حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سلول‌های باتری جدید در سال آینده ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند را دو برابر خواهند کرد

نوشته

7 سال قبل | 7 دیدگاه | مطالب ترنجی

تقریبا از هرکسی سوال کنید که تمایل دارید کدام بخش گوشی هوشمند خود در سال آینده ارتقاء دهید، بی‌تردید پاسخ خواهید شنید: باتری گوشی. حالا خبر خوب این است که بخش SolidEnergy Systems در دانشگاه MIT موفق به تولید باتری با اندازه نصف اندازه‌ی فعلی ولی با همان مقدار بازدهی شده است.

برای جزئیات بیشتر با ترنجی همراه باشید.

این باتری جدید به دلیل اینکه از نوعی ورقه‌ی نازک در ساخت آن استفاده شده است، پوشش آن هم ۲۰ درصد نازک تر از باتری‌های فعلی می‌باشد. الکترولیت آن ترکیبی جامد و مایع بوده و یک لایه جامد به همراه مایعی غیرقابل اشتعال اطراف هردو ورقه را پوشانده است. به دلیل استفاده از ورقه‌ی لیتیومی به عنوان آند در باتری SolidEnergy به جای آند گرافیتی باتری‌های فعلی، این باتری توان ذخیره‌ی یون‌های بیشتری را نسبت به باتری‌ها امروزی دارد.

 بنابراین سلول باتری SolidEnergy ظرفیتی دو برابر باتری‌های فعلی دارد اما از نظر اندازه نصف آن‌هاست؛ یعنی اینکه شما می‌توانید همین ظرفیت فعلی باتری گوشی خود را در اندازه‌ای نصف اندازه فعلی آن داشته باشید و یا اینکه با همین اندازه‌ی فعلی از ظریفتی دو برابر بهره‌مند شوید. به علاوه استفاده از مایع غیرقابل اشتعال در ساخت این باتری خطر انفجار آن‌ها را در نتیجه سوراخ شدن و تماس با اکسیژن، از بین می‌برد.

batmud2

باور کنید یا نه، این باتری‌ها هم اکنون آماده ارائه تجاری به بازار هستند. و به همین زودی در سال آینده در گوشی‌های هوشمند و گجت های پوشیدنی استفاده خواهند شد. اما حالا تولیدکنندگان با تصمیم سختی مواجه هستند: آیا همین ظرفیت فعلی باتری را استفاده کرده و از فضای خالی‌شده برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید و یا باریک کردن محصولات خود بهره ببرند؟ و یا اینکه با همین اندازه عمر باتری محصولات خود را دو برابر کنند؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/New-cell-will-double-the-battery-life-of-smartphones-as-soon-as-early-next-year_id84282″ target=”blank”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajjad

ظرفیت رو دو برابر کنید…هیچ کار دیگه ای نکنید
این بهترین خبر دنیای تکنولوژیه بی شک

Mohammad Reza

خیلی خوبه. با بلوتوث ۵ و این باتری ها حالا میشه با خیال راحت بریم سراغ حذف جک ۳٫۵mm .
اینجوری باتری گوشی های هوشمند هم به یک روز استفاده سنگین می رسه که عالیه

REZA

حالا خوبه بیان از این قابیلت فقط برا نازک کردن گوشی استفاده کنن!
ماکه شانس نداریم،ولی اگه اینجور باشه سال دیگه موقع تعویض گوشیه B-)

Ramin 8890 gamer

خستگی از تنم در رفت با این خبرتون ?
در حدی بود که میشد بخاطرش تقاضای مژدگونی کرد ?

Ramin 8890 gamer

” آیا همین ظرفیت فعلی باتری را استفاده کرده و از فضای خالی‌شده برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید و یا باریک کردن محصولات خود بهره ببرند؟ و یا اینکه با همین اندازه عمر باتری محصولات خود را دو برابر کنند؟ ”

دیگه از این نازکتر بشه باید کشید لای دندون
والا بخدا… آخه کی حاضره دو برابر باتری رو بده بجاش یه گوشی تو مایه های کارت ویزیت بگیره ؟!
امیدوارم حداقل گوشی ها از اینی که هستند در آینده باریکتر نشن و باتریشون بجاش بیشتر شه

Ramin 8890 gamer

آقا اصن اینا به کناااار !
فکر ۱۳ ساعت اسکرین با استفاده کم
۱۰.۵ استفاده متوسط و ۷.۵ سنگین داره دیوونم میکنه ?

SAWANA

گفته شده حجم خود باتری نصف میشه درصورتی که ظرفیتش دو برابر، خب با این وجود با همون حجم فیزیکی ظرفیت ۴ برابر میشه.گوشی که الان ۸ ساعت اسکرین میده، با باتری جدید احتمالا ۳۲ ساعت دووم میاره. حتی اگه نصف اینم باشه بهترین خبر و اتفاق دنیای تکنولوژیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش