حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد مایکروسافت از فروش کنسول ایکس‌باکس وان S چقدر است؟

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

کنسول ایکس‌باکس وان S به‌عنوان مدل به‌روز شده کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، ارائه شد و همان‌طور که در ترنجی خواندید، مدل دو ترابایتی این کنسول در ۱۲ مرداد عرضه شده است. با این‌حال، با توجه به تغییرات صورت‌گرفته در کنسول ایکس‌باکس وان S، تولید آن تنها کمی بیش‌تر از تولید ایکس‌باکس وان برای مایکروسافت، هزینه داشته است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

کالبدشکافی مدل دو ترابایتی کنسول ایکس‌باکس وان S، نشان می‌دهد که این کنسول نزدیک به ۳۲۴ دلار (تقریباً ۲۴۸ یورو) برای مایکروسافت هزینه داشته است؛ با این‌حال، مایکروسافت، آن‌را با برچسب قیمتی ۳۹۹ دلار در بازار به‌فروش می‌رساند. این موضوع، بدین معناست که درآمد حاصل از فروش هر کنسول، نزدیک به ۷۵ دلار است. البته باید توجه داشته باشید که این میزان، به معنای درآمد خالص مایکروسافت نیست و درآمد خالص، پس از پرداخت هزینه حمل و نقل و سایر موارد، محاسبه می‌شود.

سود مایکروسافت از کنسول ایکس‌باکس وان S، تنها به فروش خود این کنسول خلاصه نمی‌شود و در بخش “نرم‌افزاری” نیز، این شرکت از کنسول‌های ایکس‌باکس درآمد دارد. برای مثال، می‌توان به هزینه دریافت حق اشتراک Xbox Live Gold اشاره کرد. با این‌حال، مایکروسافت، تنها ۲۴ دلار بیشتر برای کنسول ایکس‌باکس وان S در مقایسه با مدل استاندارد کنسول نسل هشتمی خود، هزینه می‌کند زیرا تولید کنسول ایکس‌باکس وان، نزدیک به ۳۰۰ دلار برای مایکروسافت هزینه داشته است.

با وجود ارائه کنسول ایکس‌باکس وان S با مشخصات‌فنی به‌روزشده، مایکروسافت به‌خوبی توانسته است تا هزینه تولید این کنسول را پایین نگه‌دارد و این موضوع، به لطف کاهش مصرف انرژی و بدنه کوچک‌تر ایکس‌باکس وان S، ممکن شده است.

پیش‌تر در ترنجی خواندید که مدل یک ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی کنسول بازی ایکس‌باکس وان S مایکروسافت در ۲۳ آگوست (سه‌‎شنبه، ۲ شهریور) عرضه خواهد شد. مدل یک ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی کنسول جدید مایکروسافت، به قیمت ۳۴۹ و ۲۹۹ دلار، در دسترس خواهد بود.

ایکس‌باکس وان S، فشرده‌ترین کنسول بازی است که مایکروسافت عرضه کرده؛ این کنسول در مقایسه با ایکس‌باکس وان، تا ۴۰ درصد کوچک‌تر است و از یک منبع تغذیه یکپارچه، استفاده می‌کند. یکی از سه درگاه یواس‌بی به جلوی کنسول انتقال یافته و هم‌چنین، IR blaster  به کنسول مایکروسافت اضافه شده است. به‌همراه ایکس‌باکس وان S، کنترلر بی‌سیم تازه مایکروسافت عرضه خواهد شد که از یک باقت جدید بهره می‌برد. هم‌چنین، دسته جدید مایکروسافت، از بلوتوث پشتیبانی می‌کند و دامنه پوشش بیشتری دارد.

 بنابر اعلام‌رسمی، تمامی لوازم‌جانبی و عناوین ویدیویی منتشرشده برای ایکس‌باکس وان، در کنسول جدید مایکروسافت قابل استفاده خواهد بود و از این بابت، هیچ مشکلی وجود ندارد.

[su_button url=”#” target=”blank”]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
jaredy

مگه دسته هاش بلوتوث نبود؟:||||
تازه داره نزدیک میشه به PS4! منبع تغذیه یکپارچه چیزی که از اول پلی استیشن داشت! دسته بلوتوث از پلی استیشن ۳ داشت سونی! :دی
کم کم داره باورم میشه هدف مایکروسافت بقول خودش با تیم پلی استیشن سونی متفاوته:))) ولی هدفش چیه رو خدا میدونه

HiKa

به نظر من هدف مایکروسافت ساخت کنسول مالتی مدیا هست!
نرم افزار قوی چیزی هست که مایکروسافت داره و توی هر آپدیت امکانات جالبی به کنسولش اضافه میکنه.
هدف سونی فقط ساخت یک کنسول گیمینگ قوی هست با امکانات گیمینگ.
کسی که کنسول مایکروسافت رو میخره در واقع یک کامپیوتر با سیستم عامل پر امکانات رو به تلویزیونش وصل میکنه.
کسی هم که کنسول سونی رو میخره در واقع به معنای واقعی یک کنسول گیمینگ قوی رو به تلویزیونش وصل میکنه.
مخصوصاً که از انحصاری های سونی نمیشه گذشت :heart:

jaredy

درسته هیکا جان! ولی اگه نظر شخصی من و بپرسی میگم که نیازی نیست کنسول رو بعنوان یک کامپیوتر که به تلویزیون خونه متصل کردیم فرض کنیم! اشتباهه واقعا این کار! اکتر تلویزیون های الان هوشمند هستن خودشون و سیستم صوتی یا مالتی مدیا کاملا حرفه ای دارن بزار اینجوری بگم “۲ نفر که هر جفتشون اسمارت تی وی دارن اگه یکشون اگه Xbox داشته باشه و یکشون xbox نداشته باشه هیچ فرقی ندارن چون از نظر تجربه های کاربری در زمینه مالتی مدیا نسبت به هم کمبود یا برتری ندارن و خرید این کنسول بعنوان یک وسیله مالتی مدیا هزینه بیخوده”! مایکروسافت بعد از این که فهمید نمیتونه به هیچ طریقی فروش کنسولش رو به پلی استیشن برسونه شروع کرد به گفتن این مدل حرف ها تا بتونه حداقل دسته ی دیگری از افراد رو به کنسولش جذب کنه! همش سیاسته!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی