حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرفیس ۵ (Surface 5) با تغییرات زیاد یک جهش مشخص در تبلت های مایکروسافت خواهد بود

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | حتما بخوانید، شایعات، مایکروسافت

سرفیس پرو ۴ یک تبلت بسیار قوی بود که به راحتی در کلاس سخت افزاری لپتاپ ها نیز می توانست قرار بگیرد. از گزینه های قابل انتخابی مثل چیپست Core i7 اینتل تا حافظه داخلی ۱ ترابایت در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم به شما ثابت می کند که سرفیس پرو ۴ به کل معنی تبلت را می توانست تغییر بدهد که البته این کار را هم کرد اما آنقدر کاربر جذب خود نکرد تا یک محصول انقلابی برای مایکروسافت به شمار برود. این روزها در حالی که بیش از یک سال از ارایه سرفیس پرو ۴ می گذرد، شایعاتی درباره سرفیس ۵ می شنویم که مرور آن ها بیراه نیست، با ترنجی همراه باشید.

اینکه سرفیس ۵ یا سرفیس پرو ۵ را نمی توانم به قطعیت بگوییم اما می توانیم حدس بزنیم که این شایعات درباره سرفیس پرو ۵ باشد، چرا که سرفیس ۴ تولید نشده است و تا سرفیس ۳ در خانواده تبلت های معمولی سرفیس معرفی شده اند. به توجه به مشخصات نیز می توان گفت درباره سرفیس پرو ۵ (Surface Pro 5) در حال صحبت هستیم.

اولین موردی که قابل توجه است افزایش انتخاب حافظه داخلی SSD به ۵۱۲ گیگابایت می باشد که موضوع قابل تاملی است. چیپستی که در آن به کار خواهد رفت می تواند از خانواده Kaby Lake چیپست های اینتل باشد که به دلیل مصرف بهینه انرژی سبب عمر باتری طولانی می شود. از نظر ارتباطی می توان حدس زد که پورت های به کار رفته در این تبلت از نوع Type C و تاندربولت ۳ است، بدین ترتیب تبلت مایکروسافت نیز به زندگی دانگلی‌ (!) یا همان Donglelife مک بوک پرو ۲۰۱۶ دچار خواهد شد اما حقیقتا چنین زندگی روی تبلت بیشتر از زندگی با یک لپتاپ قابل درک و پذیرش است. در درجه اول به نازک تر شدن تبلت کمک می کند و در درجه دوم با پورت های دیگر نیز ادغام می شود.

surfacepro4_homeatl_7_feature_pixelsensevictoria_v2-a

قلم سرفیس احتمالا از قابلیت شارژ بی سیم با یک داک ویژه بهره خواهد برد. به دلیل اینکه چیپست Kaby Lake از رزلوشن ۴K پشتیبانی می کند حدس زده می شود که شاید رزلوشن نمایشگر به این میزان ارتقا پیدا کند اما چون چنین حجم زیادی از پیکسل، فشار زیادی به سخت افزار وارد می آورد، احتمالا عدم استفاده از آن نیز وجود دارد. اما احتمال یک پیشرفت دیگر در بخش نمایشگر وجود دارد و آن حسگر اثرانگشت یک پارچه شده با نمایشگر است. تا کنون مایکروسافت روی خوشی به حسگر اثرانگشت نشان نداده است و اگر در سرفیس ۵ پرو شاهد آن باشیم، خبر خوبی است.

بهار ۲۰۱۷ زمانی است که احتمالا باید منتظر رونمایی از سرفیس پرو ۵ باشیم، جایی که با آپدیت Redstone 3 همزمان شود. این آپدیت سعی می کند ویندوز را روی همه دستگاه ها به یک شکل در بیاورد، یکی از این دستگاه ها هولو لنز است. البته به یاد داشته باشید که زمان تخمین زده شده برای ارایه Redstone 3 پاییز ۲۰۱۷ است، پس می توان کمی به این شایعات شک کرد.

نظر شما درباره شایعات سرفیس پرو ۵ چیست؟ انتظار شما چیست؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Microsoft-Surface-5-specs-rumors-point-to-increased-storage-and-Intel-Kaby-Lake-processors_id88597″]Phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)