حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعات جدیدی مبنی بر عدم عرضه کنسول نینتندو NX به‌عنوان یک کنسول هیبریدی، منتشر شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

همان‌طور که پیش‌‍تر در ترنجی اشاره شد، کنسول نینتندو NX به‌عنوان یک کنسول هیبریدی عرضه می‌شود. کاربران، می‌توانند با استفاده از صفحه‌نمایش اختصاصی کنسول جدید نینتندو و کنترلرهای متصل به صفحه‌نمایش، از کنسول نینتندو NX به‌عنوان یک کنسول دستی استفاده نمایند و در همین حال، با اتصال کنسول جدید نینتندو به یک داک، نینتندو NX همانند یک کنسول خانگی عمل خواهد کرد. با این‌حال، گزارشات تازه منتشرشده، نشان می‌دهد که هدف نینتندو از معرفی کنسول بازی نینتندو NX، ارائه یک کنسول هیبریدی نیست. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

در آخرین لیست شغلی نینتندو، موضوعی ذکر شده است که احتمال عدم عرضه کنسول نینتندو NX به‌عنوان یک کنسول هیبریدی را افزایش می‌دهد. در این لیست، شرکت نینتندو از دو بازاریاب مسلط برای کنسول‌های قابل‌حمل (دستی) و کنسول‌های بازی خانگی برای کار در این شرکت، دعوت کرده است. این موضوع، نشان می‌دهد که شرکت نینتندو برای حضور در بازار کنسول‌های خانگی و کنسول‌های دستی از دو بازاریاب جداگانه کمک می‌‍گیرد و این، به معنای مجزا بودن این دو بخش از یک‌دیگر در چشم‌انداز آینده نینتندو است.

استخدام دو بازاریاب مسلط برای کنسول‌های دستی و کنسول‌های بازی خانگی در صورتی‌که شرکت نینتندو برای عرضه یک کنسول هیبریدی برنامه‌ریزی کرده باشد؛ بی‌معناست. هم‌چنین، به یاد داشته باشید که نقطه قوت فروش کنسول بازی نینتندو NX، هیبریدی بودن آن است؛ بدین معنا که کاربران، می‌توانند از تمامی بازی‌های نینتندو در یک کنسول خانگی استفاده نمایند و در صورت لزوم، بازی‌های نینتندو را بر روی کنسول دستی خود ادامه دهند.

بنابراین، بازی‌های نینتندو در یک پلت‌فرم واحد، اجرا می‌شود و این موضوع، امکان انجام بازی‌های نینتندو را برای کاربران با صرف‌نظر از نوع کنسول (دستی یا خانگی) فراهم می‌کند. به همین جهت، در صورتی‌که نینتندو برای عرضه کنسول بازی نینتندو NX متفاوت با آنچه که انتظار می‌رفت، برنامه‌ریزی کرده باشد؛ ممکن است فروش کنسول‌های بازی این شرکت تحت‌تاثیر انتظارات قرار بگیرد.

با این‌حال، چرا شرکت نینتندو از دو بازایاب متفاوت برای کنسول‌های قابل‌حمل (دستی) و کنسول‌های بازی خانگی استفاده کرده است؟ این، می‌تواند ایده اصلی نینتندو را برای کنسول آینده خود، به‌خوبی نشان دهد. کنسول بازی نینتندو NX، یک کنسول صرفاً خانگی یا دستی نخواهد بود بلکه یک پلت‌فرم سخت‌افزاری مشترک در محصولات جداگانه به فرم یک کنسول خانگی و یک کنسول قابل‌حمل، است. صحبت‌های ساتورو ایواتا، رئیس نینتندو، صحت این ادعا را تایید می‌کند:

کنسول‌های بازی خانگی و کنسول‌های دستی، دیگر به طور کامل متفاوت نخواهند بود و آن‌ها به برادرهای یک‌دیگر در یک پلت‌فرم، تبدیل خواهند شد. با این‌حال، هنوز درباره فرم آن‌ها (سخت‌افزار و اندازه) اطمینان ندارم!

در مقابل، تعداد کنسول‌ها با یک پلت‌فرم مشترک افزایش پیدا خواهد کرد. در حال‌حاضر، تنها می‌توانیم دو محصول ارائه دهیم زیرا در صورتی‌که سه تا چهار معماری متفاوت داشته باشیم، کمبود نرم‌افزار در هر پلت‌فرم به یک مشکل تبدیل خواهد شد.

برای مثال، می‌توان به شرکت اپل اشاره کرد که محصولات هوشمندی را با فرم فکتور‌های متفاوت، یکی پس از دیگری به بازار عرضه می‌کند زیرا تنها یک راه برنامه‌نویسی برای انتشار برنامه‌های مختلف برای تمامی پلت‌فرم‌ها وجود دارد؛ پلت‎فرم مشترک محصولات اپل، آی‌اواس نام دارد. نمونه دیگری که در اینجا می‌توان به آن اشاره کرد، سیستم‌عامل اندروید است؛ هرچند محصولات مختلفی با سیستم‌عامل مذکور در بازار وجود دارد اما هیچ‌کدام با کمبود نرم‌افزار مواجه نمی‌شود زیرا یک زبان برنامه‌نویسی مشترک برای اجرای برنامه‌ نهایی در مدل‌های مختلف، وجود دارد.

تاکنون و بنابر شایعات، فرض بر این بوده است که شرکت نینتندو، برنامه‌های خود را برای کنسول نینتندو NX، پس از این بیانیه که چند سال پیش منتشر شد؛ تغییر داده است یا ساتور ایواتا، درک روشنی از آنچه که در آینده، شرکت نینتندو با کنسول جدید خود انجام می‌دهد؛ نداشته است.

با فرض صحیح‌بودن تمامی این موارد (البته هیچ دلیلی برای فرض این موضوع که غلط باشند، وجود ندارد)، احتمال اینکه کنسول هیبریدی نینتندو NX به بازار عرضه شود، بسیار بالا است؛ با این‌حال، این محصول، احتمالاً تنها دستگاهی نخواهد بود که شرکت نینتندو برای پلت‌فرم NX درنظر گرفته است. برای اطلاع، کنسول نینتندو NX در ماه مارس سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد و گمان‌ می‌رود که این کنسول از محتوای واقعیت‌مجازی، پشتیبانی نماید.

[su_button url=”http://gamingbolt.com/nintendo-nx-may-not-be-a-console-handheld-hybrid-job-listings-suggest”]gamingbolt[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی