حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید انبوه کنسول نینتندو NX در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، آغاز خواهد شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

در حالی‌که بسیاری از طرفداران برای معرفی رسمی کنسول نینتندو NX منتظر هستند، گزارشات مختلف نشان می‌دهد که این کنسول در ماه سپتامبر به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. با این‌حال، گزارش تازه منتشرشده توسط یک نشریه تایوانی، نشان می‌دهد که تولید انبوه کنسول نینتندو NX در اواخر سال جاری میلادی، آغاز می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

نشریه دیجی‌تایمز با استناد به زنجیره تامین قطعات تایوان، گزارش می‌دهد که تولید آزمایشی کنسول نینتندو NX در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی آغاز می‌شود و در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۶، این کنسول بازی هیبریدی به صورت انبوه به تولید خواهد رسید. این موضوع، قطعاً می‌تواند عرضه رسمی کنسول بازی نینتندو NX را در ماه مارس سال ۲۰۱۷ نوید دهد؛ برای یادآوری، سال مالی نینتندو در پایان این ماه به اتمام خواهد رسید و این سازنده، تلاش می‎‌کند تا کنسول بازی جدید خود را پیش از به پایان رسیدن سال مالی‌اش، ارائه دهد.

بیش از ۴۰ درصد از تولید اولیه، توسط فاکسکان الکترونیک انجام خواهد شد و باقی‌ تولید نیز برعهده شرکت ژاپنی میسومی الکترونیک و هوسایدن قرار دارد. سازندگان تایوانی قطعات، عبارتند از فاکسکان تکنولوژی برای طراحی شاسی، مکرونیکس اینترنشنال برای تولید حافظه NAND فلش، پیکس‌آرت ایمیجینگ برای تولید سنسورهای تصویر CMOS و دلتا الکترونیک برای طراحی منبع تغذیه.

دیجی‌تایمز، هم‌چنین مدعی شده است که کنسول بازی نینتندو NX با تراشه Tegra X1 مبتنی بر معماری ARM، همراه خواهد بود. با این‌حال، استفاده از تراشه Tegra X1 شرکت انویدیا با برخی از شایعات پیشین، هم‌جهت است و با برخی دیگر که از تراشه Tegra X2 برای این کنسول حکایت داشته‌اند، تفاوت دارد و تراشه به‌کار گرفته‌شده در کنسول نینتندو NX تا معرفی رسمی مشخصات‌فنی آن، مشخص نخواهد شد.

شرکت نینتندو در اصل برای تولید کنسول نینتندو NX در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، برنامه‌ریزی کرده بود اما با توجه به تغییراتی که این سازنده در کنسول بازی خود اعمال کرده است و معرفی آن‌را تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ به تعویق انداخت، تصمیم گرفت تا در برنامه‌ریزی خود برای زمان‌بندی تولید کنسول بازی جدید خود، تغییراتی اعمال نماید.

به‌طور خلاصه، گفته می‌شود که کنسول نینتندو NX به‌عنوان یک کنسول هیبریدی عرضه خواهد شد؛ این موضوع، بدین معنی است که کنسول بازی جدید نینتندو از یک صفحه‌نمایش اختصاصی استفاده می‌کند و کنترلرها نیز به صفحه‌نمایش، متصل است. در صورت تمایل، می‌توانید از کنسول نینتندو NX به عنوان یک کنسول قابل‌حمل استفاده نمایید و صفحه‌نمایش اختصاصی به‌همراه کنترلرها، استفاده از کنسول بازی جدید نینتندو را برای شما ممکن خواهد کرد. هم‌چنین، می‌توانید کنسول بازی نینتندو NX را با داک مخصوص به تلویزیون متصل نمایید و از آن، به‌عنوان یک کنسول خانگی استفاده نمایید. گمانه‌زنی‌هایی نیز مبنی بر عرضه بازی برای این کنسول با گرافیکی بین کنسول پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ سونی وجود دارد که به‌عنوان یک کنسول قابل‌حمل، این موضوع در صورت صحت‌داشتن، خارق‌العاده است.

علاوه‌براین، گفته می‌شود که این کنسول به‌صورت کامل از بازی‌های موبایلی شرکت نینتندو پشتیبانی خواهد کرد و شرکت یوبی‌سافت نیز با خارق‌العاده دانستن این کنسول، وعده داده است که بازی‌های بیشتری را برای کنسول بازی نینتندو NX منتشر می‌کند.

[su_button url=”http://www.digitimes.com/news/a20160805PD205.html” target=”blank”]digitimes[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی