حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

IDC رشد قابل توجه بازار ساعت های هوشمند را پیش بینی می کند، اپل واچ در صدر

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

بازار ساعت های هوشمند یک بازار نوپا است که در چند سال آتی شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود و سردمدار این رشد اپل واچ خواهد بود. IDC پیش بینی می کند امسال اپل بتواند ۱۳ میلیون ساعت هوشمند بفروشد و این مقدا کافی است تا ۶۱٫۳٪ بازار ساعت های هوشمند در دستان اپل و سیستم عامل ساعت آن یعنی Watch OS باشد. اندروید ویر (Wear) پس از Watch OS با در اختیار داشتن ۱۵٫۲٪ می تواند در قلب۳٫۲ میلیون دستگاه ساعت هوشمند بنشیند. Pebble به تنهایی ۱٫۸ میلیون دستگاه فروش داشته است و پس از آن فقط ۱٫۷ میلیون دستگاه ساعت هوشمند با سیستم عامل تایزن به فروش خواهد داشت. اما چرا اپل اینقدر خوب توانسته است در بازاری که تنها کمی بیشتر از یکسال در آن وارد شده است، رشد کند؟ در ادامه با ترنجی باشید.

loe-aجدولی که می بینید میزان فروش و سهم از بازار در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ است که در نهایت میزان رشد احتمالی در این ۴ سال قرار گرفته است. IDC می گوید سیستم عامل Watch OS اپل برای ساعت هوشمند این شرکت از طیف وسیع تری از برنامه ها برخوردار است که باعث می شود بیشتر ترقیب به خرید آن شوید. البته به نظر ما سیستم عامل های ساعت هوشمند هنوز آنقدر با هم فاصله ندارند که این فاکتور خیلی با اهمیتی در زمینه انتخاب باشد، بیشتر می توان گفت کاربران آیفون از آن جا که تنها انتخاب خوبی که با موبایل آن ها همگام باشد، اپل واج است، تنهای این ساعت را می خرند و شرکتی مثل اپل با خیل عظیم فروش آیفون در سال و طرفداران پر و پا قرص مسلما می تواند حتی با حداقل قیمت زیادی که برای ساعتش در نظر گرفته است، به راحتی فروش بالایی داشته باشد.

IDC کمترین رشد را در طی ۵ سال اخیر برای Pebble و Tizen دانسته و بیشتری را برای اندروید ویر و لینوکس. طبق پیش بینی این شرکت، در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۸۸٫۳ میلیون دستگاه ساعت هوشمند فروش خواهد رفت که به نسبت ۲۱٫۳ میلیون امسال، شاهد رشد ۴۲٫۸٪ خواهد بود. در سال ۲۰۱۹ اپل سهم کمتری از بازار را خواهد داشت اما همچنان با فروش ۴۵٫۲ میلیون دستگاه اپل واچ می تواند در صدر فروش این بازار بماند.

طبق پیش بینی ها تایزن می تواند برنده غیر قابل انتظار این بازار باشد، سیستم عاملی که در قلب گیر اس و گیر اس ۲ سامسونگ قرار دارد و با توجه به طراحی خیلی خوب گیر اس ۲، به نظر می رسد بتواند اندروید ویر را به چالش بکشد. با توجه به پیش بینی این شرکت، آینده ساعت های هوشمند متفاوت تر آن چه که این روز ها می بینیم خواهد بود و همه آن ها به شبکه های موبایل متصل خواهند شد. در مدت کوتاهی این ساعت های هوشمند خواهند بود که از نقش یک ابزار جانبی به یک دستگاه مستقل مفید بدل خواهند شد، در حقیقت ساعت های هوشمندی که در آینده خواهیم دید هیچ شباهتی به آن چه اکنون می بینیم ندارند.

نظر شما چیست؟‌ به آینده بازار ساعت های هوشمند خوشبین هستید؟ به نظر شما کدام یک از این ساعت های هوشمند بهترین گزینه برای خرید هستند؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/IDC-sees-strong-growth-in-smartwatch-shipments-for-the-foreseeable-future-led-by-Apple-Watch_id76801″ target=”blank” background=”#3ea075″ rel=”nofollow”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chaarshir_ahwaz

سامسونگ با اندروید سامسونگ شد نه بادا و جاوا و تایزان
الان هم باید بیاد اندروید ویر وگرنه الفاتحه

kamix1353

اتفاقا اگر با هردو ،هم تایزن هم wear کار کنی متوجه میشی خیلی خیلی سریعتر هست تایزن روی ساعت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)