حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی دل یک ناتوان جسمی را شاد کرد؛ کنترلری مخصوص ، هدیه‌ی ژاپنی‌ها برای این مشتری

نوشته

7 سال قبل | 30 دیدگاه | مطالب ترنجی

در جهان امروز دیگر ناتوانی و معلولیت معنایی ندارد. علم به کمک این عزیزان آمده است و نمی‌گذارد که آن‌ها غم و قصه‌ای داشته باشند. تکنولوژی و فناوری در خدمت بشریت است و چه چیز از این بهتر. دوست نداریم که حس جنتلمن بازی خود را بروز دهیم و بگوییم که این افراد بسیار معصوم‌اند و پاک و دوست داشتنی‌اند و نیاز به محبت بیشتری دارند. کسانی را می‌شناسم که با تمام توانایی‌هایشان چندین گام از ما جلوترند. پس آن‌ها نیازی به ترجم ندارند. نیاز به توجه دارند. نیاز به این دارند که ما آن‌ها را درک کنیم زندگی در کلمه‌ی انسانیت خلاصه می‌شود و بس.

ماجرا از این قرار است: یک ناتوان جسمی / ذهنی که مشغول بازی با کنسول پلی استیشن ۴ خود بوده است در هنگام کار با آن دچار مشکل می‌شود و بعد از ایمیل بازی با یکی از کارمندان سونی ژاپن یک دسته‌ی بازی مخصوص را پیش‌روی خود می‌یابد…

با ترنجی همراه باشید…

یک گیمر اهل نیوجرسی نامه‌‌ی الکترونیکی برای سونی ارسال کرده است و از مشکلات خود سخن گفته است. او می‌گوید که در هنگام کار با تاچ‌پد DualShock 4 به مشکل برخورده است. او شاید اصلا فکر هم نمی‌کرد که سونی ایمیل او را بخواند و یا حتی اصلا یک درصد هم احتمال نمی‌داد که به خواسته‌ی او توجه شود. احتمالا در خواب هم نمی‌دید که یک دسته‌ی مخصوص برای او ساخته شود ولی از شانس خوب او یک کارمند سونی ایمیل او را خوانده است و برایش یک دسته‌ی خاص ساخته است. دقیقا همان چیزی که او می‌پسندد.

Peter Byrne اهل  South Amboy در ایالت نیوجرسی آمریکا است. این گیمر از اختلالات عصبی رنج می‌برد و همین اختلالات موجب شده است که او نتواند به درستی با تاچ‌پد یا همان صفحه‌ لمسی دسته‌ی بازی به خوبی کار کند. مشکلات عصبی او موجب شده است که او ناخواسته چندین بار بدون هیچ اراده‌ ای بر روی DualShock 4 ضربه بزند.

Alex Nawabi از کارمندان سونی زیاد در این خصوص توضیحات تکمیلی نداده است ولی در همین حد گفته است که آن‌ها یک کنترلر سفارشی که برخی از ویژگی‌های لمسی‌اش غیرفعال شده است کار کرده‌اند و بعد از انجام تغییراتی آن را برای پیتر ارسال کرده‌اند. آن‌ها یک دکمه‌  دوم نیز بر روی دستگاه تعبیه کرده‌اند و کار را برای این شخص راحت کرده‌اند. هم‌اکنون پیتر می‌تواند با آرامش خیال و بدون آن‌که نگران تکان خوردن دسته و خراب شدن بازی باشد٬ استراتژی‌های بیشتری برای بردن بچیند.

ps4-access-large1-640x334

سونی تاکنون در این خصوص اظهار نظر رسمی نکرده است و تمام اطلاعات مربوط به کارمند سونی بوده است. در واقع این کارمند سونی بوده است که در فیس‌بوک خود پستی در این خصوص منتشر کرده است و بعد از آن Peter Byrne در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها این خبر را علنی کرده است. Peter Byrne می‌گوید که بعد از دریافت این ایمیل تحت تاثیر قرار گرفته است و حاضر است در صورتی که پیتر بخواهد دسته‌ی دومی با شخصی سازی‌های بیشتر بسازد. این کارمند سونی چند نمونه از کنترلر را ساخته است و تنها یک نمونه‌ی بهتر و اصلاح شده را برای این فرد ارسال کرده است.

انسانیت جا و مکان و فرد نمی‌شناسد. دین و مذهب نمی‌شناسد. هر انسانی می‌تواند تنها با یک عمل دل یک فرد را شاد کند. باور کنید هیچ کاری لذت بخش‌تر از خوشحال کردن هم‌نوع نیست. لذت آن بی‌حد و حصر است. لازم نیست که مقدار زیادی سرمایه داشته باشی و یا مثلا کار مهمی انجام دهی. در هر صنف و مقامی می‌توان با انجام کاری دل کسی را شاد کرد. همانطور که شاد کردن دل یک فرد بسیار کار ارزشمند است شکستن دل دوست نیز می‌تواند عواقب بدتر داشته باشد. از این کارمند سونی بابت این کار بسیار عالی و زیبا ممنونیم.

