حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل انفجار گلکسی نوت ۷ می تواند متوجه طراحی متقارن آن نیز باشد

نوشته

7 سال قبل | 18 دیدگاه | حتما بخوانید، سامسونگ

مثل فیلم حلقه، گاهی اتفاقات عجیب و متحیر کننده ای رخ می دهد و تا مدت ها کسی پاسخ آن ار نمی تواند پیدا کند و در نهایت به پاسخ خنده دار و ساده ای می رسیم. البته که موارد منطقی و مهندسی مثل تولید یک موبایل هوشمند را نمی توان با داستان های تخیلی ماوراطبیعه مقایسه کنیم اما گاهی شباهت هایی دیده می شود. موضوع انفجار گلکسی نوت ۷ یک اتفاق تلخ برای سامسونگ است که تقریبا تبدیل به یک ترس برای کاربران موبایل نیز شده است، این موضوع آنقدر همه گیر شده که تا چند نسل بعد تمام دستگاه های تولید شده توسط سامسونگ همگی مضنون به انفجار خواهند بود. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به فراخوان اول گلکسی نوت ۷ و دلایلی که احتمالا سامسونگ به آن توجه نداشته و مسبب فراخوان بعدی شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

galaxynote7-feature-design-main-thick

سامسونگ در گلکسی نوت ۷ موارد زیادی را در طراحی برای اولین بار به خانواده گلکسی نوت اضافه کرد. از طراحی ضد آب با گواهینامه IP68 بگیرید تا نمایشگر دو لبه خمیده که میزان خمیدگی آن کاملا متقارن با قاب پشتی دستگاه بود و البته آلومینیوم مقاوم سری ۷۰۰۰٫ اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه دستگاه های خمیده سامسونگ داشته باشیم، همانطور که در تصویر بالا می بینید، حد کمال آن ها را در گلکسی نوت ۷ شاهد هستید، دستگاهی کاملا متقارن و زیبا که در دو طرف و هر طرف در دو لبه خمیده است.

samsung-sdi-vs-atl-batteries

در فراخوان اول اعلام شد که باتری گلکسی نوت ۷ ایراد دارد و این ایراد در دستگاه هاییست که با باتری های شرکت Samsung SDI ارایه شده اند. دلیل این ایراد در باتری های ساخت Samsung SDI اما چه بود؟ گویا باتری های ساخته شده توسط این شرکت به مقدار بسیار ناچیزی اما ز باتری های شرکت ATL چینی بزرگتر بوده اند و این سبب می شود صفحات جداکننده کاتد و آند بسیار نزدیک به لبه خمیده دستگاه قرار بگیرند. بدین صورت در اثر فشار باعث اتصال کوتاه باتری و انفجار آن میشده است. بدین صورت بود که سامسونگ با اطمینان خاطر از بابت باتری های ساخت ATL تنها متمرکز بر دستگاه هایی باتری Samsung SDI دارند اقدام به تعویض باتری ها با باتری های شرکت ATL نمود و دستگاه های گلکسی نوت ۷ را با برچسب “ایمن” به بازار فرستاد. اما چرا دستگاه های ایمن نیز دوباره منفجر می شوند؟

galaxynote7-feature-design-main

بر می گردیم به بحث طراحی! سامسونگ در گلکسی نوت ۷ برای ایجاد فضای کافی به منظور قرار گرفتن قلم زیر نمایشگر خمیده و البته قاب پشتی که به همان میزان خمیده است، مجبور به بیشتر کردن زاویه خمیدگی نمایشگر و قاب پشتی شده است. این را به خوبی در تصویر بالا می بینید. علاوه بر آن طراحی بسیار جمع و جور و کم حاشیه دستگاه در عین قابلیت ضد آب بودن آن سبب می شود که گلکسی نوت ۷ تحت فشار مشخصی بسته شود و این خود به باتری فشار بیشتر وارد نماید. حال این مورد را در کنار موضوعی که درباره باتری ها ذکر کردیم قرار دهید تا به پاسخ برسیم!

note7-iris

علاوه بر احتمال دیگر مثل کنترل ولتاژ اشتباه می توان طراحی را نیز یکی از مواردی دانست که سبب این لکه ننگین در کارنامه سامسونگ شده است. این موضوع تا آنجا برای سامسونگ گران تمام شده است که در حال حاضر خیلی از محافل گمانه زنی حذف برند Note از خانواده گلکسی سامسونگ را نیز محتمل می دانند، خانواده ای که تا دو نسل قبل دستگاهی برای رفع نواقص سری اس بود، حالا شاید دیگر نباشد، حداقل تحت نام این برند!

نظر شما درباره وقایع پیرامون گلکسی نوت ۷ چیست؟ از این وقایع چه درسی می توان گرفت؟

 

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAMSUNG

همه اینا تجربه شد برای اس۸ که قرار عالی بشه

Hamed.7

آره خودتو راضی کن که S8 رو بخری، پسر خوب اگه قرار بود تجربه بشه از S3 و S4 درست عبرت میگرفت ولی باز انفجارو تکرار کرد هم توی S6 هم S7 هم S6+ (خبرهاش توی فون آرنا هم هست) ولی توی نوت۷ این قابلیت به اوج تکاملش رسید و S8 انشاالله با همت تیم سامسونگ قبل از روشن شدن منفجر خواهد شد ???

