حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارزش سامسونگ به‌دلیل اینکه سرمایه‌گذاران سهام خود را فروخته‌اند، ۱۴.۳ میلیارد دلار کاهش یافته‌است

نوشته

7 سال قبل | 18 دیدگاه | مطالب ترنجی

تنها دو هفته‌ی پیش بود که سامسونگ گلکسی نوت ۷ عرضه شد و سهام این شرکت به بالاترین میزان خود در سال‌های گذشته رسید. به‌نظر می‌رسید که سال ۲۰۱۶، سال سامسونگ است. سامسونگ با گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج، توانست در رقابت با گوشی‌های اندرویدی پیروز شود و به محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی موجود تبدیل شود. گلکسی نوت ۷ نیز به‌سرعت در بعضی از مناطق آمریکا به‌فروش رفت و پیدا کردن آن سخت شد اما در یک چشم به‌هم زدن، تعدادی گلکسی نوت ۷ منفجر شدند که باعث شده ارزش این شرکت کاهش یابد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

همان‌طور که می‌دانید، تاکنون تعدادی از گلکسی نوت ۷ منفجر شده‌است. متاسفانه وجود باتری معیوب، باعث شده تا این مشکلات برای جدیدترین فبلت سامسونگ اتفاق بیفتد. وجود این مشکلات، می‌تواند بر روی فروش آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل که جمعه‌ی آینده در ۲۶ شهریور عرضه خواهد شد، تاثیر بگذارد.

امروز سهام سامسونگ به پایین‌ترین مقدار خود در دو ماه گذشته رسیده و ۱۴.۳ میلیارد دلار از ارزش این شرکت کره‌ای کاهش یافته‌است. سهام عام سامسونگ الکترونیک در حال حاضر ۶.۳ درصد کاهش یافته و هر کدام با قیمتی معادل ۱,۳۲۱.۰۲ دلار معامله می‌شود؛ این پایین‌ترین مقدار از ۱۲ جولای برای هر سهام آن محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاران سامسونگ نیز به تحلیلگرانی که به‌دنبال فراخوانی، اصلاح دستگاه و عرضه‌ی دوباره نسخه‌ی جدید از گلکسی نوت ۷ هستند، توجه می‌کنند. علاوه بر این، کاهش فروش سامسونگ که باعث می‌شود تا اپل و تولیدکنندگان دیگر با فروش بیشتری مواجه شوند، با هزینه‌های مختلفی مانند پرداخت خسارت‌های وارد شده به مشتریان و غیره همراه خواهد بود. با این حال، بعضی چیزها مانند ضربه به شهرت سامسونگ، نمی‌تواند به‌سادگی با پول و هزینه سنجیده شود.

چیزی که می‌تواند در پول سنجیده شود، ضربه به درآمد سامسونگ است. تحلیلگری پیش‌بینی کرده است که بعد از هزینه‌های مربوط به فراخوان (گفته می‌شود حدود ۱.۵ میلیارد دلار خواهد بود)، این شرکت به‌دلیل انفجارهای گلکسی نوت ۷، ۴.۵ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست خواهد داد.

گِرِگ روه، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در HMC می‌گوید:

حتی اگر سامسونگ، دستگاه‌های گلکسی نوت ۷ خود را با باتری‌های جدید در بازار عرضه کند، این شرکت به‌خوبی فروشی که در ابتدا داشت، نخواهد فروخت. در بلند مدت، هزینه‌های بازاریابی زیادی برای تضمین کردن محصولات بعدی که می‌توانند بر این مشکل غلبه یابند، بر دوش سامسونگ گذاشته خواهد شد.

لی سئونگ وو، تحلیلگر IBK Securities می‌گوید:

بعضی‌ها در ابتدا گفتند گلکسی نوت ۷ می‌توانست بهترین گوشی‌هوشمند تاکنون باشد اما اکنون احتمالا این گوشی به‌‌عنوان بدترین گوشی تاکنون، غرق خواهد شد.
گفته می‌شود که سامسونگ قبل از اینکه ارسال و فروش این محصول را متوقف کند، ۲.۵ میلیون دستگاه از گلکسی نوت ۷ را فروخته است. نظر شما در این مورد چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsungs-valuation-drops-by-14.3-billion-as-investors-dump-its-shares_id85307″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nokia.king

الان بهترین موقع برای خرید سهام چون سامسونگ مطمعنم خودش باز بالا میکشه و این اتفاق فراموش میشه

EF7_NA

زیاد نمیشه رو این تحلیل ها حساب باز کرد بهترین کار اینه که زمان همه چیزو مشخص میکنه
سامسونگم اونقدر تبلیغات و بازاریابی قوی داره و بیکار ننشسته
مثل بعضی شرکتها که کلا این واحدشون تعطیله :yahoo:

پ ن : اس۸ رو هم فراموش نکنیم…

I love samsung

#من_عاشق_سامسونگ_هستم

hamedj2

من یکی که مثلا اگه قبلا می خواستم نوت ٧ بگیرم الان دیگه حتی با اینکه سامسونگ بگه مشکل رفع شده اعتماد نمی کنم برای خرید، همین الان گوشی دومم A5 2016 هست وقتی میخوام به شارژ باشه روی میز دور از وسیله ها می زارمش ! می دونم نیازی نیست اما ذهنیت یکی مثل من نسبت به کیفیت محصولات سامسونگ خراب شده و خیلی های دیگه هم همینطور. بدست آوردن اعتماد سخته، از اون سخت تر بدست آوردن اعتماد از دست رفتست ! خیلی سخته و ناراحت کننده برای طرف دارهای سامسونگ.

JAGUAR

نه سخت بوده و نه ناراحت کننده برای طرفداراش! بیشتر برای خوده سامسونگ سخت و ناراحت کننده بود که خدا رو شکر خیلی خوب مشتری مداری خودشو اثبات کرد.
این مشکل قرار نیس تا ابد پابرجا باشه و الان مشکل شناسایی شده و سامسونگ اونو رفع کرده و به زودی گوشی های سالم هم عرضه میشن.
شرکتی که سالی ۳۲۰ میلیون گوشی در سراسر جهان میفروشه این اعتبارو به سادگی و یک شبه به دست نیاورده و اینهمه گوشی سامسونگ تو جهان هست.
این مشکل رفع شده و گوشیای سالم به زودی عرضه میشن.
خوده من ایشالا عید با یک ساله شدن نوت ۵ام یکیشو خواهم خرید.

mohammad javad gholami

داداش من با اینکه گوشیم سامسونگ نی با اولین خبری که خوندم درباره ی ترکیدن نوت ۷ گوشیمو ۲ متر از خودم دور کردم :scratch:

sinamirzaii

این نوت۷ دیگه اون نوت۷ مورد انتظار نمیشه سامسونگ باید برای اس۸ سنگ تمام بذاره و اگر اون هم خراب کنه احتمال ورشکستگی اش هست چون واقعا ذهنیت های مردم بهش عوض شده باید برای اس۸ کولاک کنه

shabzendedar

عزیز من بر شکست بشه!!!!!! فروش گوشیاش پایینم بیاد محاله. تولید قطعات رو دست کم گرفتین این همه پتنت این همه دانش یک شبه و یک ساله چنین کمپانی مثل سامسونگ یا اپل و سونی بر شکست نمیشه چرا انقدر سطحی به این موارد نگاه میکنید

ali gheysari

دوست عزیز سامسونگ ورشکسن شه؟جز محالاته حتی بخش گوشیش تخته!!!! هم بشه که مطمینم در صدر و اولین باقی میمونه سامسونگ یه شرکت فوق العاده بزرگه ی سرچ کن ببین سامسونگ چه کارا که نمیکنه

Amir69

حقشه والا تا باشه گوشی هاش رو با دقت بیشتر وارد بازار کنه و برای گوشی اینده هم سنگ تموم بزاره تا بتونه جبران کنه

ARMTIN

سامسونگ خیلی بد آورد باید کیفیت محصولاتش بالاتر ببره :rose:

jaredy

انشاءالله که جبران میشه.

Mehdi Sadeghi

من هنوزم امیدوارم ارزونترش کنه خصوصا الان که فکر کنم آیفون پلاس هم ارزونتر از نوت ۷ اعلام شده!

کلا برای گوشی بالای دو میلیون پول دادن زیادیه . هر چقدرم امکانات داشته باشه استفاده و کاربردش برای ما محدوده و ارزشش بیش از اون نیست بنظر من…
……………..
پ ن: یه پیشنهاد داشتم برای دوستان ترنجی:
ما همیشه شاهد مقایسه گوشیهای مختلف با همدیگه هستیم . من خیلی دوست داشتم برای یکبارم که شده یه گوشی رو با خودش مقایسه کنید!! ( دو گوشی آکبند از یک مدل )
خیلی کنجکاوم بدونم وقتی توی مقایسه سرعت (یا دوربین و باتری) دو پرچمدار مختلف در حد یکی دوثانیه با هم اختلاف دارن وقتی دو گوشی عین هم رو مقایسه کنیم آیا این خطای دست ما یا عدم پردازش یکنواخت سخت افزار و سیستم عامل نمیتونه بازم همونقدر خطا رو ایجاد کنه؟؟!!

و مقایسه بعدی مقایسه یه گوشی مثل اس ۷ با یه اس ۷ دیگه در شرایطی که یکیشون نو باشه و دیگری چند ماهی از استفاده ش گذشته … مقایسه جامع.. از باتری ، دوربین، کیفیت صفحه نمایش و بدنه تا سرعت پردازش … (این برای منِ نوعی مفیدتره برای شناخت گوشی مورد نظر تا اینکه بدونم حالا یخرده از آیفون سریعتره یا بدتر عکس میگیره)
اگه این مقایسه های جامع برای چند تا از پرطرفدارترین گوشی ها انجام بشه خیلی خوبه
برای نزدیک شدن به نتایج منطقی و واقعی تر میشه دو سه تا گوشی چند ماه کار کرده رو داشته باشیم تا با یه گوشی دسته دوم قضاوت نکرده باشیم…
مرسی

mostafa panahi

منم شدیدا موافقم

vtv004

امید وارم زودتر سری های safe بیاد من که میخرم
حالا ک سهامش اومده پایین اگه نوت ارزونترم بشه ک عالیه چ شود اخ جون

instagram@MerlenRose

بازار رو نمیشه پیش بینی کرد مطمئن باش این مسئله حل و فراموش میشه سامی دوباره خودشو بالا میکشه سامی همیشه بهترینه و بیهترین خواهد ماند B-)
اینم بزار بگم اپل هم بهترینه چون میخوام درحق دوتا گوشیم ظلم نشه چون هم s7 edge دارم هم iphone 6s

dnyalam

ما که فهمیدیم هم ایفون بازی هم سامسونگ بازی هم اینستاگرام داری :yahoo:

vtv004

بنظرتون قیمتش تا پایان مهر چقدره ؟ :scratch:
آیا تا اون موقع ورژن های جدیدش میاد ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی