حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – تا چه اندازه به گارانتی محصولات الکترونیکی در ایران اعتماد دارید؟

نوشته

7 سال قبل | 28 دیدگاه | مطالب ترنجی

پنجشنبه و ساعت ۲۱ فرا رسید تا با تقدیم قسمتی دیگر از سری نفس گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها در خدمت شما عزیزان همراه باشیم. امشب قصد داریم که به موضوعی اشاره کنیم که صحبت‌های پیرامون آن مدت‌های زیادیست در بین کاربران صورت می‌گیرد. همانطور که می‌دانید، گجت‌های زیادی هرساله به بازار ایران عرضه می‌شوند که عمدتا این محصولات توسط شرکت‌های مختلفی گارانتی می‌شوند. اما براساس گفته‌های کاربران به نظر می‌رسد که این گارانتی‌ها نتوانسته اند نظر و اعتماد مردم را به سوی خود جلب کنند. نظرسنجی نفس‌گیر ما درباره همین موضوع است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

طبق سنت پیشین ترنجی، ابتدا نگاهی به نتایج نظرسنجی هیجان انگیز هفته گذشته می‌اندازیم. می‌دانید که سامسونگ درطی مراسمی در هفته پیش از گلکسی نوت ۷ خود رونمایی کرد و به همین مناسبت، در نظرسنجی قبلی از شما پرسیدیم که بهترین ویژگی‌های گلکسی نوت ۷ کدام‌ها بوده‌اند و درنهایت برای توصیف این تلفن هوشمند از چه واژه‌ای استفاده می‌کنید. در این نظرسنجی که ۸۵۵ نفر در آن شرکت داشتند، حدود ۴۲ درصد به ویژگی سنسور تشخیص عنبیه چشم اشاره داشتند و پس از آن، ضد آب بودن بدنه و قلم و فناوری HDR در این محصول در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در بخش دوم نظرسنجی که ۹۱۸ نفر درآن شرکت داشتند،  ۴۷ درصد کاربران از واژه شگفت انگیز و ۳۹ درصد از واژه قابل قبول برای این تلفن هوشمند استفاده کردند. در ادامه می‌توانید نتایج این نظرسنجی را به صورت کامل مشاهده کنید.

1 2

بسیار خب، اجازه دهید به موضوع اصلی خود یعنی گارانتی در ایران بپردازیم. متاسفانه بازار تلفن‌های هوشمند در ایران چندان وضعیت خوبی ندارد و محصولات قاچاق در آن‌ها زیاد شده است. محصولات قاچاق توسط شرکت‌های رسمی گارانتی نمی‌شوند و از نظر برخی، خرید این محصولات مانند یک تیغ دو لبه است؛ یا تلفن هوشمند شما سالم و بدون مشکل خواهد بود و یا محصولی که خریداری می‌کنید به مشکل برمی‌خورد و کسی پاسخگوی شما نخواهد بود. شاید این مورد برای شما پیش نیامده باشد اما شخصا بارها این مورد را تجربه کرده ام و همانطور که حدس می‌زنید، تجربه تلخی بوده است.  بسیار خب پس باید چه کنیم؟ خرید تلفن‌های هوشمند با گارانتی احتمالا پاسخی است که دنبالش هستید. درطی سال‌های اخیر، چند شرکت محصولات شرکت‌های وارد کننده تلفن هوشمند را با گارانتی رسمی روانه بازار می‌کنند و البته حتی شرکت‌ها به صورت مستقیم به عرضه این محصولات به کشور عزیزمان می‌پردازند. شرکت هواوی یکی از همین شرکت‌ها می‌باشد. چندی هم می‌شود که وزارت صنعت درباره طرح ریجستری به کاربران و فروشندگان هشدار داده است که محصولات گارانتی شده در بازار به خرید و فروش برسند.

1

در همین میان شاید بد نباشد اشاره ای به گزارشی که امروز صبح و البته روز گذشته در ترنجی خواندید. می‌دانید که شرکت داتیس امرتات موفق به کسب مجوز رسمی برای فروش محصولات اپل در بازار کشورمان به صورت رسمی شده است. علاوه بر این شرکت، حدود ۹ شرکت دیگر به نام‌های مدیا پردازش، توسعه سرمایه گذاری گروه آروند، شرکت تجاری دلتا همراه پرداز شرق، سیب طلایی هوشمند، ماناتل پارس، ایرانیان قائم همراه، اکسیر تجارت صبا و الماس سیستم نیز می‌توانند به زودی به فروش و ارائه خدمات پس از فروش محصولات اپل اقدام کنند.

apple iphone 6s review-toranji (17)

هزینه تلفن‌های هوشمند با گارانتی در کشور ما کمی بیشتر از قیمتی است که برای مدل بدون گارانتی پرداخت می‌کنیم ولی شاید ارزش پشتیبانی پس از فروشش را داشته باشد. اما متاسفانه براساس گفته‌های بسیاری از کاربران، به نظر می‌رسد که شرکت‌های گارانتی کننده محصولات از جمله تلفن‌های هوشمند واقعا کاری که باید انجام دهند را نمی‌کنند. شرایط تقبل تلفن هوشمند برای تعمیر یا حتی تعویض کمی سخت‌گیرانه است و اتفاق افتادن این موارد برای کاربران می‌تواند نادر باشد! البته براساس گفته‌های برخی کاربران، شرکت‌هایی هستند که خدمات و پشتیبانی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند که مایه خوشنودی است. اما اگر به صورت کلی بخواهیم از شما کاربران عزیز ترنجی سوال کنیم، وضعیت گارانتی محصولات الکترونیکی در ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ منتظر نظرات ارزشمند شما در بخش نظرات هستیم.

[poll id=”165″]

نوشته شده توسط حسین میرنژاد

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
jaredy

اعتماد؟ کدوم اعتماد؟

amin697

من از دیجی کالا ایفون خریدم مشکل داشتم قبله هفت روز فرستادم براشون پولمو ریختن فوری به حساب

حتی هزینه پست هم را هم دادن خیلی راضی بودم .

لوازام کامپیوتر هم گارانتی سازگار عالی بود برات کارت گرافیک بعد از دوستال خراب شد
گارانتی ارزش هزینه کردن داره البته نه هر شرکتی فقط معتبر ها

یکی نوشو با مدل جدیدتر به روز بهم دادن .

تجربه خوبی داشتم از این دو شرکت :heart:

Mostafa

حرف از کدام گارانتی میزنی
فقط اسمش رو شنیدم
فقط یک برچسب که روی کارتن میزنن ۵۰℅ میکشن روش
ولی موجود خارجی نداره

Mohammad Xperia

ادم پول گارانتی نده بهتره خدا نکنه کارت بهشون بیفته مثل طلبکارا با ادم حرف میزنن ۱ ماه الافت میکنن اخرشم درستش نمیکنن حداقل بدون گارانتی بخری دلت نمیسوزه که واسه هیچی پول دادی :scratch: :unsure:

MEHDI_Z

بنظرم بستگی به شرکتش داره . بعضی شرکت ها واقعا خوبن . تلویزیون سامسونگ گرفتیم بعد چند روز hdmi کار نمیکرد بدون هیچ معطلی برد رو تعویض کردن گفتن اگه بعد چند وقت مشکل پیش اومد کلا تلویریون عوض میکنیم . مادربرد گیگابایت تو ماه اخر مونده به گارانتی تعمیر شد بدونه هزینه . ایکس ویژن هم که گیرنده هاش به راحتی تعویض میکنه . یه یخچال تولید داخل هم بود که نمایندگیش قبول نمیکرد به تعویض یخچال ولی بعد از ارسال یک ایمیل به شرکت فرداش یخچال رو تعویض کردن . اسنوا هم که بعد نصب بعد چند وقت از شرکت تماس میگیرن و نظرسنجی میکنن که مشکلی هست یا نه . اینا اتفاقاتی بود که برای خودم افتاد و همشون هم داخل ایران بودن 🙂 . گفتم اینا بگم که همش بدی ازشون نگیم خوبی هاشون هم گفته بشه

Chalton

هیچ وقت گوشی با گارانتی نمیگیرم چون پول اضافی باید بدی و هیچ کاری هم وتسط نمیکنن،البته واسه من که میانگین ۵۰ روز یک بار گوشی میگیرم گارانتی به کارم نمیاد،تو ایران گارانتی یعنی پول اضافی بدی و وقتی هم کارت گیر افتاد به نمایندگی بهت بگن این مشکل فاقد گارانتی هست،البته اگه اون شرکت هم بخواد درست گارانتی بده تو ایران نمیزارن که درست گارنتی بده.

Kangar_zehtab

والا بیشترشون که اعتماد نمیدونن چی هست کلا پول شما واس اوناس یعنی کلش ماس اوناس پولو میگیرن دیگه همه چیو فراموش میکنم البته میگم همشونم اینطوری نیستن ولی تجربه نشون داده بیشترشون اینجورین

Kangar_zehtab

ویرایش:فراموش میکنن 🙂

Mohammad Soly

فکر کنم فقط ایران اینجوریه!