AK_007

ایشالا
شما ک نمیخری
پس ناراحت نباش

REZA

اقا یچیزی بگم

اونایی که چند وقت پیش میگفتن چرا از سامسونگ ایقد پست میزاری؟الان که اینقد از انفجار نوت هفت پست میزاره سایت،چرا اعتراض نمیکنن؟بالاخره همش درمورد سامسونگ شده!!

در مورد پست,اینکه سامسونگ شکست بزرگی خورده،باید تو اس۸ جبران کنه،همه نگاها به سمت اس۸،

galaxy

هر چی بوده باطری نبوده باطریها هیچ مشکلی نداشتن دیدین که با تعویض بازم منفجر شدن
.
دلم واقعا برای نوت۷ سوخت حیففف شد
تنها گوشیه سامسونگ بود که کلی اپلیم بدای دندون تیز کرده بودن

عرفان

دیگه یعنی سامسونگ انقدر بیفکر هست که نتونسته یه طراحی درست در مون برای گوشیش بسازه که منفجر نشن
سامسونگ اگه برند موفقی بود سبزی فروشی رو ول نمی کرد بیاد سمت تکنولوژی

AK_007

بله
نوکیا هم ماهی فروشی رو ول کرد

AK_007

بله
نوکیا هم ماهی فروشی رو ول کرد
فق ط برند مورد نظر شما خوبه
بله

mehrdad_ma

ببین بقیه رو ببین :
نوکیا چوب بری بود
سونی رادیو ساز و کاست ساز
الجی یخچال ساز
اپل هم کامپیوتر تو زیرزمین میساخت
موتورولا رادیو و بیسیم
و HTC هم کامپیوتر قابل حمل
پس ببند حلقتو لطفا

HamedEt

آقا مهرداد
اگر میخوای جوابشو بدی لااقل با ادبانه جواب بده

mehrdad_ma

نوت ۷ واقعا زیبا شد و شاید به جرات بتوان گفت کاملترین گوشی با کاملترین امکانات .
شرکتهای دیگه هنوز تو ساخت پنل مشکل دارن حتی ۲٫۵D چه برسه به خمیدگی
اسکنر عنبیه حاشیه بالا و پایین کم
طراحی کاملا متقارن
استفاده از قلم زیر آب و ….
ولی خب مشکل دار شد کامل دلیلشو فهمیدن .
مشکل خود باتری اشتباه در طراحی برد گوشی و فشار برای چیدن قطعات .

با اینکه هیچوقت طرفدار گوشی سامسونگ نبودم اما همیشه پنلش و عمر باتریش و دوربینش عالی بوده .

من که طرفدار سامسونگ نیستم ولی طراحی نوت رو دوست داشتم . خیلی بهتری از آیفونه با اون ابر حاشیه ها و سر و صدای دادنش و دوربین بیرون زده و کپی کردن از اندرویدی ها

چهار ساله میگن s4 داغ میشه و ۴ سال مردم برن سامسونگ بخرن با تاکید کلمه آقا اینو دیگه مطمئنی منفجر نمیشه جان مادرت ؟ میخرن

Amoo

فعلا که سامسونگ کارش کپی کردن از اپله همین چند روز پیش بود که ١٢٠ میلیون دلار به اپل بدهکار شد

بهادر

من الان نوت ۴ دارم و اصلا از کیفیت قطعات بدنه و سخت افزار رازی نیستم.
تا حالا دوبار سنسور اینفرد سوزونده .
سامسونگ زیادی مغرور شده

AK_007

نوت ۴ دارم
بعد از ۲ سال هنوز راضیم
کیفستش عالیه
منتهی از اندروید ۶ و کیفیت لوازم جانبیش راضی نیستم
ولی خودش عالیه,!

نوید

منم ازش راضیم بجز قلمش که جاش شل شد و راحت در میاد و رنگ سر قلم رفت وگرنه همه حسرت داشتنشو میخورن طرف ارزو یه j5داره اینجا در مورد سامی چرت و پرت مینویسه من به عنوان یه سامسونگی دو آتیشه از این جریان تا حدودی خوشحالم چون یکم تو بعضی موارد کوتاهی میکرد که امیدوارم درس بگیره بهترین پردازنده بهترین صفحه نمایش بهترین دوربین بهترین رابط کاربری و… اینا همه ساخت خود شرکت باشه مردم کور نیستن که تو هر فامیلی ۲۰۰ تا گوشی هست که ۱۵۰ تاش سامسونگه خودم فکر میکردن سونی کیفیتش عالی باشه اما انفجار z3بچشم خودم دیدم یه برندی ۱۰۰ هزار گوشی میفروشه ۱۰ تاش میترکه خبری نیست یکی هم ۱۰ ملیون میفروشه ۴۰تاش میترکه متاسفاته وقتی رقیبت اپل امریکایی باشه و ریس جمهور امریکا پشتش باشه و قانون وتو کنه کوچکترین ایرادو بزرگ میکنن اما اگه مثل G4الجی ۲۰ درصد برد گوشیات بسوزه و حتی یه خبر از ش هیجا ندن… و یا گوشی مثل خمیر خم بشه و..

‎نام

سامسونگ بی کیفیت بوده و هست

s7 edge

خب تو نخر!
من که فعلا دارم با اس ۷ ادجم حال میکنم تا اس ۹ هم عوضش نمیکنم.

Smarter phone

Isheep جان
زور نزن
این برچسب مال خودته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)