کار خوب عمل سختی نیست. راحت‌تر از آن است که فکرش را بکنی!

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.polygon.com/2016/4/3/11356166/playstation-4-custom-controller-disabled-gamers-cerebral-palsy” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]polygon[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Just Sony ??

ایول داره….

محمد کردزنگنه

????

riofarina

” انسانیت جا و مکان و فرد نمی‌شناسد. دین و مذهب نمی‌شناسد”
:good: :good: :good:
بعد یه عده دین دار مسیحی و یهودی و مخصوصاً مسلمان میان بمب میریزن سر مردم و بچه میکشن. (اینو کسی میتونه درک کنه که خودش بچه داره) به بچه ۱۲ ساله بمب میبندن و انفجار انتحاری میکنن (بمب دیروز در ترکیه)
ایول به این انسان فهمیده :rose:

ΛLONΞ BOY ¹⁹⁹⁶

نظرت کاملا محترمه اما دو نکته مهم:

۱٫انسانیت ربطی به مذهب و جا و مکان و … نداره و یه چیز ذاتی هستش،دین و مذهب(اگر دین و مذهب درستی باشه)،به انسانیت و رفتار انسانی با هم نوعان تاکید میکنه.پس این حرف با اینکه قشنگه اما کمی هم شیطنت امیزه،تعبیر واقعی این حرف یعنی بی دینی به انسانیت نزدیک تره تا دین داری.اما از اصل جمله دور نشیم،تو همین ایران خودمون بارها و بارها برای حمایت از بیماران سرطانی کارهای قشنگی انجام دادن بدون اینکه برن رو فاز تبلیغات و خود نمایی.در همه جای دنیا از این رفتارای موجوده

۲٫اونجایی که قرمودی”مخصوصاً مسلمان میان بمب میریزن سر مردم و بچه میکشن”.
کسی که دستش به خون کسی آلوده بشه مسلمون نیست.کسانی که به اسم دین و دین داری جنایت انجام بدن یا جنایت های زیادی انجام میدن و خودشون رو دین دار معرفی میکنن دروغگویان واقعی هستند.امثالش د*عش و ….
:rose: :heart: :good:

ΛLONΞ BOY ¹⁹⁹⁶

*رفتارای زیبا و انسانی

MOAZEZ

احسنت

hamidreza

سلام کاملا درسته
کسی که کار نادرست انجام میده , خودش مشکل داره نه دین ,
دین و مذهب واقعی به کارهای خوب و پسندیده فرمان میده و کسی که میاد مردم بیگناه رو میکشه اصلا دین دار نیست

Modarz

احسنت :good:

Gooooogle

ایول دمش گرم :good: :good:

Ali SONY

سونی عشقه :rose: :heart:

MOAZEZ

سونی است دیگر. برای همین طرفدارهایی داره که حاضرن جونشونو براش بدن چون سونی هم برای طرفداراش جونشو میده. :heart: :heart: :heart:

MOAZEZ

برندهای دیگه یکم مشتری مداری رو یاد بگیرن از بزرگترین کمپانی جهان

Gooooogle

باز این شروع کرد عاقا سونی کار عالی کرد درست . منم خوشم اومد دیگه شروور نگو گلم ترول بازیم نکن جو خوبه بهم نریز :yes: :yes:

MOAZEZ

تاحالا تو عمرت یه خبر اینجوری از برند محبوبت دیدی؟!! هرچی بوده خبر منفی و گندزدنهای پشت سرهم

ghost

الان شما چه نقشی جز ترول بازی تو این خبر از برند محبوبت داشتی؟ دم سونی گرم که این کارو کرد. خبر کودکان امید سامسونگ تو همین سایت هست اونم برای ایران نه جای دیگه. خواستی لینک هم بدم؟ یعنی عادت داری هر چیزی رو دست مایه ترول بازیهات قرار بدی :negative: :negative: :negative:
قطعا همه نه فقط طرفداری سونی برای این برند دوست داشتنی احترام قائلند ولی مطمئنا نه سونی و نه کسه دیگه ای از وجود ترول های مثل شما خوشحال نیست.
#یه کم احترام #یه کم ترول نبودن

MOAZEZ

سامسونگ نماد بی احترامی به مشتری هست. مثلا طبق خبر جدید نوت۷های بازسازی شده و تعمیری هم که تو تست شرکت رد میشن جدیدن بین نوت۷های آکبند ریخته تو بازار. یا خبر استفاده از صفحه نمایشهای دست دوم یا همین مقاومت در حد پلاستیک صفحه نمایش نوت۷ اینا همش نماد بی اهمیتی به مشتریه.

Nokia.king

در شرکتهای دیگه هزاران مورداز این مشتری مداری ها وجود داره نمونش خود سامسونگ و حرکتش بابت حذف نام سامسونگ از گوشی هاش برا بازار ژاپن تا مصرف کننده ها حس بهتری داشته باشن هنگام استفاده و‌بقیه و اطرافیان اونا رو‌ درحال استفاده از یه جنس کره ای میبینن نگاه سنگینی روشون نباشه ..

MOAZEZ

مشتری مداری و سامسون؟!!!!خخخخخ. آره آره درسته. عمه سامسونگ بود تا دیروز گوشی بازیافتی و تعمیر شده میداد دست مشتری. سامسونگه وقتی گوشیاش منفجر میشه گردن میگیره،سامسونگه خیلی مشتری مداره اصلا تهشه

mtm

کمک سامسونگ به موسسات خیریه
http://www.iol.co.za/business/international/samsung-uses-tech-smarts-to-help-charities-1951202#.VlqWt15QHIU

بهترین‌ برند‌ها از نظر اعتماد مشتری
http://www.phonearena.com/news/Millennials-love-Samsung-company-tops-lists-of-most-trusted-brands_id82025
رتبه اول سامسونگ
رتبه پنچم سونی

MOAZEZ

بهترین برندها از نظر مشتری.خخخخ این یعنی مشتری مداری سامسونگ؟!!! خخخخ. از نظر همسایه ماهم هواوی بهترینه این یعنی هواوی بهش احترام گذاشته؟!! خلاصه در وفور بی احترامی های سامسونگ به مشتریان به اشکال مختلف باید کمی از بزرگترها یاد بگیره چجوری مشتری مداری گنه.

mtm

“از نظر همسایه ماهم هواوی بهترینه”
یعنی یک آدم چقدر میتونه بیسواد باشه!!

این بررسی در امریکا از بین ۷۵ میلیون نفر که همگی از ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتن انجام شده و سامسونگ رتبه اول در اعتماد مشتری داشته. به این معنی هست که سامسونگ بهترین کیفیت و بهترین عملکرد رو در جلب رضایت مشتری داشته.

ali gheysari

داداش من سونی کار بسیار شایسته ای کرده دمش گرم.این القاب الکی و مسخره و بسیار بسیار دور از واقعیت چیه میدی بش

MOAZEZ

برو این لینکو بخون تا متوجه بشی سونی بزرگترین برند جهانه که آرزوی هر شرکتی هست مثل سونی بودن.
http://www.mytech.ir/stive-jobs-note/
اگر هم حوصله نداری من برات بخشیشو میذارم.

استیو در مجمعی حدود یکسال پیش از مرگ خود اعلام کرد که هدف ما این است که بهترین محصول دنیا را بسازیم نه بزرگترین محصول را! در جای دیگر او می گوید من بارها از این جمله استفاده کرده ام که اپل باید مثل سونی بشود ( یا شرکتی در حد سونی)

Nokia.king

سونی بزرگ‌بود. همون طور که نوکیا بزرگ بود حرفداز الان بزن

MOAZEZ

بزرگ همیشه بزرگه این شناخت شماهاست که از بزرگا کمه. بزرگ بودن به پول و ثروتم نیست به اختراعات خدمت به بشریته
سرتاسر تاریخ تکنولوژی همش از اختراعات سونیه

rezzaz

استیو از سونی بدش میومدا.
توی فیلم زندگی نامش یکجا داشت با واکمن آهنگ گوش میداد بعد واکمنو میندازه اشغالی میگه واقعا این چیزارو میدن دست مردم؟

jaredy

خودش چی داد دست مردم ؟ ! سباب بازی ای به نام آیپاد!که جدید ترین یا همون آخرین مدلش هنوز استاندارد های صوتی واکمن ۱۰ سال پیش سونی رو نداره !

Mostoul

ایولا داره ??????

ΛLONΞ BOY ¹⁹⁹⁶

کار بسیار قشنگی بوده :heart: لایک طلایییی :good:

milad.tech

سونی بزرگ و با اصالته
آفرین حرکت جالبی کرده
کاش طرفدارهاش هم مثل خود برند و شرکت سونی و کارمندها و کارگراش بزرگ منش بودن و انسانیت رو قبل از هرچیز دیگه ای باارزش میدونستن و عملی میکردن
و برای پیشرفت کشورشون زحمت میکشیدن.نه اینکه تعصب بکشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com