلا خبری نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار