حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لوازم‌جانبی ایکس‌باکس وان با پروژه Scorpio مایکروسافت، سازگار خواهد بود

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی مایکروسافت، به‌تازگی جزئیاتی را درباره پروژه Scorpio مایکروسافت اعلام کرده است. بنابر اعلام‌رسمی وی، تمامی لوازم‌جانبی کنسول ایکس‌باکس وان با پروژه Scorpio مایکروسافت، سازگار خواهد بود. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

با این‌حال، آرون گرینبرگ، جزئیات چندانی را درباره کنسول آینده مایکروسافت و سازگاری لوازم‌جانبی ایکس‌باکس وان با پروژه Scorpio مایکروسافت، فاش نکرده است. البته در حال‌حاضر، می‌توان انتظار داشت که کنترلرها، کینکت و سایر لوازم‌جانبی کنسول ایکس‌باکس مایکروسافت با عرضه پروژه Scorpio مایکروسافت، تغییر چندانی را تجربه نمی‌کند و به همین جهت، لوازم جانبی کنسول ایکس‌باکس وان با پروژه Scorpio مایکروسافت، سازگاری دارد.

کنسول ایکس‌باکس Scorpio مایکروسافت در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و بنابر جزئیات فاش‌شده، قدرت‌مندترین کنسول بازی است. پیش‌تر در ترنجی خواندید که مایکروسافت، توسعه سخت‌افزار، پلت‌فرم و بازی‌های ویدیویی را برای کنسول ایکس‌باکس Scorpio تایید کرد.

در حالی‌که کنسول ایکس‌باکس وان S به‌عنوان مدل ارتقا یافته ایکس‌باکس وان عرضه شده است؛ ایکس‌باکس Scorpio به‌عنوان یک کنسول میان نسلی، از مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی استفاده می‌کند و تنها رقیب این کنسول در حال‌حاضر، پلی‌استیشن ۴ نئو شرکت سونی است. در طول نمایشگاه E3، مایکروسافت تنها به اعلام برخی از مشخصات کنسول ایکس‌باکس Scorpio نظیر پشتیبانی از محتوای واقعیت‌مجازی، اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K و قدرت محاسباتی ۶ تراقلاپ بسنده کرد.

ارائه کنسول‌های بازی میان‌نسلی با سخت‌افزار قدرت‌مند تا معرفی نسل بعدی، محدودیت‌های کم‌تری برای سازندگان و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی ایجاد خواهد کرد.  با این‌حال، نرخ فریم بازی‌های عرضه‌شده برای نسخه اصلی ایکس‌باکس وان در ایکس‌باکس Scorpio، متفاوت نیست؛ علت آن، این است که به‌طور معمول، نرخ فریم توسط سازنده مشخص می‌شود و سازنده، نمی‌تواند بازی‌های خود را برای هر مدل از کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ به صورت جداگانه، توسعه دهد.

در رابطه با کنسول ایکس‌باکس وان مایکروسافت، پیش‌تر در ترنجی خواندید که ایکس‌باکس Scorpio و پلی‌استیشن ۴ نئو، تجارت کنسول‌های بازی را تغییر می‌دهد. یکی از طراحان عناصر روایتی بازی‌های استودیو CD Projekt Red، پیش‌تر درباره کنسول ایکس‌باکس وان مایکروسافت، مدعی شد که با آمدن سخت‌افزار جدید، قدرت ایکس‌باکس Scorpio چندان به چشم نخواهد آمد و هم‌چنان، رایانه‌های شخصی گیمینگ قدرت‌مندتر خواهند بود. وی در این رابطه، اعلام کرد:

مطمئناً بازی‌ها در کنسول ایکس‌باکس Scorpio در مقایسه با سایر کنسول‌های فعلی، کیفیت بهتری خواهند داشت و جذاب‌تر به نظر می‌‍رسند اما به عقیده من، بازار سرعت رشد بازار رایانه‌های خانگی بسیار بالا است و از کنسول ایکس‌باکس مایکروسافت، پیشی خواهد گرفت.

به‌نظر شما، عرضه کنسول ایکس‌باکس Scorpio با قدرتی بیش‌تر از کنسول پلی‌استیشن ۴ نئو سونی، می‌تواند فاصله نسبتاً زیاد بین عرضه این دو کنسول را توجیه نماید؟ آیا این موضوع به فروش کنسول آینده مایکروسافت، صدمه می‌‎زند؟

[su_button url=”#” target=”blank”]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
grimm

باید دید پیش بینی مایکروسافت برای رشد کنسول ها تا چه حد می تونه قدرت این کنسول رو درصد نگه داره ولی با توجه به این که پروسه تولید بازی ها زمانبر هست نمیشه گفت که کیفیت بازی ها بتونن سرعتشون رو بیشتر از پیشرفت کشش سخت افزاری کنسول ها کنن :yes:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی