حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه سخت‌افزار، پلت‌فرم و بازی‌های ویدیویی برای کنسول ایکس‌باکس Scorpio توسط مایکروسافت تایید شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

کنسول بازی ایکس‌باکس Scorpio در نمایشگاه E3 2016، به‌صورت رسمی معرفی شد و مایکروسافت، اعلام کرد که این کنسول در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود. با این‌حال، کاربران، هم‌چنان منتظر اعلام‌ جزئیات رسمی بیشتری از کنسول بازی قدرت‌مند مایکروسافت هستند؛ فیل اسپنسر، به‌تازگی اعلام کرده است که سخت‌افزار، پلت‌فرم و بازی‌های ویدیویی کنسول ایکس‌باکس Scorpio در حال توسعه است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

یکی از کاربران در توئیتر از فیل‌ اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، پرسید که آیا توسعه‌دهندگان بر روی کنسول ایکس‌باکس Scorpio مشغول به کار هستند یا خیر؛ وی در پاسخ، اعلام کرد که سخت‌افزار، پلت‌فرم و بازی‌های ویدیویی کنسول رده‌بالای مایکروسافت، هم‌اکنون در حال توسعه است.

در حالی‌که کنسول ایکس‌باکس وان S به‌عنوان مدل ارتقا یافته ایکس‌باکس وان عرضه شده است؛ ایکس‌باکس Scorpio به‌عنوان یک کنسول میان نسلی، از مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی استفاده می‌کند و تنها رقیب این کنسول در حال‌حاضر، پلی‌استیشن ۴ نئو است که تا پایان تابستان سال جاری، معرفی خواهد شد. در طول نمایشگاه E3، مایکروسافت تنها به اعلام برخی از مشخصات کنسول ایکس‌باکس Scorpio نظیر پشتیبانی از محتوای واقعیت‌مجازی، اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K و قدرت محاسباتی ۶ تراقلاپ بسنده کرد؛ با این‌حال، مشخصات اعلام‌شده بنابر شایعات مختلف از پلی‌استیشن ۴ نئو سونی قدرت‌مندتر است. البته، نباید از یاد برد که حتی اگر کنسول ایکس‌باکس Scorpio، یک کنسول قدرت‌مند باشد؛ عمر بسیار کوتاهی در برابر رایانه‌های شخصی خواهد داشت. اثبات این موضوع با توجه به عدم عرضه کنسول جدید مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ (در صورتی‌که این کنسول با تاخیر عرضه نشود) و سرعت صنعت در طراحی سخت‌افزارهای تازه با قدرت بالا، کاملاً ممکن خواهد بود.

علاوه‌براین، مایکروسافت مدعی شده است که هدف از معرفی کنسول ایکس‌باکس Scorpio، در پاسخ به کنسول پلی‌استیشن ۴ نئو سونی نبوده است و این موضوع، اهمیتی برای مایکروسافت ندارد. رئیس بخش ایکس‌باکس، به‌طور رسمی فاش کرده که سیاست مایکروسافت و سونی در زمینه کنسول‌های بازی، متفاوت از یک‌دیگر است. هم‌چنین، پیش‌تر، اعلام شد که ایکس‌باکس Scorpio و پلی‌استیشن ۴ نئو، تجارت کنسول‌های بازی را تغییر می‌دهد.

ارائه کنسول‌های بازی میان‌نسلی با سخت‌افزار قدرت‌مند تا معرفی نسل بعدی، محدودیت‌های کم‌تری برای سازندگان و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی ایجاد خواهد کرد. لازم‌ به ذکر است که کنسول ایکس‌باکس Scorpio از محتوای واقعیت‌مجازی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن ۴K اجرا نماید. با این‌حال، نرخ فریم بازی‌های عرضه‌شده برای نسخه اصلی ایکس‌باکس وان در ایکس‌باکس Scorpio، متفاوت نیست؛ علت آن، این است که به‌طور معمول، نرخ فریم توسط سازنده مشخص می‌شود و سازنده، نمی‌تواند بازی‌های خود را برای هر مدل از کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ به صورت جداگانه، توسعه دهد.

[su_button url=”http://attackofthefanboy.com/news/devs-already-working-xbox-one-scorpio-confirms-phil-spencer/” target=”blank”]attackofthefanboy[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی