حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با تتوی هوشمند گوشی خود را از راه دور کنترل کنید

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

یک گروه از دانشجویان دکترای دانشگاه MIT و محققان مایکروسافت با کمک یکدیگر موفق شدند که یک گجت پوشیدنی ویژه طراحی کنند: یک تتوی موقت که می‌توان با آن مثل یک صفحه‌ی لمسی از راه دور گوشی خود را کنترل کنید و یا از طریق NFC اطلاعات به اشتراک بگذارید.

برای آشنایی بیشتر در ادامه با ترنجی همراه شویدآن طور که این فناوری در وب‌سایت MIT توصیف‌شده و به طور کامل تر در اجلاس پوشیدنی‌ها در ماه آینده معرفی خواهد شد، DuoSkin نام دارد. محققان عنوان کرده‌اند می‌توان با استفاده از نرم‌افزاری گرافیکی یک مدار الکتریکی طراحی کرد، و با چسباندن یک تتوی موقت که از رگه‌های طلا ساخته‌شده تا رسانا باشد؛ در کنار اضافه کردن دیگر موادی که یک تتو را جذاب می‌کند به این فناوری دست یافتند.

در این مطلب سه کاربرد کلیدی برای این فناوری عنوان شده است؛ استفاده برای ردیابی، برنامه‌ریزی برای تغییر رنگ با تغییر دما و یا برداشت اطلاعات از این تتو. در یکی از تصاویری که MIT منتشر کرده است با افزودن چراغ‌های LED  به این تتو یک نمایشگر درخشان بر روی پوست تولید کرده اند.

smart-tattoo-microsoft-research

این اولین بار نیست که محققان تلاش می‌کنند از پوست بدن انسان را به عنوان یک نمایشگر استفاده کنند. در سال ۲۰۱۰ هم  یک دانشجوی دانشگاه Carnegie Mellon نیز در همکاری با محققان مایکروسافت محصولی با عنوان  Skinputتولید کرد که به وسیله‌ی آن مچ یا پشت دست به یک بوم هوشمند اشاره‌ای تبدیل می شد، اما قیمت بالای ساخت آن و همچنین دستگاهی که نیاز بود تا سطح مورد نظر را به روی پوست بتاباند، موجب شکست پروژه شد.

ولی در این پروژه دستگاه به راحتی یک تتوی موقت عادی روی پوست نصب می‌شود و به مرور نیز پاک خواهد شد. شاید پچ های پوستی هوشمند که امروزه در محصولات سلامتی بیش‌ترین مصرف را دارند، شبیه‌ترین وسیله‌ی موجود به این فناوری باشند. اگر در آینده‌ گجت های پوشیدنی به این راحتی قابل ‌استفاده باشند مطمئنا مخاطبان بی‌شماری را جذب خواهند کرد.

[su_button url=”http://www.theverge.com/circuitbreaker/2016/8/13/12460542/mit-microsoft-research-gold-leaf-smart-temporary-tattoo” target=”blank”]theverge [/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش