حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سال آینده نیکون از یک دوربین کامپکت با سنسور یک اینچی رونمایی خواهد کرد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

یکی از دلایلی که سونی RX100 بسیار محبوب است، کامپکت بودن و وجود داشتن یک سنسور بزرگ ۱ اینچی درون آن است که در هم رده‌های خود این خصوصیت به ندرت یافت می‌شود. یک دوربین جمع و جور که بتوانید درون جیب قرار دهید و کیفیتی بیشتر از دوربین‌های کامپکت دیگر به شما بدهد وسوسه انگیز است که نیکون از آن بی‌بهره است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ممکن است در مورد این شایعه که نیکون می‌خواهد یک کامپکت بالارده معرفی کند خبرهایی شنیده باشید، اما امروز اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آمده است. طبق یک گزارش به نظر می‌رسد دوربین کامپکت بعدی نیکون از سنسوری مشابه رقیبش سونی بهره‌مند شود.

این منبع مدعی شده است که معرفی این دوربین با معرفی حداقل سه لنز با فاصله کانونی‌های مختلف همراه خواهد بود. یکی از این لنزها به صورت واید (زاویه گسترده برای پوشش فضای هدف) و دارای مشخصات ۱۸۵۰mm f/1.82.8 خواهد بود. لنز دیگر با گستره دیافراگم و فاصله کانونی ۲۴۸۵mm f/1.82.8 و لنز سوم نسخه سوپر زوم می‌باشد (با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال بیشتر) و از گستره گشادگی دهانه دیافراگم ۲۴۵۰۰mm f/2.85.6 بهره‌مند خواهد شد.

نیکون Nikon-1-J5-1-inch-sensor

البته به این گزارش باید این نکته را اضافه کرد که ممکن است بتوانید به این دستگاه یک EVF (یک ویزور الکتریکی) خارجی نصب کنید تا از عکاسی لذت بیشتری ببرید. حال سونی و کانن هرکدام به ترتیب با دوربین‌های  مجهز شده به سنسور یک اینچی Cyber-Shot DSC-RX100 و Canon PowerShot G7 X پا به عرصه گذارده‌اند و اکنون نوبت نیکون است که قدرت خود را در این رده نمایش دهد. به نظر شما کامپکت نیکون همانند سونی RX100 موفق خواهد بود؟


[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/12/nikon-compacts-1-inch-sensors/”]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir slz

به قول ماشین بازا حضرت وارد بدون آینه هام شد 🙂

Mr pixel

آمدی جانم به قربانت.ولی حالا چرا.حالا که سونی هست چرا

Moazez

فکر نکنم بتونه به تجربه سونی دست پیدا کنه. سونی در دوربینهای بدون آینه تقریبا سلطان شده. نیکون و کنون تازه دارن استارت میزنن. درسته همشون ژاپنی هستن ولی ازشون بعدی بود با این همه قدرت انقدر تز سونی عقب بیفتن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی