حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی رابط کاربری MIUI 8 شیائومی ؛ خوشگل پسر!

نوشته

7 سال قبل | 26 دیدگاه | مطالب ترنجی

باز هم با یک نقد و بررسی جامع در خدمت شما هستیم. این‌بار قرار نیست که دستگاه خاصی را بررسی کنیم و بررسی ما در رابطه با یک رابط کاربری خواهد بود. شیائومی یکی از شرکت‌های پیش‌رو در صنعت تلفن‌های هوشمند است که به تازگی در کشور ما نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. بر آن شدیم که در ترنجی نگاهی موشکافانه و دقیق به سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی بیاندازیم. سیستم عاملی که یکی از روان‌ترین ٬ بی‌باگ‌ترین٬ زیباترین و جذاب‌ترین لانچر‌های اندرویدی است. این رابط کاربری به قدری جذاب است که تنها می‌توانستیم یک اسم را بر روی آن بگذاریم: خوشگل پسر!

با ترنجی همراه باشید…

این نوشته دیدگاه فردی است که شاید بیشتر عمر خود را در ویندوفون و ویندوزموبایل گذرانده است. سیستم‌عاملی که زمین تا آسمان با اندروید فرق دارد اما از نگاهی دیگر می‌تواند در تجربه‌ی مشترک، انتقادات جالبی را رقم بزند.

شاید وقتی که اسم یک رابط کاربری ساخت چین را می‌شنوید لرزه بر تنتان بیوفتد و خیلی ریز و آروم از کنار آن بگذرید. و شاید هم بگویید: “دوباره این چینی‌های بنجل ساز. نگاه کن چقدر این صفحه نمایشش چیپ و مزخرف است.”

به شما حق می‌دهم؛ احتمالا شما از گوشی‌های قدیمی هوآوی استفاده می‌کنید و رابط‌های کاربری جذابی مثل EMUI 4.1 ٬ سیانوژن ۱۳ ٬ اکسیژن او اس ۳ و MIUI 7 یا ۸ را از نزدیک لمس نکرده‌اید. در واقع آن‌ روزهای زشت گذشت. در گذشته تاچ‌ویز چشم نواز بود و iOS خودنمایی می‌کرد ولی حالا چطور؟

سرگذشت MIUI نقل همین یکی دو روز نیست. این رابط کاربری / سیستم‌عامل / رام چندین سال است که در حال توسعه است. علاوه بر گوشی‌های شیائومی، قابل نصب بر روی بسیاری از تلفن‌های دیگر است و ماجرای آن بسیار شیرین است. MIUI را زیبا می‌نامیم و احتمالا در ادامه مطلب این زیبایی را  بهتر لمس خواهید کرد.

۱- آپدیت آمد. خوش آمد!

چند روز گذشته اعلانیه‌ی مربوط به بروزرسانی را دریافت کردیم و دریافتیم که بالاخره بروزرسانی MIUI 8 برای ما نیز در دسترس است. بعد از آن‌که حجم اینترنت را چک کردیم و اطمینان پیدا کردیم که وسط آپدیت اینترنت تو را اذیت نخواهد کرد شروع به دریافت آپدیت می‌کنیم. حجم تقریبی آپدیت در حدود ۱ گیگابایت بود و نصب آن ۱۰ دقیقه طول کشید.

photo_2016-08-27_21-36-46

البته قبل از آن که دکمه‌ی Install را بزنیم، اسکرین شاتی از تغییرات MIUI 8 تهیه کرده‌ایم که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

photo_2016-08-27_21-36-51

شیائومی ردمی نوت ۳ پرو ما روشن شد. در نگاه اول انتظار داشتیم که با موبایلی به روانی قبل مواجهه نشویم اما این نسخه بسیار سریع‌تر از MIUI 7 بود. سنسور اثر انگشت تا ۲۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کرد٬ سرعت آنلاک شدن گوشی به طرز محسوسی افزایش یافته بود و جابجایی در بین منوها بدون هیچ مکثی صورت می‌گرفت. درود بر شیائومی؛ به این می‌گویند یک آپدیت درست و حسابی.

۲- شنا به سوی بطن سیستم‌عامل

به تنظیمات می‌رویم و دنبال About Phone می‌گردیم. کجایی پسر! اوه خدای من! چرا اندروید ۵٫۱٫۱ ؟! انتظار انتشار اندروید ۶ برای ردمی نوت ۳ پرو طولانی‌تر از هر تلفن دیگری شده است اما بگذارید در ابتدا برای شما توضیحاتی بدهیم.

در MIUI عملا نسخه‌ی اندروید معنایی ندارد. در واقع هر ویژگی که در تلفن‌های مبتنی بر اندروید ۶ و با MIUI 8 وجود دارد در اسمارت‌فون‌های با اندروید ۵٫۱٫۱ و MIUI 8 نیز وجود دارد. شیائومی شخصی سازی‌های زیادی بر روی سیستم‌عامل اندروید انجام داده است و یک نسخه‌ی کاملا مخصوص از اندروید ساخته است؛ البته نباید فراموش کنیم که MIUI 8 در اوج بی‌وفایی٬ به اندروید نیز پایبند است.

اگر تلفن شما در MIUI 7 با اندروید ۵٫۱٫۱ هم‌سفر شده بود در MIUI 8 نیز در همان اندروید ۶ سیر خواهید کرد؛ اما اگر تلفن شما با اندروید ۶ به بازار عرضه شده است٬ شاهد MIUI مبتنی بر اندروید مارشمالو خواهید بود. برای مثال Mi 5 با اندروید ۶٫۰٫۱ پا به بازار گذاشته است و در MIUI 8 نیز اندروید ۶ همراه شده است.

خلاصه کلام این است: به شماره‌ی سیستم‌عامل نگاه نکنید، از MIUI 8 لذت ببرید.

شیائومی چندین رام مختلف MIUI مبتنی بر اندروید توسعه می‌دهد که فرق اساسی آن‌ها در مناطق جغرافیایی است. دو رام اصلی عبارت است از رام جهانی و رام چین. رام چین دارای برنامه‌هایی با زبان شیرین چینی است و در اکثر مواقع این زبان چینی دست از سر شما برنخواهد داشت. در منوی جستجو٬ در فروشگاه شیائومی٬ در مرورگر اختصاصی شیائومی و هر جایی که فکرش را بکنید. اگر زبان تلفن‌تان را بر روی انگلیسی قرار دهید در واقع میکسی از زبان انگلیسی و چینی مشاهده خواهید کرد.

photo_2016-08-27_21-37-53

قضیه‌ی رام جهانی متفاوت است. در رام جهانی شما اثری از زبان چینی نخواهید دید و همه چیز همانند دیگر دستگاه‌های اندرویدی است. تجربه به ما اثبات کرده است که رام چین گزینه‌ی بهتری است. زیرا در این رام شما بروزرسانی‌ها را غالبا زودتر دریافت خواهید کرد و مصرف باتری بهینه‌تری را تجربه می‌کنید.

در MIUI 7.5 اندکی از غلظت زبان چینی در رام چین کاسته شده بود ولی در MIUI 8 همه چیز به حالت قبل بازگشته است. به هر حال ما با این موضوع مشکل زیادی نداریم زیرا در قسمت‌هایی که به آن‌ها نیاز داریم، اکثرا به زبان بین‌اللملی (انگلیسی) دیده می‌شود. پس در واقع همه چیز بستگی به شما دارد.

photo_2016-08-27_21-36-58

به صفحه‌ی اصلی باز می‌گردیم. آیکون‌ها جز در موارد اندکی تغییری نکرده‌اند. آیکون‌های اصلی MIUI ممکن است باب میل همگان نباشد ولی در تجربه‌ی شخصی آن‌ها را بسیار دوست داشتیم. عدم وجود اپ دراور را می‌توان پاشنه آشیل MIUI نامید اما اگر بعد از مدتی با MIUI عجین شوید احتمالا قید لانچرهای جانبی را برای تجربه‌ی اپ دراور خواهید زد. وجود نداشتن این چند نقطه‌ای دوست داشتنی برای ما آزار دهنده نبود. شاید به دلیل این‌که عادت داریم همه چیز دم دستمان باشد.

۳- کمی عمیق‌تر!

کلید سمت راست را اگر فشار دهید به قسمت تسک منیجر یا مدیریت برنامه‌های در حال اجرا خواهید رفت. در این قسمت شاهد یک ارتقای جالب هستیم. گزینه‌ای به این بخش اضافه شده است که امکان تعویض از آیکون کوچک به تمام صفحه را می‌دهد. با فعال کردن وضعیت تمام صفحه، می‌توانید نمای کلی نرم‌افزار را ببینید؛ اما در بخش آیکون کوچک، این امکان وجود ندارد.

اکشن سنتر را به پایین می‌کشیم. در اولین نگاه تغییرات عمده‌ای که مشاهده می‌کنیم، از بین رفتن حالت تمام صفحه است. در واقع اکشن سنتر بسیار شبیه به تاچ ویز شده است و اصلا این مورد را نمی‌پسندیم. اکشن سنتر قبلی شبیه به نکسوس‌های گوگل و اکسپریاهای سونی بود و با زبان خاص طراحی شیائومی، جلوه‌ای خاص به خود گرفته بود اما در این اکشن سنتر جدید همه چیز آزار دهنده شده است.

photo_2016-08-27_21-38-06

همچنین حالت ردینگ مود که به شما امکان می‌دهد در هنگام مطالعه در نور کم شب، چشمان خود را از خستگی نجات دهید، دچار تغییراتی شده است. ویژگی‌های جدید به این بخش اضافه شده است و شب زنده‌دارانی همانند ما را خوشحال کرده است.

تنظیمات MIUI 8 از نظر گرافیکی بهبود یافته است و دلنشین‌تر شده است. برخی از قسمت‌های نیز دچار تغییر و تحول شده‌اند. در بخش تنظیمات ویژگی جدیدی با نام Second Space را یافتیم که به ما این امکان را می‌دهد که یک تلفن دیگر نیز داشته باشیم. منظورمان چیست؟ با فعال کردن این قسمت امکان ساخت یک محیط ایزوله و مجزا از رابط کاربری اصلی وجود دارد. برای مثال شما در محیط جدید هیچ اکانت تنظیم شده‌ای ندارید٬ برنامه‌های نصب شده‌ی قبلی حضور ندارند و همه چیز همانند وقتی است که یک تلفن جدید خریده‌اید. این ویژگی برای اشخاصی که می‌خواهد دو کلش آو کلنز را همزمان بازی کنند٬ دو نسخه‌ی تلگرام را داشته باشند و اپلیکیشن‌هایی به دور از نسخه‌ی اصلی سیستم عامل را امتحان کنید.

photo_2016-08-27_21-36-21

ویژگی Dual Apps نیز چشم ما را گرفته است. در این ویژگی می‌توانید با انتخاب نرم‌افزاری، یک نسخه‌ی دیگر از آن بر روی تلفن‌تان داشته باشید. نسخه‌ای کاملا جدا از اپلیکیشن اصلی.

photo_2016-08-27_21-38-03

امکاناتی همانند کار با یک دست و کوچک شدن صفحه نمایش٬ حالت خاص صرفه جویی انرژی و تعویض تم نیز در MIUI وجود دارند که در نسخه‌ی ۸ این سیستم‌عامل کامل‌تر شده‌اند.

photo_2016-08-27_21-36-41 photo_2016-08-27_21-36-31

رابط کاربری دوربین MIUI 8 نیز تغییر کرده است. آیکون‌ها عوض شده اند و دسترسی به آپشن‌های مختلف آسان‌تر شده است. کیفیت تصاویر در MIUI 8 اندکی نسبت به قبل بهبود یافته است و ویژگی اسلوموشن نیز کاربردی‌تر از قبل شده است. این نرم‌افزار شباهت‌های عجیب و غریبی با نرم‌افزار دوربین iOS دارد!

photo_2016-08-27_21-36-13

دفترچه تلفن در MIUI 8 تقریبا تغییری نکرده است؛ تنها در بخش اضافه کردن کاربر جدید، امکانات جدیدی افزوده شده است. بخش Phone نیز بروز شده است و شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است. طراحی تخت و گوگل‌مانند در این بخش به وضوح دیده می‌شود. اپلیکیشن پیام رسان نیز هیچ تغییری نکرده است.

۴- ویژگی‌های کوچکی که چشم ما را گرفت

Voice Recorder جدید شیائومی خیلی زیبا شده است. امکانات آن ارتقا یافته است و همانند یک ضبط صوت حرفه‌ای عمل می‌کند. فایل منیجر اختصاصی MIUI در نسخه‌ی ۷ را اصلا دوست نداشتیم. بسیار بسیار زشت و بی‌کاربرد و مسخره بود. تنها چند ویژگی عمده در آن موجود بود و در مقابل فایل منیجرهای شخص ثالث (همانند ES Explorer) پادشاه بودند. بالاخره انتقادات کاربران جواب داد و شیائومی فایل منیجر خود را بازطراحی کرد. فایل منیجر جدید دارای ظاهرا جدیدی است ولی هنوز هم کمبودهای بسیاری دارد.

photo_2016-08-27_21-37-37

مرورگر اینترنت اختصاصی MIUI سریع و روان است. متاسفانه ممکن است در برخی از سایت‌های ایرانی با استانداردهای قدیمی دنیای وب، به مشکل بر بخورید ولی هنوز هم می‌توان به آن اتکا کرد. وجود زبان چینی در سرتاسر این مرورگر اعصاب خورد کن است.

photo_2016-08-27_21-37-59

اپلیکیشن Notes نیز برای MIUI 8 خود را نو نوار کرده است. این نرم‌افزار نیز دگرگون شده است و در احتمالا هنگام استفاده از آن لذت خواهید برد. گالری MIUI 8 هم تغییر کرده است ولی شیرازه‌ی اصلی این نرم‌افزار همانند قبل است.

photo_2016-08-27_21-37-49

به صورت کلی MIUI 8 بسیار خوب ظاهر شده است. در این رابط کاربری هیچ گونه لگ آزار دهنده‌ای مشاهده نشد و در هنگام استفاده از آن به هیچ وجه مکثی دیده نمی‌شد. ترکیب اسنپدراگون ۶۵۰ و MIUI 8 یکی از سریع‌ترین مکمل‌های موجود در بازار است که ما تاکنون در ترنجی تست کرده‌ایم. برای مثال سرعت آن با S7 Edge با سخت‌افزار غول آسایش برابری می‌کند و اکسپریا زد ۳ را در آزمایش سرعت پشت سر می‌گذارد. شیائومی هر دو هفته یک‌بار یک بروزرسانی جدید برای تلفن‌های خود منتشر می‌کند. شیائومی -با اسثتناد به آمار و ارقام موجود- بهترین پشیبانی از محصولات خود را، در میان تمامی شرکت‌های اندرویدی، به عمل آورده است و تلفن ساخت سال ۲۰۱۲ این شرکت هم‌اکنون MIUI 8 را دریافت کرده است.

ترنجی از ده امتیاز ممکن برای یک رابط کاربری، نمره‌ی ۹٫۸ را به این سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید می‌دهد. آن ۰٫۲ هم به خاطر زبان چینی در برخی از اپلیکیشن‌ها در رام چین با زبان انگلیسی کم شده است وگرنه این سیستم عامل حتی لایق گرفتن نمره‌ی ۱۰ نیز است. هم چیز در این سیستم عامل سر جای خود است و هیچ وقت احساس نمی‌کنید که ای‌کاش چیز بهتری وجود داشت. وقتی طول عمر باتری شما سه روزه است، انگار تمام دنیا را به شما داده‌اند.

همانند دیگر بررسی‌های ترنجی فرداصبح ساعت ۱۰، پست پرسش و پاسخ و نقد و بررسی MIUI 8 در سایت منتشر خواهد شد. ما در این پست جوابگوی سوالات شما در خصوص MIUI 8 و اسمارت‌فون‌های شیائومی خواهیم بود.

نقد و بررسی جنجالی فردا شب ترنجی از ویندوز ۱۰ موبایل را به هیچ وجه از دست ندهید.

نگارش: عارف کمانی

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HEDAYAT

مچکر از زحمات و نقد عالی شما،آقای کمانی عزیز
اما خب،برای شما که یه جورایی به دنیای سیاه و سفید وین فون عادت دارید،مسلما این رابط خیلی جذابتر میتونه باشه:)
البته درکل رابط کاربری چینی ها عموما زیادی آبرنگی و رنگارنگ هم هست!
و درآخر هم باز به این پیشرفت سرسام آور چینی ها میتونیم پی ببریم،احتمالا تا چند سال دیگه این صنعت هم بدست میگیرن!

ЖǷΣRÏA

ب نظر من زیاد جالب نبود این رابط کاربری ….نمیدونم چرا انقد شبیه ای او اسه 🙂

Ali.R

طبیعیه شبیه اون باشه، از اول هم بهش میگفتن اپل چین

HG

من هم وقتی با محصولات شیائومی کار نکرده بودم همین فکر دو داشتم ولی وقتی باهاش کار کردم کاملا من رو تحت تاثیر قرار داد.با اینکه طرفدار سامسونگم ولی نوت ۳ پرو از سری A سامسونگ و اکثر میان رده ای بازار بهتره

Ali.R

رابط کاربریش خیلی شلوغ و رنگارنگه .. استاتوس بار هم میتونست شلوغ تر باشه مثلا درصد نور صفحه رو هم کنار علامت سایلنت بنویسه.??اصلا چه دلیلی داره اون گوشه خالی باشه،نه؟
این بررسی که تموم شد ،بررسی های بعدی میزان خالی بودن رم رو هم اسکرین شات بگیرید.بنچمارک و این چیزا هم بگیرید.فداتون

راستی عارف جان ،گوشی های شیاومی از لحاظ کاستوم رام وضعیتش چطوره؟

Ramin 8890 gamer

خوشگل پسر ?
در کل تغییرات زیادی نیست به اون صورت
هم اندازه ی آپدیت بقیه شرکتاس…
یکم رنگی رنگی شده و البته همچنین آی او اسی
در ضمن یکم نویسنده قلمش تند رفته تو این مقاله 🙂
حالا اینا به کنار…
خوشگل پسر ؟! ?

Mostoul

ترنجی جان ممنون از نقد
از قسمت ستینگ از قسمت نوتیفیکشین آپشن notifications and layout حالت combine رو عوض کنید بزارید separate تا منوی نوار اعلان به حالت قبل مثل Miui 7 بشه
Miui فوق العادس

جـوکـر

ممنون بابت بررسی

رو چه گوشی تست شده؟ ردمی نوت ۳ پرو؟

riofarina

ممنون عارف عزیز.
عالی بود
گرچه این کاربرای ترنجی همچنان بدون اینکه این گوشی و تست کنن یا حتی از تعریف و تمجید های سایتا در بررسی های تخصصی استفاده کنن صرفا بخاطر چینی بودن میتوپن بهش.
یعنی کینه ای کاربرای ترنجی به گوشیهای چینی دارن تبدیل به معیار شده، یچیزی تو مایه های کینه شتری، مثلا باید گفت : فلانی کینه کاربرای ترنجی به گوشیهای چینی داره 🙂 با جای گفتن:فلانی کینه شتری داره!

jaredy

نمیدونم چجوری به این میگید خوشگل پسر! اصلا زیبایی نداره خیلی شلوغ و رنگا رنگ و بچگانه اس! شیک و سنگین نیست خواسته از ios کپی کنه ولی خراب کرده بدم خراب کرده

MoHSeN

سلام عارف جان.
رام چین بهتره به نظرت یا گلوبال؟
رام چین گوگل پلی و رو داره و مشکلی باهاش نداره مخصوصا توی سینک شدن با گوشی و اکانت جیمیل.
از نظر باگ و نرم افزار های کاربردی هم بگو.

Mostoul

سلام ، از آقا عارف معذرت میخوام و از شما ولی من جواب شما رو میدم چون کار کردم با هردو
تفاوت نسخه ی چین و گلوبال تنها در سرویسهایی هست که ارائه میدن
از اونجایی که در چین استفاده از امکانات گوگل غیر مجازه شما در رام چین پلی استور یا گوگل پلی گیمز یا کلا هرچیز مربوط به گوگل رو نمیبینی و شما استور miui رو داری و غیره کلا برنامه های مخصوص چین
ولی در رام گلوبال قضیه متفاوته و کاملا مثل گوشیهای دیگس و فرق در رابط کاربریه مثل تاچویز یا سنس
اما اینکه کدوم بهتره ؟؟؟
همونطور که تو متن هم اشاره شد رام چین
ولی چرا ؟؟؟ رام چین آپدیت های بیشتری میگیره ، استیبلتره
و اینکه ساپورت بهتری هم میشه
حتما سواله چرا وقتی پلی استور نداره استفاده کنم ؟؟؟
اینجا یه راه حل داره
برنامه google installer مخصوص رام miui هست که میتونه پلی استور یا امکانات گوگل مثل گوگل سرویس یا کلا چیزهای مربوط رو نصب کنه پس مشکلی نیست
مثل کاری که خودم رو mi4s انجام دادم و همچنین نکسوس ۵
پس تفاوتی نیست جز امکانات گوگل البته زبان فارسی مثلا پشتیبانی نمیشه یعنی منو فارسی نمیشه ولی میتونی فارسی تایپ کنی پس اگه با انگلیسی مشکل نداری پس مشکلی نیست
تفاوت در همیناس

Mohamad

دوستان من دوهفته پیش رفتم برادامادم گوشی بخرم یه جورایی کلاطرفدارسامسونگم اماسامسونگ یه مشکل اساسی که تمام گوشیاش داره هر گوشی ای بالاخره شایدیه روزی بیافته وتاچ وال سی دیش بشکنه الانم یه جی ۷ داداشم ونوت۳ ابجیم توخونه افتادن جی۷ کل قیمتش۶۵۰تومنه بعدهزینه تعویض تاچ وال سی دیش۴۰۰تومنه واقعانمیصرفه به خرجش رفتم گوشی بخرم نظرم روی a5وa7سامسونگ بود البته۲۰۱۶ اما وقتی قیمتاشو دیدم وقیمت می۵ شیائومی رو دیدم واقعا می۵ بصرفه تربود سرهمین می۵ خریدم همونجا طرف میومی ۸ روهم نصب کرد گوشی کامل فارسی شد کلا ۲روزی که باهاش کارکردم خوب بود ومشکلی نداشت واقعا بااین قیمتش ارزش خرید بالایی داره می ۵ ونوت ۳ پروشیائومی

Mohamad

دوستان فقط یه مشکلی که بودهرچیزی روکه با وای فا دایرکت میخواستم از گوشیم بفرستم ارورمیداد که هارداجازه نمیده هر چی هم گشتم تیکشوپیداکنم نتونستم کسی میدونه جریانش چجوریه نه میشد بلوتوث کرد نه باوای فا فرستاد؟

Ehsan Daryanavard

سلام
من میخواستم برای اسمارت واچ ۲ سونی برنامه دانلود کنم تا میزنم استور خودش بالا میاد ولی اون برنامه رو نداره چجوری میتونم غیر فعالش کنم تا گوگل پلی مستقیم بالا بیاد ممنون

Sajjadaf

امروز ۲۹ اگوست ردمی۳ اسیبل چین همچنان هیچ خبری از اپدیت نیست

saeedshmd

مطلب خوبی بود ولی یکم اغراق آمیز و هیجانی.باید بگم که اندروید ۶ به همراه میویی ۸ بالاخره برای نوت ۳ پرو تایید شد و از هفته ی آینده ابتدا برای ورژن دولوپر میویی ۸ میاد و‌از یک مدت بعد به صورت استیبل عرضه میشه.بدین ترتیب اعتراضات و‌تهدید کاربرا به اینکه این آخرین گوشی شیاومی خواهد بود که میخرند جواب داد و نوت ۳ پرو تبدیل به اولین گوشی از سری ردمی نوت شد که اندروید ۶ گرفت و اونجوری که من شنیدم اندروید ۷ هم براش میاد.درسته که میویی نواقص کمی داره ولی اینکه جدیدترین آپدیت اندروید برای گوشیت بیاد خودش یه امتیاز بزرگ برای اون گوشیه…

Tabarestan

سلام، آیا امکان فارسی سازی در اندروید شیائومی می مکس وجود دارد؟ و آیا مشکل نصب تعداد زیادی نرم افزار بدلیل عدم امکان اتصال به گوگل پلی ممکن‌ خواهد شد، البته برخی نرم افزار‌ هم که نصب می شوند پس از مدتی مشکل بکار گیری در آن ها بوجود می آید. ممنون

meiyou

سلام
امکانش هست رابط کاربری 9.5 رو هم بررسی کنید؟!
به نظرم نسخه 9.5 خیلی خیلی زیباتر شده

meiyou

منظورم miui 9.5

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com