امیرشایان

رو راست بخوام بگم کلاه برداری بیش نیست .
هرکی دستش به جایی بنده میاد یه شرکتی میزنه و محصول گارانتی میکنه آخرشم هر اتفاقی بیوفته یه بندی پیدا میشه که من خریدار مقصر بشم .
به شخصه هیچ وقت تا حالا گوشی با گارانتی نگرفتم تا حالا هم کوچکترین مشکلی با گوشیام نداشتم .

Masoud

گارانتی وسایل مختلف با هم فرق داره به یکی اعتماد هست به یکی نه
مثلا برای گوشی من گارانتیشونو باور ندارم چون اکثر موارد جزو شرایط گارانتی نیست اما مثلا برای مموری بدون گارانتی نمیگیرم خودم قبلا یکی از گوشیام مشکل داشت و رم میسوزوند توی یک ماه ۶ بار رممو عوض کردم
بقیه وسایل هم همین جوره یه سری گارانتی عالی دارند یه سری هم فقط پول اضافه به اسم گارانتی میگیرن

p.sotoodehnia

من lg g4 دارم مادربوردش سوخت هزینش میشد یک میلیون و سیصد نمایندگی ب طور کامل پرداختش کرد الانم مث روز اولشه :yahoo:

Ho3ein

پولتو بریزی تو جوب بهتره تا اینکه بدی گارانتی
پدرم یه ال ای دی خرید ۲سال پیش ۲ میلیون و ۲۰۰

پنلش خراب شد بردیم نمایندگی یارو میگه پنل جزء گارانتی نیس.یکی نیس بگه پس کجا جزء گارانتیه مرد حسابی؟
این پولی که ما میدیم کجا میره پس؟الان ال ای دیه تو انباری همینجور داره خاک میخوره هیچکسیم مسئولیت خرابی بی دلیل پنلشو گردن نگرفت

iPooya

یه n9 داشتیم خاموش شد بردم نمایندگی چند روز بعد گفتن جعبه گوشی و بیارید گوشی نو بگیرید
یه تلویزیون ۱۲ میلیونی داشتیم یه ردیف پیکسل سوخت پول و سریع دادن بهمون کامل
نوت ۵ ام اصن بدون گارانتی بود بردم نمایندگی برام تعمیر کرد بدون هزینه ! حتی گوشیم روت بود
فلش و مموری و هارد هم خیلی تعویض کردم
از بعضی گارانتی ها راضی نیستم ولی بعضی هاش نه

Mortiii

شما مطمئنی بدون داشتن گارانتی براتون تعمیر کردن چند روز قبل برادرم اس۶ادج داره افتاد صفحش شکست بیمه و گارانتی داره ولی مثل طلبکارا حرف میزدن فقط جواب سربالا نزدیک یه میلیون تومن هزینه تعمیر ازش خواستن :negative:

iPooya

شکستگی صفحه فقط با بیمه فک کنم رایگان تعمیر میشه من اون قطعه ای که سیم کارت میخوره بهش و آنتن دهی و.. اونجا رو برام تعویض کردن
یبار هم با روت و … برد دستگاه مشکل داشت اونم برام تعویض کردن

riofarina

تو ایران!!!

riofarina

من بغیر از گارانتی محصولات الجی مخصوصا لوازم خانگی و تلوزیون به هیچکدوم اعتماد ندارم.
من به چشم دیدم الجی به جای یه lcd معیوب یه led نو فرستاد!!!
گارانتی این لامپ کم مصرف ها هم جالبه، تا حالا چهار پنج تا خراب شده بردم درجا بهم یدونه نو دادن.

Lumia-1520

گارانتی در ایران یعنی همون اس ام اس جایزه فیلم فلان!، یعنی نرم افزار ویرا! یعنی عینک فلان اصل ۳۵ تومنی، یعنی ساعت فلان، یعنی اگه ۱۸ سال کمتر هستید عاجزانه خواهش میکنیم این صفحه را نبینید!

تو خود شرکت ها مستقیما نمایندگی نزنن، اوضاع همینه! با احترام البته :rose:

REZA

فقط مواقعی که شرایط گارانتیش خنده دار نیست وسیله رو با گارانتی میخریم!وگر نه مثلا شرایط گارانتی گوشیم و که دیدم گفتم بدون گارانتی بده

milad.tech

گارانتی رو اصلا قبول ندارم و حاضر نیستم بابتش پول بدم
چون واقعا کاری نمیکنن.مخصوصا برای ما که تو تهران زندگی نمیکنیم کاملا بی معنیه
اما تو شغل خودم انصافا محصولاتی رو که گارانتی داشته باشن یا تعمیر یا تعویض میکنم(غیر الکترونیکی)
من از تیر ماه سال قبل تا حالا فقط ۹ تا گوشی برای خودم خریدم و فروختم حالا بقیه اعضای خانواده دیگه هیچی.اگه همه ی اینارو میخواستم با گارانتی بخرم هر کدومو میانگین ۲۰۰ هزار تومن اضافه تر حساب کنیم خودش پول یه گوشی دیگست.
تا زمانی که خود کمپانی تولید کننده به صورت مستقیم وارد عملیات فروش نشه گارانتی بی معنیه.چون هیچ گارانتی کننده ای عاشق چشم و ابروی ما نیست
بعدشم کدوم عدالتی میگه یه گوشی به خاطر گارانتی باید حدود ۲۰۰ هزار تومن گرونتر باشه؟
شارژر و هندزفری و باتری و ضربه و آبخوردگی و شوک الکتریکی و روندگی و ساییدگی شامل گارانتی نمیشه 🙁 :wacko:

reza farhang

گارانتی یه چیز الکیه من یکی از دوستام تو کاره لوازم خانگیه از بانه خرید میکنه ارزون برا خودش داده کارت گارانتی چاپ کردن که نه ادرسی داره نه اونجور شرکتی هست ۶۰۰ تومان میکشه رو تلویزیون برا گارانتی هم میارن ۴۵ روز اعلافشون میکنه اخر یه نامه مینویسه الکی که نوسان برق بود شامل گارانتی نمیشه مهر میزنه تموم شد رفت همشون کلاه برداریه من خودم رفتم از بانه گرفتم بدون گارانتی سامسونگ الان ۱ سال داره برام کار میکنه و خیلی هم راضیم ازش

Gooooogle

والا هرجای گوشی یا لب تاب خراب میشه میگن اینجا شامل گارانتی نیست :wacko: :wacko: :wacko:

Mortiii

گارانتی مثل مهریه اس تو ایران نه کسی داده نه کسی گرفته??

نيما

خداییش گارانتی داخل ایران هم هست. فقط ما انتظار داریم وقتی که میریم نمایندگی بذارنمون روی سر. خب معلومه اینطوری نیست.
اس۳ داشتم ، ورودی هدفونش مشکل پیدا کرد . کاملا رایگان تعمیر کردن ، در عرض ۲ روز.
۲ نفر از بچه های کلاس زبان جی۳ داشتن بردش سوخت ،هر ۲ نفر رایگان عوض کردن.
یه فلش ۸ گیگ داشتم نوسان برق اتفاق افتاد و سوخت. گارانتی آواژنگ ، رایگان عوض کردن.
های وب زنگ زدم که تنظیمات مودمم به هم ریخته ، با team viewer وصل شدن و نزدیک به ۲ ساعت درگیر بودن تا درست شد. تازه بعدش بنده خدا عذرخواهی هم کرد که انقد طول کشیده.
خب دیگه نمیخواید که بیان در خونه تون ازتون بگیرن و تعمیر کنن و بعد پس بیارن ?
تازه خیلی از ما ها دروغ میگیم در نتیجه اعتماد خیلی کم شده. مثلا رفته استخر ، گوشیش ضد آب نیست و میخواد کم نیاره. میبره توی آب. بردش میسوزه. بعد میره نماینگی میگه خودش یهویی شده. خب تعمیرکار تر که دیوانه نیس. اثراتش هست.
یا مثلا از رنگ گوشی خوشش نمیاد. انتظار داره براش عوض کنن. اپل استور هم با شرایط خاصی این کار رو میکنه. حالا مثلا از دیمو همچین انتظاری داره.

MASiH

من تا الآن تمام وسایل الکترونیکیم رو با گارانتی خریدم ولی خدا رو شکر اصلاً پیش نیومده به گارانتی مراجعه کنم 🙂
فقط چند ماه پیش از سایت allDigitall یه آیفون بدون گارانتی خریدم که متاسفانه صفحه نمایش ایراد داشت برای همین پس فرستادم و سریع وجه گوشی + هزینه‌ی پست رو برگشت دادن 🙂

ARATTA

مگه تو ایران گارانتی هم داریم؟ :unsure:

mhb1370

گارنتی شرکت ها خنده داره، تقریبا هیچ چیزی رو شامل نمیشه.
تو این چند سال هرچی گوشی خریدم بدون گارانتی بوده و هیچ ضرری هم نکردم.برای دوستام و خونوادم هم همیشه بدون گارانتی میخرم.

این چند روز هم دنبال اچ تی سی ۱۰ بدون گارانتی بودم که خدا رو شکر پیدا کردم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs