حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی «صفحه کلید ارگونومیک سرفیس»

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، اخبار، سیستم عامل، مایکروسافت

شرکت مایکروسافت به همراه معرفی کامپیوتر جدید خود با نام «سرفیس استودیو» از تازه‌ترین ابزار خود که مرتبط با همین دستگاه است یعنی صفحه کلید ارگونومیک سرفیس (Surface Ergonomic Keyboard) نیز رونمایی کرد. این صفحه کلید با پلتفرم بی‌سیم بلوتوث کار می‌کند و سازگاری خیلی خوبی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ دارد.

صفحه کلید ارگونومیک سرفیس در اندازه‌های ۱۸٫۱۱ در ۹.۰۲ اینچ است و ۲٫۲۳ آی بی اس وزن دارد. همچنین باتری‌های نیم‌قلمی از نوع قلیایی دارد که تا یک سال جواب می‌دهد. جنس بدنه‌اش از آلکانترا (ترکیبی از ۶۸ درصد پلی‌استر و ۳۲ درصد پلی اورتان) است که در ایتالیا تولید می‌شود. این صفحه کلید از قوس و انحنایی برخوردار است تا دست کاربر به هنگام کار خسته و اذیت نشود.

surfaceergonomicpdp_1_heropdppanel_1_v1

دیگر جزییات صفحه کلید ارگونومیک سرفیس به قرار زیر است:

عمر کلید کواِرتی: ۱۰ میلیون بار استفاده برای هر کلید.

عمر کلید هات: ۵۰۰ هزار بار استفاده برای هر کلید.

ویژگی‌های رمزگذاری: ای یی اس ۱۲۸ بیت (رمزگذاری پیشرفته استاندارد).

سرعت تایپ: ۲۰۰ کاراکتر در دقیقه.

ویژگی‌های کلید هات: Settings (تنظیمات)، Backlight+ (افزایش نور پس زمینه)، Backlight- (کاهش نور پس زمینه)، Search (جستجو)، Task View (دکمه نمایش صفحات باز شده)، Action Center (مرکز اعلان)، Screen Lock (قفل صفحه)، Calculator (ماشین حساب).

ویژگی‌های کلید چند رسانه‌ای: Mute (قطع صدا)، Volume- (کاهش صدا)، Volume+ (افزایش صدا)، Pause/Play (پخش/قطع موقت)، Page- (کوچک کردن صفحه)، Page+ (بزرگ کردن صفحه).

عمر کلید چند رسانه‌ای: ۵۰۰ هزار بار برای هر کلید.

surfaceergonomicpdp_1_heropdppanel_5_v1

در خصوص برخی از دکمه‌ها نبود کلید‌های دارای نور پس زمینه ممکن است در کار اخلال ایجاد کند که البته با پرداخت ۱۲۹/۹۹ دلار این مشکل حل می‌شود!

صفحه کلید ارگونومیک سرفیس را می‌توان از فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store) خریداری کرد ولی لازم است که مشتری تا ۱۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰ آبان ۱۳۹۵) دندان روی جگر بگذارد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.winbeta.org/news/this-is-microsofts-new-surface-ergonomic-keyboard”]winbeta[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار